[1.4] Migająca kontrolka wtrysku.

BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[1.4] Migająca kontrolka wtrysku.

Post autor: BUŁA »

Mam pytanko, czy komuś podczas jazdy migała i gasła żółta kontrolka od wtrysku.Pierwszy raz zauważyłem to zjawisko podczas dużych mrozów (dwa dni po przeglądzie gwarancyjnym)Miganeła cztery razy i zgasła dwa tygodnie nic i dzisiaj znowu migneła ok. 10 razy poza tym nic się nie działo.
BUŁA
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

w związku z tym że posty wcięło, to napiszę jeszcze raz. zacznij od sprawdzenia akumulatora.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

w związku z tym że posty wcięło
A ja coś tam pisałem o sprawdzeniu połączeń elektrycznych
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Akumulator miałem wymieniony w zeszłym roku i kręci dobrze .Jutro będę miał trochę czasu to zerknę pod maskę tylko co tam oglądać.
BUŁA
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

ten sam problem

Post autor: ryszardtuning »

Witam! Mam linkę z początku produkcji. Od pewnego czasu zapala się na chwilę i gaśnie kontrolka silnika . Dzieje się to zawsze po przejechaniu kilkunastu kilometrów przy obrotach 3800-4000 równym tempem. Kontrolka zaczyna mrugać a po chwili gaśnie. Na kompie wychodzi bląd " wypadanie zapłonów" na cylindrach bodajże 1 i 4. Na ASO stwierdzili że to jest przebicie na masę i mogą byś 3 problemy : 1. świece 2. cewka 3. przewody. Po wymianie świec dalej kontrolka się zapala. Dlatego mam prośbę. Czy ktoś na forum miał już coś takiego i jak sobie z tym poradził. Dodaję, że nie dostrzegam żadnych zmian w pracy silnika , nie szarpie, nie gaśnie, obroty równe, moc ok. Nie chciałbym się wpędzać w koszta stąd szukam porady. Elektryk samochodowy chce za ustalenie przyczyny 150 zł. Z drugiej strony kupno cewki i przewodów to też koszt a może okazać się że przyczyna leży gdzie indziej ( przepływomierz ?, zawór EGR ?, pompa paliwa ? ). Dlatego proszę o pomoc . :)
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

1. świece 2. cewka 3. przewody.
Witaj. Uważam że dobrze Ci poradzili. Według mnie następna rzecz jaką powinieneś wymienić to przewody. Nie są jakieś specjalnie drogie, a jeżeli swoje dotychczasowe masz od nowości to tym bardziej autu wyjdzie na dobre jak je zmienisz. Cewka to już faktycznie większy koszt, więc zostaw ją ewentualnie na koniec.
W międzyczasie sprawdź też kabel masowy silnika.
ryszardtuning pisze:( przepływomierz ?, zawór EGR ?, pompa paliwa ?


Przepływomierza nie posiadasz... EGR też nie posiadasz... pompa paliwa; bardzo wątpliwe.
Wypadanie zapłonów to częsta przypadłość we wszystkich benzynowych autach Fiata, i niestety winowajcą jest zazwyczaj cewka.
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: ryszardtuning »

Wielkie dzięki za wsparcie. Od pewnego czasu szukam kabli ale mam kłopoty. Co ciekawe nie ma nawet w ASO, sprawdziłem też kilka sklepów i lipa. No ale "trza być twardym nie mientkim".
Nigdy więcej "niemowlaka".
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Przykładowe NGK

przewody

Dość drogie, ale to dobry produkt.
Lub też można się zapytać kolegi darcyna co on tam w ASO ma i za ile
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

A tak zapytam akumulator masz dobry, jeśli tak to wymieniłbym przewody to najtaniej ale jeśli błąd na dwóch cylindrach to czy to nie jest cewka?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

will pisze:jeśli błąd na dwóch cylindrach to czy to nie jest cewka?
Też obstawiam cewkę.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: ryszardtuning »

Akumulatora jeszcze nie wymieniałem , ale nie ma żadnych objawów że "zdycha". Przewody chyba i tak wymienię, bo raz na 5 lat nie zaszkodzi. Też najbardziej podejrzewam cewkę.
Nigdy więcej "niemowlaka".
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

u mnie się teraz na dniach przydarzyło, że po odpaleniu jakby silnik pracował na 3 cylindry, po przegazowaniu pracował normalnie (na benzynie). U mnie też mija 5 lat auta i czuję, że to też będą przewody wysokiego napięcia. Żadna kontrolka nie miga. Świece wymienione 6000 km temu w Grudniu.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Pytałem o akumulator bo przy słabym naładowaniu często wyskakują różne błędy
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [1.4] Migająca kontrolka wtrysku.

Post autor: BUŁA »

Wgrywali dwa razy nowe oprogramowanie i kasowali błędy ,ale problem powracał Wymienili w końcu cewkę i jest od pięciu miesięcy spokój.
BUŁA
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

[1.4] Migająca kontrolka EOBD

Post autor: Jery »

Mnie też dotknęła ta przypadłość, kontrolka zaczęła migać. Działo się to podczas jazdy ze stałą prędkością (ok 110 km/h) na A4. Gdy trochę zwolniłem lampka zgasła. Bez kolejnych przygód dojechałem na święta na Podhale.
Dziś w drodze powrotnej znowu sytuacja się powtórzyła na autostradzie. Akumulator mam sprawny.

Nie wymieniałem do tej pory świec, ani kabli więc zacznę od tego. Kupiłem kable Tesla i świece ZKR7A-10 firmy NGK.

Ciekawe czy skończą się moje problemy :pomysli
Henia ;-) red milano
ODPOWIEDZ