Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Moim skromnym zdaniem potrzebne czyszczenie obu odm, przepustnicy i adaptacja przepustnicy MES'em.
Mi to akurat pomogło ostatniej zimy, ale pod warunkiem, że przepustnica naprawdę wyczyszczona i dostęp do laptopa z zainstalowanym MES'em.
Mi to akurat pomogło ostatniej zimy, ale pod warunkiem, że przepustnica naprawdę wyczyszczona i dostęp do laptopa z zainstalowanym MES'em.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
bialek pisze:przeczyszczenie okolic czujnika tzw. map sensora (trzeba go odłączyć, wykręcić i przeczyścić bo na nim też się zbiera szlam
...a gdzie to jest ?
bialek pisze:Tylko, że mój pali ja rakieta, jeden strzał i jest, nieważne czy -5 czy -20
Zadałeś pytanie - a gdzie to jest?
Masz odpowiedź na pytanie, a nie, że pali itd.
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Bialek, moim zdaniem jeśli autko ładnie pali niezależnie od temp.zewnętrznej to sensor raczej poza podejrzeniem Aby to potwierdzić jeśli dobrze rozumiem wystarczy sprawdzić dane temperatur w programie diagnostycznym na zimnym silniku lub jeszcze dla pewności zmierzyć opór na 1 i 2 nóżce map sensora w temperaturze 20°C. Powinien wynosić ok.2 500 Ohm. Teraz dokładne czyszczenie przepustnicy a potem jej adaptacja, może też odpięcie aku aby przywrócić fabryczne ustawienia mapy paliwowej ( koledzy twierdzą że to działa, więc nie neguję ) i w ten sposób wykluczysz kolejną możliwość . Odmy dobrze by było sprawdzić pod kątem ewentualnego pęknięcia czyli nieszczelnosci-jeśli wyrzucilo Ci olej otworem bagnetu to prawdopodobnie odma nie mogła być drożna. Wyklucz te możliwości, a jak nie pomoże będziemy myśleć dalej
Pozdrawiam 
-- 23 stycznia 2017, o 17:44 --
Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam


-- 23 stycznia 2017, o 17:44 --
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1robert75 pisze:8v nie ma silnika krokowego.
Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam

-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
zibi186 pisze: http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1
Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem jest to zawór zwrotny oparów(ciśnienia) paliwa.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Prawdę mówiąc budowa tego czegoś też nie bardzo przypomina silnik krokowy , ale zasugerowalem się opisem . W temacie istotne jest , czy ma on ( czymkolwiek jesttojamarko pisze:zibi186 pisze: http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1
Więc jest ten silnik krokowy w 8V , czy nie ?
Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem jest to zawór zwrotny oparów(ciśnienia) paliwa.


Pozdrawiam

-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 8:28
- Przebieg: 105000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Panowie, wymieniłem olej, odwróciłem rurę wlotu powietrza i się uspokoiło, choć czasami jeszcze spadki obrotów następują, ale jest to bardzo rzadko a nawet wtedy to silnik nie gaśnie, więc da się jeździć. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
A mozesz coś więcej na temat tego odwrócenia rury wlotu powietrza - skąd taki pomysł, lub co Cię zasugerowalo ? Może jakieś zdjęcie ?bialek pisze:Panowie, wymieniłem olej, odwróciłem rurę wlotu powietrza i się uspokoiło, choć czasami jeszcze spadki obrotów następują, ale jest to bardzo rzadko a nawet wtedy to silnik nie gaśnie, więc da się jeździć. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam

-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 8:28
- Przebieg: 105000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Poprostu rurę odwróciłem do góry i wlot skierowałem do tyłu, umocowanie do uchwytu za pomocą linek ZIP. Porodził mi mechanik z zakładu, który obsługuje flotę jednej z sieci sklepów i mają fiaty: Pandy i Grande Punto i też mieli taki problem. Narazie pomaga, tak jak pisałem wcześniej wahania jeszcze sporadyczne się zdarzają, ale od tamtej pory w sumie autko mi nie zgasło i żonie też, lecz czy to sprawa tego odwrócenia czy też wymiany oleju niewiem, bo obie te czynności były wykonane w tym samym czasie.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Spada z obrotów i gasi przy hamowaniu do zatrzymania
Rozumiem , albo tak mi się tylko wydaje
Dzięki za wyjasnienie 

