Strona 1 z 3

Rdza i odpadający lakier!

: 25 sty 2011, 8:30
autor: duskap
Wczoraj widziałem się z sąsiadem. Przeraziło mnie to co ujrzałem w jego Linei 1,6 M-Jet Dynamic. Przebieg prawie 60 tys km.
Drzwi tylnie ma tak wypiaskowane, że stojąc metr, dwa od auta widać dosłownie jakby o 10 tonów jaśniejszy niż reszta auta. Dosłownie setki odprysków. Natomiast na rancie błotnika przedniego jest totalna rdza. Lakier ODPADA do połowy wysokości progu (ale nie na progu tylko na błotniku). Dotykam paznokciem a tam kolejny płat odpada!! Z obu stron auta oczywiście.
Przy przebiegu 30 tys km na przeglądzie zgłosił tę usterkę w INTER AUTO w Krakowie i mu powiedzieli, że to NIE JEST usterka objęta gwarancją i mogą mu to naprawić w ramach "gestu handlowego" na co się nie zgodził. Usterka ta, którą ma jego auto jest ewidentnie wadą fabryczną samochodu. Będzie dym! Namawiam go na walkę z tym.
W TurboKamerze było Grande Punto, które miało identyczną przypadłość. Stwierdzili biegli sądowi i rzeczoznawcy, że to źle przygotowana powierzchnia pod lakier oraz wada lakieru. FAP auta jednak nie wymienił, walka trwała (nie wiem jak się zakończyła->pewnie jeszcze trwa jak to z sądami w Polsce).

Zdjęcia Linei Janusza wkleję przy najbliższej okazji (nie miałem aparatu jak go spotkałem).

: 25 sty 2011, 8:33
autor: emmer
jeżeli chcą naprawiać to nic nie zrobi. znam to z autopsji. sąd? juz wiem że prawo nie jest dla nas zwykłych zjadaczy chleba.

: 25 sty 2011, 9:02
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Chyba każda Linea ma taki świetny mocny lakier. Moja na pewno. Po przejechaniu 12 tyś km tylne drzwi miałem już chropowate, mimo założenia chlapaczy zaraz po zakupie auta. Polerka i na to folia. Lepiej zapobiegać niż walczyć z ASO.

: 25 sty 2011, 9:56
autor: duskap
emmer pisze:jeżeli chcą naprawiać to nic nie zrobi
Nie chcą naprawić tego w ramach gwarancji. Chcą to naprawić w ramach "dobrych praktyk dealerskich". Gdy coś potem mu wyjdzie na tym elemencie to zwalą na ASO a nie na gwarancję. On chce to z gwarancji mieć zrobione a nie jakichś gestów czy coś.

Chlapacze kupił ode mnie ale pierw muszą mu to naprawić aby mógł przyczepić chlapacze. Mnie martwi jednak to, że tam rdzy jest w cholerę... przecież to znowu wyjdzie za jakiś czas. Drzwi nadają się tylko do malowania, potem folię mu dam i niech przyklei.

: 25 sty 2011, 10:06
autor: mwas
Drzwi drzwiami ale rdzewieć nie powinno. Moim zdaniem jak najbardziej na gwarancji powinni to załatwić, zwłaszcza że nie słyszałem, żeby komukolwiek w tych miejscach rdza wychodziła, nie przy takim wieku auta :przykry

: 25 sty 2011, 12:05
autor: Rafcio
Powiem tak, powinni to zrobić z gwarancji ale jak się będą upierać to ja bym zgodził się na "gest handlowy" bo niż coś wysądzi w sądzie może stan blachy się jeszcze bardziej pogorszyć i pokazać się więcej rdzy a jak wiadomo jest zima i soli na drodze tony :przykry

: 25 sty 2011, 12:57
autor: M
rafcio082 ma racje. Chociaż to trudne trzeba spróbować ugodowo.

: 25 sty 2011, 13:34
autor: mpsfc
Ja mam chlapacze od nowości a i tak błotniki z tyłu wypiaskowane. W Punto II miałem identycznie i sie z tym pogodziłem.

: 25 sty 2011, 13:43
autor: sebastianc78
U mnie polakierowane zostało na gwarancji. Od strony kierowcy na samym rancie zdarte było do gołej blachy i zardzewiałe. Co ciekawe po drugiej stronie było ok, tylko małe odpryski do podkładu.

: 25 sty 2011, 16:30
autor: duskap
Ja mu proponowałem walkę z ASO poprzez FAP. Na sądy on nie ma czasu. Niech wywalczy aby mu to na gwarancji zrobili a nie w ramach gestu handlowego.

: 25 sty 2011, 16:46
autor: jay_21
mwas pisze:Drzwi drzwiami ale rdzewieć nie powinno.
Wystarczy, że warstwa ocynku została wypiaskowana i uderzana kamolami zaraz po lakierze i kwiatki wychodzą.
Dziwi mnie jednak takie zaniedbanie ze strony użytkownika - to nie widział jak mu progi i ranty piaskowało? Gdyby zareagował zanim mu wypiaskowało do gołej blachy to rdzy by nie było. Ja osobiście odradzałbym walkę z ASO i FAP a zgodził się na gest.

Aha i jeszcze jedno. To nie jest wada fabryczna. Podejrzewam, że taką opinię wyrazi również rzeczoznawca.

: 25 sty 2011, 18:57
autor: FILBERT
U mnie idealnie, może na moim kolorze nie widać albo lakier mam lepszy.

: 25 sty 2011, 21:28
autor: Fiatowiec
Dziękuje za pozdrowienia rafcio082. Także pozdrawiam :jazda

: 25 sty 2011, 21:57
autor: duskap
jay_21, jest to na 100% wada fabryczna. Rdza pojawiła się od razu. Nie mniej głównym problemem jest to, że lakier ODPADA. Dosłownie mogę go sobie paznokciem zeskrobywać z całego błotnika. Lakier się po prostu NIE TRZYMA co oznacza, że źle przygotowana jest powierzchnia pod lakier. Ja mu proponuję walkę z ASO by mu FAP po prostu uznał to jako gwarancyjna usterka bo on na przeglądy jeździ, więc jak coś będzie się działo to ma te 8 lat gwarancji a po geście handlowym nie ma nic na ten element bo "był już robiony poza fabryką". A proponuję mu to dlatego, że identyczna przypadłość była w TurboKamerze w Grande Punto. Dokładnie tak samo lakier odpadał jak u niego i rdza od razu się pojawiała.
Zaznaczam, że drzwi (które faktycznie zaniedbał) nie mają nawet grama rdzy i lakier nie odpada a są wypiaskowane podobnie jak błotniki przednie (czyli do blachy).

: 25 sty 2011, 22:18
autor: cichy
duskap pisze:Ja mu proponuję walkę z ASO by mu FAP po prostu uznał to jako gwarancyjna usterka bo on na przeglądy jeździ, więc jak coś będzie się działo to ma te 8 lat gwarancji
ciężka sprawa będzie, trzeba spróbować, walczyć o swoje, nawet kamera turbo w TVN turbo