Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: adamson »

Moim skromnym zdaniem potrzebne czyszczenie obu odm, przepustnicy i adaptacja przepustnicy MES'em.
Mi to akurat pomogło ostatniej zimy, ale pod warunkiem, że przepustnica naprawdę wyczyszczona i dostęp do laptopa z zainstalowanym MES'em.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: smak56 »

bialek pisze:przeczyszczenie okolic czujnika tzw. map sensora (trzeba go odłączyć, wykręcić i przeczyścić bo na nim też się zbiera szlam
...a gdzie to jest ?
bialek pisze:Tylko, że mój pali ja rakieta, jeden strzał i jest, nieważne czy -5 czy -20

Zadałeś pytanie - a gdzie to jest?
Masz odpowiedź na pytanie, a nie, że pali itd.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 361 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: zibi186 »

Bialek, moim zdaniem jeśli autko ładnie pali niezależnie od temp.zewnętrznej to sensor raczej poza podejrzeniem Aby to potwierdzić jeśli dobrze rozumiem wystarczy sprawdzić dane temperatur w programie diagnostycznym na zimnym silniku lub jeszcze dla pewności zmierzyć opór na 1 i 2 nóżce map sensora w temperaturze 20°C. Powinien wynosić ok.2 500 Ohm. Teraz dokładne czyszczenie przepustnicy a potem jej adaptacja, może też odpięcie aku aby przywrócić fabryczne ustawienia mapy paliwowej ( koledzy twierdzą że to działa, więc nie neguję ) i w ten sposób wykluczysz kolejną możliwość . Odmy dobrze by było sprawdzić pod kątem ewentualnego pęknięcia czyli nieszczelnosci-jeśli wyrzucilo Ci olej otworem bagnetu to prawdopodobnie odma nie mogła być drożna. Wyklucz te możliwości, a jak nie pomoże będziemy myśleć dalej :) Pozdrawiam :)

-- 23 stycznia 2017, o 17:44 --
robert75 pisze:8v nie ma silnika krokowego.
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1

Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam :)
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: tojamarko »

zibi186 pisze: http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1

Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam :)

Moim skromnym zdaniem jest to zawór zwrotny oparów(ciśnienia) paliwa.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 361 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: zibi186 »

tojamarko pisze:
zibi186 pisze: http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1

Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam :)

Moim skromnym zdaniem jest to zawór zwrotny oparów(ciśnienia) paliwa.
Prawdę mówiąc budowa tego czegoś też nie bardzo przypomina silnik krokowy , ale zasugerowalem się opisem . W temacie istotne jest , czy ma on ( czymkolwiek jest :) ) związek z powietrzem na obrotach biegu jałowego, tzn czy jego ewentualna niesprawność może powodować gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła -tak myślę :pomysli
Pozdrawiam :)
bialek
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2015, 8:28
Przebieg: 105000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: bialek »

Panowie, wymieniłem olej, odwróciłem rurę wlotu powietrza i się uspokoiło, choć czasami jeszcze spadki obrotów następują, ale jest to bardzo rzadko a nawet wtedy to silnik nie gaśnie, więc da się jeździć. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 361 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: zibi186 »

bialek pisze:Panowie, wymieniłem olej, odwróciłem rurę wlotu powietrza i się uspokoiło, choć czasami jeszcze spadki obrotów następują, ale jest to bardzo rzadko a nawet wtedy to silnik nie gaśnie, więc da się jeździć. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
A mozesz coś więcej na temat tego odwrócenia rury wlotu powietrza - skąd taki pomysł, lub co Cię zasugerowalo ? Może jakieś zdjęcie ?
Pozdrawiam :)
bialek
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2015, 8:28
Przebieg: 105000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: bialek »

Poprostu rurę odwróciłem do góry i wlot skierowałem do tyłu, umocowanie do uchwytu za pomocą linek ZIP. Porodził mi mechanik z zakładu, który obsługuje flotę jednej z sieci sklepów i mają fiaty: Pandy i Grande Punto i też mieli taki problem. Narazie pomaga, tak jak pisałem wcześniej wahania jeszcze sporadyczne się zdarzają, ale od tamtej pory w sumie autko mi nie zgasło i żonie też, lecz czy to sprawa tego odwrócenia czy też wymiany oleju niewiem, bo obie te czynności były wykonane w tym samym czasie.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 361 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania

Post autor: zibi186 »

Rozumiem , albo tak mi się tylko wydaje :) Dzięki za wyjasnienie :)
ODPOWIEDZ