Czy kąt wyprzedzania zapłonu ma coś związanego z błędem 'zbyt bogatej mieszanki pp' ? Mój kąt wyprzedzania zapłonu przy rozpoczęciu jazdy to -50st. później przy stabilnej jeździe 90km/h waha się w okolicach -18st. (piszę o kącie bo na forach piszą że powinien być 10-15 st na plusie)
Nie mam problemów, ani z odpaleniem, ani z obrotami, ani ze zwiększonym spalaniem (średnio 5.8l/100), przy 100km/h mam 3000obrotów.
Jeśli miałbym z któryś powyższych objawów to może do wymiany sonda lambda?
Wcześniej zmagałem się z błędem wypadania zapłonów+bogata mieszanka, po polecanej tutaj adaptacji koła fonicznego pierwszy błąd już sie nie pojawia, drugi zaczął pojawiać się po przejechanych 2000km po adaptacji.
I teraz mam dylemat, walczyć z tym czy zostawić i kasować błąd, skoro jak się wydaje nie ma on wpływu na komfort jazdy?
Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lip 2019, 10:28
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna
Zbyt bogata/uboga mieszanka występuje zazwyczaj w autach wyposażonych w instalację LPG. Masz gazownię u siebie w aucie ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM