[T-jet] Falowanie obrotów w T-Jet.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

[T-jet] Falowanie obrotów w T-Jet.

Post autor: duskap »

Odkąd do pracy mam Transita to Linea jest używana dużo mniej. Wcześniej używana była codziennie a teraz bywa, że co kilka dni. I właśnie przez to dopiero teraz zauważyłem, że po dłuższym postoju (minimum 24-48h postoju bez odpalania) po odpaleniu falują obroty. 1050, 1100, 1050, 1100, 1050, 1100...
Trwa to z jakieś 30-45 sekund albo do pierwszego ruszenia parę metrów. Potem już normalnie trzyma stałe ciut ponad 1000.
Czy to normalne? Jak tam w Waszych T-Jetach? Gdy auto odpalane jest po 12h postoju to normalnie równe obroty trzyma. Tylko po dłuższym nieodpalaniu tak jest.
Oczywiście żadnych anomalii w działaniu, brak błędów w kompie, nic nie szarpie, nie przerywa.
ASO odpada bo jak zwykle nie wykryją usterki. Poza tym musiałaby zostać u nich na minimum 2 dni aby mogli to zobaczyć a wyjeżdżam we wtorek na wakacje, więc odpada tym bardziej.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
U mnie dokładnie tak samo
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Moja stała ponad tydzień i po odpaleniu wszystko w normie. Na początku 1200obr, a po minucie jak się trochę nagrzał 900obr. Zacznij od doładowania akumulatora.
Akumulator jest w pełni naładowany. Możliwe, że u mnie też jest ok 1200. Na oko pisałem. Lecz jak jest na tych 1200 to trochę faluje, ciut mniej, ciut więcej i tak 30-45 sekund. Potem trzyma równe obroty aż do rozgrzania gdy spada na ok. 900.
Awatar użytkownika
biker-28
klubowicz
klubowicz
Posty: 69
Rejestracja: 28 sty 2010, 11:16
Przebieg: 9800
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: biker-28 »

u mnie stoi nawet czasami dwa tygodnie i nic sie takiego niedzieje
Marcin
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

U mnie tez jest wszystko ok,autko czasem stoi miesiac bo na codzien uzywam Bravo.Na poczatku po uruchomieniu do momentu nagrzaznia obroty spadaja do ok 900.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

duskap, najprostsze co mi przychodzi do głowy, że to może kwestia paliwa :pomysli
Spróbuj zatankować na innej stacji.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Paliwo już wykluczyłem. Aku też. Może świece coś mają nie tak albo kable?
Po urlopie się tym zajmę bo serwis do wtorku usterki napewno nie usunie a zapewne było tak od początku tylko tego nie zauważyłem przez to iż codziennie Linką jeździłem.
I znowu turbina mi wczoraj wyła :oj
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, może masz gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym i łapie "lewe" powietrze?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Taką miałem pierwszą myśl ale przecież ASO sprawdzało to w zeszłym miesiącu gdy byłem z wyjącą turbiną... I mówili też, że komputer by zwariował i wszedł w tryb awaryjny gdyby była nieszczelność.
Cóż... gdyby coś się rozwaliło to tam gdzie jadę na szczęście jest ASO.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

U mnie jak falowały i komp nic nie wykazał to w aso powiedzieli że trzeba przeczyścić przepustnicę bo to usterka nie elektroniczna dla tego komp nic nie wykazał. Ale po tygodniu właśnie w aso problem zniknął więc nic nie robiłem :) Co do przepustnicy to w t-jet chyba podobnie.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 11:27 przez will, łącznie zmieniany 1 raz.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie wiem ja to jest w obecnie produkowanych autach, ale w starszych samochodach można robiło się coś w stylu autokalibracji wtrysku. Odpinasz klemy od akumulatora na kilka minut żeby się komp zresetował. Potem odpalasz zimny silnik i czekasz aż się nagrzeje to tego stopnia żeby włączył się wentylator. Kiedy wentylator schłodzi silnik na tyle że się wyłączy, wyłączasz silnik. Vectrom Escortom itd to pomagało.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, tutaj, żeby wykonać autoadaptację trzeba podpiąć pod examiner. Tamta metoda sprawdzała się w starszych autach. W Linei niestety się tak nie da zrobić. Trzeba kasować mapę w ASO...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

U mnie tego zjawiska nie zaobserwowałem
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Ja posiadam 8 zaworowca i u mnie również występeje ten efekt ponoć jest to normalne .Jest na ten temat wzmianka w instrukcji obsługi na stronie 16.
BUŁA
ODPOWIEDZ