Strona 1 z 2
[1.3] Redukcja Biegów
: 27 lut 2011, 22:05
autor: pkans
Mój problem ze zmianą biegów polega na tym, że wystepują problemy z redukcją biegów np. redukcja z 5 na 3 w czasie skręcania. Normalnie bieg 3 jest po środku u góry natomiast u mnie przesunięta jest bliżej biegu 1. Natomiast jak redukuje z 5 na 4, to czwórki muszę szukać bliżej biegu 2 . Już raz wymieniałem linki i wybieraki ale nie pomogło to na wiele. Aktualnie mam przejechane 88000 km i jutro robię przegląd w serwisie, zobaczymy co mi powiedzą.
Czy ktoś miał podobne problemy ?
: 27 lut 2011, 22:30
autor: Tomek
I to tylko przy redukowaniu??
Jak wbijasz biegi po kolei od 1 do 5 w górę, to wtedy dobrze wchodzą??
: 28 lut 2011, 7:09
autor: Rafcio
pkans, o takim zjawisku jeszcze nie słyszałem, u mnie wchodzą dobrze
: 28 lut 2011, 8:33
autor: pkans
tak, problem pojawia się tylko przy redukcji, w ogóle wajcha zmiany biegów ciężko się porusza, jest strasznie sztywna ale nie zawsze. Przed chwilką wstawiłem swoją linijke na przegląd do serwisu, wiec zobaczymy co magicy/mechanicy o tym powiedzą.
: 28 lut 2011, 9:47
autor: Tomek
pkans pisze:wstawiłem swoją linijke na przegląd do serwisu, wiec zobaczymy co magicy/mechanicy o tym powiedzą.
Ciekaw jestem, bo takie cuda są wręcz nieprawdopodobne
: 28 lut 2011, 10:03
autor: emmer
Tomek pisze:Ciekaw jestem, bo takie cuda są wręcz nieprawdopodobne
mie tam już nic nie zdziwi. zobaczymy co "spece" znajdą.
: 28 lut 2011, 11:02
autor: mireks
pkans pisze:Mój problem ze zmianą biegów.
Czy ktoś miał podobne problemy ?
Miałem taki problem. Pewnego razu wjechałem w bardzo wysoki śnieg przez co mocno szorowałem podwoziem po białej kołderce.
Pomiędzy dźwigną zmiany biegów a skrzynką biegów jest jakiś rodzaj łącznika z tuleją. Śnieg dostał się do tulei, po kilku dniach coś przyrdzewiało i były spore kłopoty z wkładaniem biegu nr 4 i redukcją z biegu nr 5 na bieg nr 4. ASO zaproponowało wymianę tego łącznika (koszt części około 100 zł) albo przesmarowanie tulei. Wybrałem tą drugą opcję i problem całkowicie zniknął.
mireks
: 28 lut 2011, 22:02
autor: krakus02
pkans pisze:wajcha zmiany biegów ciężko się porusza, jest strasznie sztywna
jak dla mnie to chyba przyczyną problemu może być na przykład to, co opisał
mireks, bo doświadczenie ze skrzyniami fiata mam bardzo pozytywne w porównaniu z innymi markami. We fiatach biegi zmieniało się jak "po masełku"

: 28 lut 2011, 22:39
autor: pkans
Niestety nie odebrałem jeszcze auta z serwisu. Diabli wzieli pompę hamulcową, jutro powinna być dostarczona. Oddając samochód do ASO zgłosiłem, że zdarzyło mi się ostatnio parę razy, że po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował, no i znaleźli przyczynę - cieknąca pompa hamulcowa (koszt pompy ok. 600 zł) do jutra muszę zasuwać z buta a Linijka stoi samotnie na serwisie :(
: 01 mar 2011, 8:09
autor: emmer
pkans pisze:że po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował
- dobre

. ciekawe co jeszcze "wymyślą" te nasze samochody
: 01 mar 2011, 10:21
autor: Rafcio
emmer, przynajmniej nie jest nudno na forum

: 01 mar 2011, 17:54
autor: mireks
pkans pisze:Niestety nie odebrałem jeszcze auta z serwisu. Diabli wzieli pompę hamulcową, jutro powinna być dostarczona. Oddając samochód do ASO zgłosiłem, że zdarzyło mi się ostatnio parę razy, że po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował, no i znaleźli przyczynę - cieknąca pompa hamulcowa (koszt pompy ok. 600 zł) do jutra muszę zasuwać z buta a Linijka stoi samotnie na serwisie :(
No to troszkę zaboli :(
Autko po gwarancji jak mniemam?
: 01 mar 2011, 21:30
autor: krakus02
pkans pisze:po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował
...lepiej jak hamuje niż przyspiesza...

: 02 mar 2011, 12:05
autor: Tomek
...lepiej jak hamuje niż przyspiesza...

Ale z drugiej strony im słabiej hamuje, tym dalej zajedziesz

: 02 mar 2011, 18:55
autor: Rafcio
Tomek pisze:...lepiej jak hamuje niż przyspiesza...

Ale z drugiej strony im słabiej hamuje, tym dalej zajedziesz

Na cmentarz
