Czy to uszczelka pod głowicą ?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

Witam , w/g mnie termostat wykazuje pewną niedomykalnosc i stąd mogą być te spadki temperatury . Ale nadal upierał bym się przy kontroli czujnika map sensora. Kontrola poziomu plynu chłodzącego, oleju oraz ich stanu czystości a także oko na to , czy nie ma jakiegoś nadmiernego dymienia . Nie bardzo rozumiem czym sugerował się mechanik który stwierdził że to może być UPG . Poza tym plus za poczucie humoru autora :) pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mwas »

mrtalaga, obejrzałem z zaciekawieniem :luzak Sympatyczny z Ciebie gość :ink
Nie podobają mi się wskazania temperatury powietrza i wody :oj Temperaturę powietrza muszę sprawdzić u siebie, wiem, że map sensor wykazuje tendencję do zawyżania rzeczywistej wartości ale czy aż tyle :? Coś mi tam nie gra :ink To samo jest z temperaturą wody, ale tutaj w drugą stronę - moim skromnym zdaniem termostat jest nie w pełni sprawny, tzn otwiera się ale tak jakby nie do końca :ink U mnie mam podobny objaw i pamiętam, że wcześniej, niezależnie, czy był mróz, czy +35 st, temperatura wody zawsze utrzymywała się dokładnie w połowie skali i wskazówka nawet nie drgnęła więc również u siebie przymierzam się do wymiany termostatu, a z nim chyba (z tego co się orientuję, więc z naciskiem na "chyba") zabudowany jest również czujnik temperatury wody :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Mam wrażenie że czujnik temperatury wody sprawuje się znakomicie.
Rano temperatura w garażu zgadza się z temperaturą wody, następnie nagrzany silnik do 97stopni natychmiast obniża temperaturę po włączeniu wiatraka, znowu się nagrzewa do 97 i spada... Wydaje się ok.
Chyba że ten czujnik jest gdzieś przy przepuszczającym termostacie :D



Też wydaje mi się że termostat do wymiany -> może dlatego ta odma mi się tak zapycha bo jednak silnik ma prawie cały czas 80stopni.

Może ktoś dać namiar na termostat ? Osobno czy razem z obudową ?

Czekam na porównanie waszych parametrów.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

mwas pisze:mrtalaga, obejrzałem z zaciekawieniem :luzak Sympatyczny z Ciebie gość :ink
Nie podobają mi się wskazania temperatury powietrza i wody :oj Temperaturę powietrza muszę sprawdzić u siebie, wiem, że map sensor wykazuje tendencję do zawyżania rzeczywistej wartości ale czy aż tyle :? Coś mi tam nie gra :ink To samo jest z temperaturą wody, ale tutaj w drugą stronę - moim skromnym zdaniem termostat jest nie w pełni sprawny, tzn otwiera się ale tak jakby nie do końca :ink U mnie mam podobny objaw i pamiętam, że wcześniej, niezależnie, czy był mróz, czy +35 st, temperatura wody zawsze utrzymywała się dokładnie w połowie skali i wskazówka nawet nie drgnęła więc również u siebie przymierzam się do wymiany termostatu, a z nim chyba (z tego co się orientuję, więc z naciskiem na "chyba") zabudowany jest również czujnik temperatury wody :ink
Mwas , sorry ale gdyby termostat "otwieral się , ale nie do konca " to czy nie mielibyśmy do czynienia z sytuacją odwrotną tzn. Przegrzewaniem się ukladu ?
Tak , czy inaczej chyba coś mu dolega :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: Tomek »

Bardzo sympatyczne filmiki :ok)
Termostat według mnie do wymiany. Temperatura nie powinna tak skakać. Ewidentnie się nie domyka.
Map sensor.. nie wiem, ale ja wymienił bym go na wszelki wypadek, bo nie jest drogi.
UPG na razie zostaw w spokoju, bo to raczej mało prawdopodobna diagnoza.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

mrtalaga pisze:Mam wrażenie że czujnik temperatury wody sprawuje się znakomicie.
Rano temperatura w garażu zgadza się z temperaturą wody, następnie nagrzany silnik do 97stopni natychmiast obniża temperaturę po włączeniu wiatraka, znowu się nagrzewa do 97 i spada... Wydaje się ok.
Chyba że ten czujnik jest gdzieś przy przepuszczającym termostacie :D



Też wydaje mi się że termostat do wymiany -> może dlatego ta odma mi się tak zapycha bo jednak silnik ma prawie cały czas 80stopni.

Może ktoś dać namiar na termostat ? Osobno czy razem z obudową ?

Czekam na porównanie waszych parametrów.
Termostat dostaniesz razem z obudową i wkręconym weń czujnikiem temperatury . Ale stary czujnik po demontażu możesz sobie zostawić" na wypadek strzału " . Oby się nie przydał, ale nigdy nie wiadomo :)
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=1&t=2742 -tu masz jeszcze o czujniku map sensora :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: duskap »

mrtalaga pisze:Witajcie.

Mój mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.

Takie mam spostrzeżenia:
- bardzo szybko zapychająca się odma
- przerywanie na zimnym silniku (tylko na lpg) -> nawet mi sie check engine zapala sporadycznie
- podczas długiego hamowania silnikiem temperatura spada z 1/2 do 1/3 -> po dodaniu gazu temp wraca do normy
- mechanik stwierdził na jednej świecy dziwny nalot
- słabe odpalanie na zimnym silniku (w garażu temperatura 5 stopni to jest ok) (na mrozie kiepsko -> mimo nowych świec)

Nie stwierdziłem ubytku płynu chłodzącego.

Co sądzicie ?

Zmień mechanika. Na 100% to nie uszczelka pod głowicą. Termostat i map sensor to po 1. Po 2 świece, kable zapłonowe, cewka. Po 3 po wymianie powyższych zrób regulację gazu (na wszelki wypadek) ale powinny wystarczyć punkty 1 i 2. I tyle.
Uszczelka pod głowicą daje zupełnie inne objawy.
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Rozmawiałem z mechanikiem, on też jest gazownikiem. Całkiem niedawno miałem problemy z lpg. Przerywał mocno na zimnym silniku (tylko lpg) jak dawałem bardzo mało gazu. Sprawdził na cewce z grande :-) Więc cewka odpada. Aktualnie jeżdżę miesiąc na podmienionym reduktorze i problemy praktycznie ustaly, zdarza się lekko przerywac przy bardzo małym gazie (jak zimny). Z odpalaniem ogólnie nie mam problemu, jednak mam wrazenie ze mogło by być lepiej. Multiecuscan wywalił mi błąd na cylindrze 1 ale nia pamietam co to było przypadkiem skasowalem...

Mechanik stwierdził że przyczyną moze byc lekko wypalony któryś z zaworów albo właśnie ta nieszczęsna uszczelka.

Myślę żeby na razie zrobić:
- wymiana termostatu
- wymiana kabli

Ten map sensor to kupować czy bawić się w lutowanie ? Oryginał ile kosztuje ? Czy byle tańszy ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

Map sensor proponuję w pierwszej kolejnosci przemierzyć multimetrem w/g opisów z linków, które podalem wcześniej. Jesli w temp. pokojowej wartosci bedą takie , jak być powinny , to delikatnie przeczyscić i tyle . Jeśli te wartości będą odbiegaly od normy , to na pewno dużo tanszą opcją będzie lutowanie .
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Co do ładowania to zero problemów.

Trudno się wykręca ten map sensor :D ??
Ewentualnie jakie wartości mam mieć przy temperaturze 4-10stopni ? Najszybciej zmierzyć bez wyciągania.

Czyli na 100% obowiązkowo wymienię termostat :-)

Ma ktoś wartości temperatury oleju i powietrza ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

Poczytaj o map sensorze w linkach , które Ci podalem . Jest tam chyba wszystko . Jeśli nie , proponuję użyć szukajki :) wykręcenie map sensora to stosunkowo prosta czynność . A pomiaru należy dokonać o ile dobrze pamietam w temp. ok. 20 ° C , ale sprawdź to jeszcze dokladnie w podanych linkach . Pozdrawiam .
ODPOWIEDZ