[ M ] Demontaż kierownicy
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Demontaż kierownicy
Witaj,
Nie widziałem wcześniej podlinkowanego przez Tomka opisu. Wszystko sie zgadza ale można pierwsze kroki zrobić inaczej. Nie trzeba zdejmować plastikowych osłon. Na tylnej części kierownicy, po obu stronach są takie małe wgłębienia. To są zamaskowane otwory technologiczne. Potrzebne jest jedynie narzędzie do odpięcia z zatrzasków poduszki powietrznej. Najlepiej weź śrubokręt który się zmieści w ten otwór i wyszlifuj w nim rowek tak aby łatwo można było uchwić drut (zaczepy poduszki są z drutu). Teraz to juz praca po omacku w celu trafienia na drut. Potem trzeba go tylko docisnąć aby zatrzask zszedł - jak juz zdejmiesz i zobaczysz co i jak to bedzie jasne. Potem tylko odpinasz złączki od poduszki i sterowania, odkręcasz kierownice - tak ja w linkowanym opisie.
Powodzenia,
Nie widziałem wcześniej podlinkowanego przez Tomka opisu. Wszystko sie zgadza ale można pierwsze kroki zrobić inaczej. Nie trzeba zdejmować plastikowych osłon. Na tylnej części kierownicy, po obu stronach są takie małe wgłębienia. To są zamaskowane otwory technologiczne. Potrzebne jest jedynie narzędzie do odpięcia z zatrzasków poduszki powietrznej. Najlepiej weź śrubokręt który się zmieści w ten otwór i wyszlifuj w nim rowek tak aby łatwo można było uchwić drut (zaczepy poduszki są z drutu). Teraz to juz praca po omacku w celu trafienia na drut. Potem trzeba go tylko docisnąć aby zatrzask zszedł - jak juz zdejmiesz i zobaczysz co i jak to bedzie jasne. Potem tylko odpinasz złączki od poduszki i sterowania, odkręcasz kierownice - tak ja w linkowanym opisie.
Powodzenia,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5173
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 659 razy
Re: Demontaż kierownicy
Czytałem link Tomka i stwierdziłem, że uzupełnię naszą wiedzę w temacie zdjęcia kierownicy (trochę się różni).
Najpierw przygotowujemy sobie narzędzie, które opisał Messonline, a które ułatwi nam odblokowanie poduszki. Ja użyłem do tego starego wkrętaka, który lekko wypiłowałem (fot 1.)
Przed przystąpieniem do pracy (dla bezpieczeństwa), wyjmujemy kluczyk i odłączamy akumulator (-). Zdania na ten temat na forum GP są podzielone, ale ja tak zrobiłem i tak też uważam.
Następnie nożykiem do tapet (skalpelem lub innym) nacinamy lekko (ok. 5 mm) zaślepki technologiczne, które znajdują się z obydwóch stron, pod spodem kierownicy (fot. 2).
Przez nacięcia wsuwamy wcześniej przygotowane narzędzie i po „namacaniu” drutu (sprężyny) (widać na zdjęciu nr 3), naciskamy do oporu (około 5-7 mm).
Jeżeli zdemontowaliśmy Airbag, odłączamy go od trzech wtyczek. Żółtej i zielonej (takie małe „żabki” przy samej poduszce) i białej (fot 3). Na fotografii tej pokazałem gdzie należy włożyć wkrętak, aby odblokować airbag. Nacięcie , które wykonaliśmy spowoduje, że nie ześliźnie się z drutu. U mnie z jednej strony poduszka ładnie odskoczyła, a z drugiej musiałem ją lekko wysunąć. Jeżeli przy kierownicy występuje czarna wtyczka, to ją również wypinamy (w kierownicy wielofunkcyjnej jest) (fot. 4). Teraz już bez problemu odkręcamy kierownicę (fot. 5). Klucz nasadowy 24 z przedłużką ok. 15 cm (nakrętki koronkowej nie rozginamy!). Samo zdjęcie kierownicy nie nastręcza żadnych trudności, u mnie nie stawiała żadnego oporu. Na kolumnie i kierownicy są znaki (fot. 6), które zapobiegają przed jej krzywym założeniem. Jeżeli ktoś, tak jak ja, chce zdemontować wszystko, to zdjęcia (nr 7, 8 i 9) to ułatwiają. Kolejność montażu – odwrotna. Powodzenia!
Najpierw przygotowujemy sobie narzędzie, które opisał Messonline, a które ułatwi nam odblokowanie poduszki. Ja użyłem do tego starego wkrętaka, który lekko wypiłowałem (fot 1.)
Przed przystąpieniem do pracy (dla bezpieczeństwa), wyjmujemy kluczyk i odłączamy akumulator (-). Zdania na ten temat na forum GP są podzielone, ale ja tak zrobiłem i tak też uważam.
Następnie nożykiem do tapet (skalpelem lub innym) nacinamy lekko (ok. 5 mm) zaślepki technologiczne, które znajdują się z obydwóch stron, pod spodem kierownicy (fot. 2).
Przez nacięcia wsuwamy wcześniej przygotowane narzędzie i po „namacaniu” drutu (sprężyny) (widać na zdjęciu nr 3), naciskamy do oporu (około 5-7 mm).
Jeżeli zdemontowaliśmy Airbag, odłączamy go od trzech wtyczek. Żółtej i zielonej (takie małe „żabki” przy samej poduszce) i białej (fot 3). Na fotografii tej pokazałem gdzie należy włożyć wkrętak, aby odblokować airbag. Nacięcie , które wykonaliśmy spowoduje, że nie ześliźnie się z drutu. U mnie z jednej strony poduszka ładnie odskoczyła, a z drugiej musiałem ją lekko wysunąć. Jeżeli przy kierownicy występuje czarna wtyczka, to ją również wypinamy (w kierownicy wielofunkcyjnej jest) (fot. 4). Teraz już bez problemu odkręcamy kierownicę (fot. 5). Klucz nasadowy 24 z przedłużką ok. 15 cm (nakrętki koronkowej nie rozginamy!). Samo zdjęcie kierownicy nie nastręcza żadnych trudności, u mnie nie stawiała żadnego oporu. Na kolumnie i kierownicy są znaki (fot. 6), które zapobiegają przed jej krzywym założeniem. Jeżeli ktoś, tak jak ja, chce zdemontować wszystko, to zdjęcia (nr 7, 8 i 9) to ułatwiają. Kolejność montażu – odwrotna. Powodzenia!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 0:22 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6773
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 147000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 405 razy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2189
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 330 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5173
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 659 razy
Re: [ M ] Demontaż kierownicy
No coś TY ?! Już jest obszyta!!!emmer pisze:teraz tylko obszycie ?
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2014, 10:11
- Przebieg: 23000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2013
Re: [ M ] Demontaż kierownicy
Pytanie, czy ktoś obszywał już kierownicę w Linea ? Ktos może ma namiary na jakiegoś fachowca ? Ostatnio wysyłałem kierownicę skory do Białegostoku, niby obszyta, ale trąciła myszką...
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5173
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 659 razy
Re: [ M ] Demontaż kierownicy
Wielu to zrobiło, poczytaj i pooglądaj od tej strony: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... kierownicy" onclick="window.open(this.href);return false;Zervos pisze:Pytanie, czy ktoś obszywał już kierownicę w Linea ? Ktos może ma namiary na jakiegoś fachowca ?
smak56
* * * *
* * * *
- bodzioc
- klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
- Przebieg: 135000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: [ M ] Demontaż kierownicy
Moja kierownica też zaczyna się marszczyć, a mam o rok młodszą od Willa
bodzioc
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: [ M ] Demontaż kierownicy
Moja już też delikatnie się marszczy po 4,5 roku użytkowania :( Ale jeszcze damy radę ;) Czas zbierać pieniążki na nową skórę i szukać kogoś konkretnego na Dolnym Śląsku...