Drżenie kierownicy przy włączonej klimatyzacji.
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Drżenie kierownicy przy włączonej klimatyzacji.
Zjawisko to mam od nowości jak samochód stoi, to na wolnych obrotach 800-900 z załączoną klimatyzacją występują drgania kierownicy.Niepodobało mi się to od początku ale myślę, że tak ma być. Ostatnio jeżdziłem innymi pojazdami np. seatem ibizą i tego efektu nie ma .Czy w waszych samochodach też coś takiego występuje.
BUŁA
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- FILBERT
- klubowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wibracja może być spowodowana większym obciążeniem silnika na wolnych obrotach podczas włączenia klimatyzacji. Jest to przypadłość małych silników benzynowych o niewielkim momencie obrotowym.
Drgania powinny zniknąć gdy dodajemy gazu i zwiększamy obroty.
Nawet T-jet na biegu jałowym ma niski moment, zwiększa się on dopiero w momencie przyspieszania jak załącza się turbina.
Lekarstwem może być ustawienie w kompie nieco wyższych obrotów na biegu jałowym, ale wtedy wzrośnie zużycie paliwa lub wyłączanie klimy podczas postoju w korkach i złączanie podczas jazdy.
Drgania powinny zniknąć gdy dodajemy gazu i zwiększamy obroty.
Nawet T-jet na biegu jałowym ma niski moment, zwiększa się on dopiero w momencie przyspieszania jak załącza się turbina.
Lekarstwem może być ustawienie w kompie nieco wyższych obrotów na biegu jałowym, ale wtedy wzrośnie zużycie paliwa lub wyłączanie klimy podczas postoju w korkach i złączanie podczas jazdy.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jak jest coś uszkodzone lub nienapełniona to zrozumiałe .Ja to mam od nowości chłodzi dobrze to chyba jest pełna , drgania ustępują jak dodam trochę gazu ok. 1000 obrotów.Jeżdziłem kilkuletnią ibizą 75 KM. i nową fiestą 60 KM. oba z klimą i tam tego nie zauważyłem.Niewiem czy nie jechać do serwisu ale pewnie mnie odprawią z kwitem.
BUŁA
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy