Rdza i odpadający lakier!

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Rdza i odpadający lakier!

Post autor: duskap »

Wczoraj widziałem się z sąsiadem. Przeraziło mnie to co ujrzałem w jego Linei 1,6 M-Jet Dynamic. Przebieg prawie 60 tys km.
Drzwi tylnie ma tak wypiaskowane, że stojąc metr, dwa od auta widać dosłownie jakby o 10 tonów jaśniejszy niż reszta auta. Dosłownie setki odprysków. Natomiast na rancie błotnika przedniego jest totalna rdza. Lakier ODPADA do połowy wysokości progu (ale nie na progu tylko na błotniku). Dotykam paznokciem a tam kolejny płat odpada!! Z obu stron auta oczywiście.
Przy przebiegu 30 tys km na przeglądzie zgłosił tę usterkę w INTER AUTO w Krakowie i mu powiedzieli, że to NIE JEST usterka objęta gwarancją i mogą mu to naprawić w ramach "gestu handlowego" na co się nie zgodził. Usterka ta, którą ma jego auto jest ewidentnie wadą fabryczną samochodu. Będzie dym! Namawiam go na walkę z tym.
W TurboKamerze było Grande Punto, które miało identyczną przypadłość. Stwierdzili biegli sądowi i rzeczoznawcy, że to źle przygotowana powierzchnia pod lakier oraz wada lakieru. FAP auta jednak nie wymienił, walka trwała (nie wiem jak się zakończyła->pewnie jeszcze trwa jak to z sądami w Polsce).

Zdjęcia Linei Janusza wkleję przy najbliższej okazji (nie miałem aparatu jak go spotkałem).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

jeżeli chcą naprawiać to nic nie zrobi. znam to z autopsji. sąd? juz wiem że prawo nie jest dla nas zwykłych zjadaczy chleba.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chyba każda Linea ma taki świetny mocny lakier. Moja na pewno. Po przejechaniu 12 tyś km tylne drzwi miałem już chropowate, mimo założenia chlapaczy zaraz po zakupie auta. Polerka i na to folia. Lepiej zapobiegać niż walczyć z ASO.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer pisze:jeżeli chcą naprawiać to nic nie zrobi
Nie chcą naprawić tego w ramach gwarancji. Chcą to naprawić w ramach "dobrych praktyk dealerskich". Gdy coś potem mu wyjdzie na tym elemencie to zwalą na ASO a nie na gwarancję. On chce to z gwarancji mieć zrobione a nie jakichś gestów czy coś.

Chlapacze kupił ode mnie ale pierw muszą mu to naprawić aby mógł przyczepić chlapacze. Mnie martwi jednak to, że tam rdzy jest w cholerę... przecież to znowu wyjdzie za jakiś czas. Drzwi nadają się tylko do malowania, potem folię mu dam i niech przyklei.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Drzwi drzwiami ale rdzewieć nie powinno. Moim zdaniem jak najbardziej na gwarancji powinni to załatwić, zwłaszcza że nie słyszałem, żeby komukolwiek w tych miejscach rdza wychodziła, nie przy takim wieku auta :przykry
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Powiem tak, powinni to zrobić z gwarancji ale jak się będą upierać to ja bym zgodził się na "gest handlowy" bo niż coś wysądzi w sądzie może stan blachy się jeszcze bardziej pogorszyć i pokazać się więcej rdzy a jak wiadomo jest zima i soli na drodze tony :przykry
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

rafcio082 ma racje. Chociaż to trudne trzeba spróbować ugodowo.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Ja mam chlapacze od nowości a i tak błotniki z tyłu wypiaskowane. W Punto II miałem identycznie i sie z tym pogodziłem.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

U mnie polakierowane zostało na gwarancji. Od strony kierowcy na samym rancie zdarte było do gołej blachy i zardzewiałe. Co ciekawe po drugiej stronie było ok, tylko małe odpryski do podkładu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ja mu proponowałem walkę z ASO poprzez FAP. Na sądy on nie ma czasu. Niech wywalczy aby mu to na gwarancji zrobili a nie w ramach gestu handlowego.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

mwas pisze:Drzwi drzwiami ale rdzewieć nie powinno.
Wystarczy, że warstwa ocynku została wypiaskowana i uderzana kamolami zaraz po lakierze i kwiatki wychodzą.
Dziwi mnie jednak takie zaniedbanie ze strony użytkownika - to nie widział jak mu progi i ranty piaskowało? Gdyby zareagował zanim mu wypiaskowało do gołej blachy to rdzy by nie było. Ja osobiście odradzałbym walkę z ASO i FAP a zgodził się na gest.

Aha i jeszcze jedno. To nie jest wada fabryczna. Podejrzewam, że taką opinię wyrazi również rzeczoznawca.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

U mnie idealnie, może na moim kolorze nie widać albo lakier mam lepszy.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Fiatowiec
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2010, 17:15
Przebieg: 53700
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fiatowiec »

Dziękuje za pozdrowienia rafcio082. Także pozdrawiam :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21, jest to na 100% wada fabryczna. Rdza pojawiła się od razu. Nie mniej głównym problemem jest to, że lakier ODPADA. Dosłownie mogę go sobie paznokciem zeskrobywać z całego błotnika. Lakier się po prostu NIE TRZYMA co oznacza, że źle przygotowana jest powierzchnia pod lakier. Ja mu proponuję walkę z ASO by mu FAP po prostu uznał to jako gwarancyjna usterka bo on na przeglądy jeździ, więc jak coś będzie się działo to ma te 8 lat gwarancji a po geście handlowym nie ma nic na ten element bo "był już robiony poza fabryką". A proponuję mu to dlatego, że identyczna przypadłość była w TurboKamerze w Grande Punto. Dokładnie tak samo lakier odpadał jak u niego i rdza od razu się pojawiała.
Zaznaczam, że drzwi (które faktycznie zaniedbał) nie mają nawet grama rdzy i lakier nie odpada a są wypiaskowane podobnie jak błotniki przednie (czyli do blachy).
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

duskap pisze:Ja mu proponuję walkę z ASO by mu FAP po prostu uznał to jako gwarancyjna usterka bo on na przeglądy jeździ, więc jak coś będzie się działo to ma te 8 lat gwarancji
ciężka sprawa będzie, trzeba spróbować, walczyć o swoje, nawet kamera turbo w TVN turbo
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ