[1.3] Redukcja Biegów
-
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
- Przebieg: 87800
- Silnik: 1.3 MULTI JET
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Koszalin
[1.3] Redukcja Biegów
Mój problem ze zmianą biegów polega na tym, że wystepują problemy z redukcją biegów np. redukcja z 5 na 3 w czasie skręcania. Normalnie bieg 3 jest po środku u góry natomiast u mnie przesunięta jest bliżej biegu 1. Natomiast jak redukuje z 5 na 4, to czwórki muszę szukać bliżej biegu 2 . Już raz wymieniałem linki i wybieraki ale nie pomogło to na wiele. Aktualnie mam przejechane 88000 km i jutro robię przegląd w serwisie, zobaczymy co mi powiedzą.
Czy ktoś miał podobne problemy ?
Czy ktoś miał podobne problemy ?
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Miałem taki problem. Pewnego razu wjechałem w bardzo wysoki śnieg przez co mocno szorowałem podwoziem po białej kołderce.pkans pisze:Mój problem ze zmianą biegów.
Czy ktoś miał podobne problemy ?
Pomiędzy dźwigną zmiany biegów a skrzynką biegów jest jakiś rodzaj łącznika z tuleją. Śnieg dostał się do tulei, po kilku dniach coś przyrdzewiało i były spore kłopoty z wkładaniem biegu nr 4 i redukcją z biegu nr 5 na bieg nr 4. ASO zaproponowało wymianę tego łącznika (koszt części około 100 zł) albo przesmarowanie tulei. Wybrałem tą drugą opcję i problem całkowicie zniknął.
mireks
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
jak dla mnie to chyba przyczyną problemu może być na przykład to, co opisał mireks, bo doświadczenie ze skrzyniami fiata mam bardzo pozytywne w porównaniu z innymi markami. We fiatach biegi zmieniało się jak "po masełku"pkans pisze:wajcha zmiany biegów ciężko się porusza, jest strasznie sztywna

„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

-
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
- Przebieg: 87800
- Silnik: 1.3 MULTI JET
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Koszalin
Niestety nie odebrałem jeszcze auta z serwisu. Diabli wzieli pompę hamulcową, jutro powinna być dostarczona. Oddając samochód do ASO zgłosiłem, że zdarzyło mi się ostatnio parę razy, że po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował, no i znaleźli przyczynę - cieknąca pompa hamulcowa (koszt pompy ok. 600 zł) do jutra muszę zasuwać z buta a Linijka stoi samotnie na serwisie :(
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
No to troszkę zaboli :(pkans pisze:Niestety nie odebrałem jeszcze auta z serwisu. Diabli wzieli pompę hamulcową, jutro powinna być dostarczona. Oddając samochód do ASO zgłosiłem, że zdarzyło mi się ostatnio parę razy, że po puszczeniu hamulca samochód nadal hamował, no i znaleźli przyczynę - cieknąca pompa hamulcowa (koszt pompy ok. 600 zł) do jutra muszę zasuwać z buta a Linijka stoi samotnie na serwisie :(
Autko po gwarancji jak mniemam?