
Standardowe filtry znacie doskonale z codziennego użytku w swoich samochodach. Na czym polega "bajer" tego węglowego (często droższego)(?)
Filtry kabinowe z węglem aktywnym różnią się od standardowych dodatkową warstwą (przez co filtr jest trochę bardziej "masywny" czyt. grubszy) zawierającą drobinki tej substancji, której zadaniem jest właśnie usuwanie szkodliwych gazów i brzydkich zapachów. Trzeba pamiętać, że węgiel ten nie jest szkodliwy dla człowieka ani dla zwierząt. Niektórzy twierdzą, że o wiele lepszy jest on dla alergików od standardowego filtra.
Wracając do mini testu, który przeprowadziłem w ostatnim okresie było to tak...
Wóz testowy: Fiat Stilo MultiWagon 1.6 z klimatyzacją manualną w pełni sprawną

Jazda: 50% miasto 50% trasa
Filtr standardowy: Jeździł jeździł i przy okolicach 9 tys km czasem zaczął pojawiać się nieprzyjemny zapach podczas włączania klimatyzacji
(taka pierwsza oznaka i wołanie "wymień mnie! wymień!"). Przebieg 10 tys km okazał się przebiegiem końcowym dla tego filtra.
Nieprzyjemny zapach był już obecny non stop. Po wyciągnięciu filtra...widok sami znacie

Podsumowując: 10 tys km i filtr mówi "dziękuje"

Filtr węglowy: Jeździ jeździł i...jeździł...po 10 tys km brak nieprzyjemnych zapachów, brak jakiś objawów i wołania "wymień mnie! wymień!"
więc jeździło się dalej. Nieprzyjemny zapach pojawił się przy 13 tys km i potem był co raz częstszym gościem w aucie.
Podsumowując: 13 tys km i filtr mówił "dziękuje"

A więc czy warto kupić filtr węglowy(?)
Według mnie jeśli ktoś jeździ 20 tys km rocznie (bądź więcej) i nie jest alergikiem to analizując ceny obu filtrów (na przykładzie Linei)
wybrałbym jednak znacznie tańszy filtr standardowy i po prostu częściej go wymieniał (co 8-9 tys km)

Natomiast jeśli ktoś jeździ do 10-12 tys km rocznie to może raz do roku zainwestować w filtr węglowy. Tak wiem - może też zainwestować w filtr standardowy, ale istnieje ryzyko, że filtr nie dotrwa do roku i wcześniej wspomnianego przebiegu.
Na zakończenie chciałbym jeszcze zaznaczyć, że najważniejszy jest coroczny przegląd i częsta wymiana filtra.
Zdaję sobie sprawę, że pewnie 90% z Nas (tak jak i ja

Proszę nie uznawać tego jak reklamę (bo jeśli mogę staram się pomóc) ale jeśli ktoś chciałby w przyszłości nabyć filtr węglowy (jak i standardowy)
to zapraszam

Niezależnie od tego, jaki filtr wybierzemy do naszego samochodu musimy pamiętać, że filtr przeciwpyłowy jest swego rodzaju śmietnikiem.
Warto więc go regularnie wymieniać

Wybór należy do Was. Swoją skromną opinię przedstawiłem.
Teraz czas na Waszą opinię i jeśli ktoś się ze mną nie zgodzi to nie uznam tego jako czepianie się

Podzielenie się doświadczeniem zawsze mile widziane!
