Mijania zamiast dziennych

pbielsko
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 16 kwie 2013, 13:53
Przebieg: 400
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Mijania zamiast dziennych

Post autor: pbielsko »

Może ktoś wie czy w Lineji da się tak ustawić komputer, żeby po włączeniu
zapłony zapalały się tylko przednie mijania, a cała reszta byłą zgaszona?

Wyłącznik świateł uruchamiał całą resztę.

Tak jest na przykład w Mondeo.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: mwas »

Ale jaka cała reszta ma być zgaszona ? Mijania to mijania, czyli świeci i przód, i tył, no chyba że chodzi Ci o pozycyjne z przodu, to niestety nie da się ich wyłączyć, świecą razem z mijania z przodu, tylko nie rozumiem po co je wyłączać ? Przeszkadzają komuś ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: leszek1234 »

mwas -o ile zrozumiałem, to chodzi o to , żeby mieć w prosty sposób "światła dzienne" :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: emmer »

o moje uciekło. Zapytałem: czemu to ma służyć?

-- 14 maja 2013, o 22:32 --

nie ma takiej możliwości. zresztą to chyba niezgodne z prawem
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: mwas »

leszek1234 pisze:mwas -o ile zrozumiałem, to chodzi o to , żeby mieć w prosty sposób "światła dzienne" :)
A jak tak, to to tak nie działa i tak się nie da :ink Z resztą światła mijania a dzienne to dwie zupełnie różne sprawy :ink Kolego pbielsko, na forum jest na prawdę sporo informacji poświęconych światłom do jazdy dziennej, proponuję zapoznać się z wątkami.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
pbielsko
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 16 kwie 2013, 13:53
Przebieg: 400
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: pbielsko »

Forum przejrzałem dość dokładnie, na taki sposób rozwiązania problemu się nie natknołem.

Działa to bardzo prosto, po przekręceniu kluczyka świecą tylko światła mijania z przodu.
Reszta nie tzn, pozycyjne, podświetlenia tablicy i wskaźników.

Szczególnie zależny mi na wyłączeniu podświetlania wskaźników w ciągu dnia.


Czyli mamy taki efekt jak światła dzienne bez instalowania dziennych co w lineji jest dość kłopotliwe.

W taki sposób jest to rozwiązanie np. w Fordzie Mondeo MK5, więc raczej jest zgodne z prawem.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: emmer »

ale po co? skoro i tak żarówy żrą prąd, wypalają sie klosze lamp, itp
pbielsko
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 16 kwie 2013, 13:53
Przebieg: 400
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: pbielsko »

Ciężko jakieś ledy dobrać, szukam i nie znajduje nic sensownego.

Umieszczenie za atrapą, jakoś do mnie nie przemawia.

Koło przeciwmgielnych mało miejsca i duży skos, a dziurawienie zderzaka w ogóle nie wchodzi w rachubę.

Ostatnio znalazłem coś takiego

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 76441.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dlatego taki pomysł z wykorzystaniem przednich świateł.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: emmer »

ale napisz czego oczekujesz od takich dziennych ze świateł mijania?

mniejszego zużycia prądu? - nieznaczne
oszczędzić akumulator i alternator? - j/w
wypalanie kloszy? - takie samo
mniejsze zużycie paliwa - nieznaczne

jak dla mnie mija się to z celem, ale oczywiście zrobisz jak uważasz. juz bym wolał żeby świeciło się wszystko i nic nie dłubać
pbielsko
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 16 kwie 2013, 13:53
Przebieg: 400
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: pbielsko »

Pozbycia się oświetlenia wskaźników w ciągu dnia, a w związku z tym maksymalne podświetlenie LCD.
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: CrazyKetchup »

pbielsko pisze:Pozbycia się oświetlenia wskaźników w ciągu dnia, a w związku z tym maksymalne podświetlenie LCD.
A nie ma fabrycznej regulacji podświetlania LCD ?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: Tomek »

Takie rozwiązanie o którym piszesz miałem bardzo dawno temu w Skodzie 130, rocznik 1988.
Auto było sprowadzone z Finlandii, i jako światła dzienne świeciły właśnie przednie reflektory, ale bez postojówek przednich i tylnych, oraz bez podświetlenia zegarów i rejestracji.
Te "dzienne" włączało się przełącznikiem niezależnym od zwykłych świateł, i można było ten przełącznik tak zostawić, bo światła dzienne gasły po wyłączeniu auta.
Było też jeszcze jedno śmieszne rozwiązanie, bo gdy dzienne były aktywne, a do tego włączone również światła zwykłe, to można było przekręcić stacyjkę w pozycję zero, wyjąć kluczyk, a silnik dalej pracował. Jak się wyłączyło światła, to silnik gasł. To chyba takie zabezpieczenie czarodziejskie żeby nie zapomnieć zwykłych świateł wyłączyć było.
W tamtych czasach to się zastanawiałem po co to to takie w ogóle jest, a to były po prostu dzienne.
To tak gwoli takiej ciekawostki.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: smak56 »

CrazyKetchup pisze: A nie ma fabrycznej regulacji podświetlania LCD ?
Jest - do "0"
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: kk25 »

Montuje się tzw. moduł skandynawski, można jeszcze znaleźć na aukcjach takie moduły. Wpina się go w układ żarówek mijania na przekaźnikach i śmiga. Tyle tylko, że w dobie dziennych LED według mnie mija się to celem. Oszczędzamy kilkanaście watów i tyle. H7 dalej się przepalają, klosze dalej żółkną, altek dalej prądu daje w cholerę. Pbielsko, kilku z nas wymontowało światła przeciwmgłowe i tam mamy okrągłe ledy. Dodatkowo ja mam tak układ na przekaźnikach zrobiony, że wykorzystuję instalację fabryczną do lamp ( moduł jest wpięty w skrzynce bezpiecznikowej w ten sposób, że po włączeniu postojówek wyłącza się moduł, przekaźniki zwierają instalację fabryczną i dzienne są obsługiwane przez włącznik świateł przeciwmgłowych)
P.S. Nasze przeciwmgłowe i tak prawie nic nie dają, więc nie było ich żal zdemontować.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Mijania zamiast dziennych

Post autor: helletic »

Tomek pisze:Te "dzienne" włączało się przełącznikiem niezależnym od zwykłych świateł, i można było ten przełącznik tak zostawić, bo światła dzienne gasły po wyłączeniu auta.
Takie samo rozwiązanie jest w jednym z autobusów na zajezdni w której pracuję (Mercedes 2002 r. więc nie taki stary śrup :ink). Są osobne klawisze do mijania i osobny do postojówek, które zapala też całą resztę oświetlenia (obrysówki, postój przód/tył, rejestracja). Klawisz od mijania, zapala tylko mijania (żeby mieć komplet oświetlenia w nocy wciska się te dwa klawisze na raz). Więc chyba takie coś jest legalne :pomysli ...

W moim autobusie MAN z 2004 r. jest znów tak, że po odpaleniu silnika automatycznie zapala się komplet świateł (mijania, postoje, obrysy), nie jest podświetlony tylko kokpit, zegary, klawisze. Po przełączeniu włącznika świateł w pozycję już choćby postojówek, przyciemnia się multi-wyświetlacz, zapalają się klawisze i podśw. zegarów. Jest to opcja zaprogramowana w sofcie body kompa autobusu.

Więc...być może istnieje taka możliwość w Linach, a o tym nie wiemy? Nic na tym świecie nie można brać za pewnik :pomysli
ODPOWIEDZ