multiecuscan temperatury (zimny vs gorąci silnik)

mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

multiecuscan temperatury (zimny vs gorąci silnik)

Post autor: mrtalaga »

Piszę ten temat ze względu na szarpanie zimnego silnika (wolne obroty).
Powiedzcie mi jak to u was wygląda.

Zimny silnik temperatura wg komputera 19stopni. Przebieg wg licznika 98086.
Obrazek



Temperatury chwilkę po godzinnej jeździe:
Obrazek


I jeszcze takie coś extra :-) Skanowanie w poszukiwaniu błędów:
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: multiecuscan temperatury (zimny vs gorąci silnik)

Post autor: mireks »

Temperatura oleju w zimnym silniku 76'C
Temperatura powietrza w zimnym silniku 36'C - tutaj nie mam zdania, może akurat tyle było.

Coś tu nie halo z temperaturą oleju. Może silnik dostaje zafałszowane odczyty i na ich podstawie zuboża mieszankę. Dlatego może się dławić na wolnych obrotach. Innymi słowy jedziesz bez fazy, którą dawniej nazywano "ssaniem".

Jeśli chcesz poeksperymentować, to kup czujnik temperatury oleju i go sobie wymień. Może wszystko wróci do normy.
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: multiecuscan temperatury (zimny vs gorąci silnik)

Post autor: mrtalaga »

Jak wygląda sprawa u innych ?
ODPOWIEDZ