niestety na mojej klapie też jest otarcie, dokładnie pod spodem po prawej stronie tuż przy szybie. Wygląda na to że przy otwieraniu klapa ociera lekko o szybę i stąd ten efekt. Co z tym zrobić by nie pojawiła się ruda? Nie chce mi się teraz z tym jechać do ASO bo mam kilka innych ważniejszych spraw. Mam jeszcze na rancie po prawej stronie jakiś ślad jakbym albo zdarł lakier bezbrawny albo nie położyli lakieru bezbarwnego ale tym aż tak bardzo się nie przejmuje bo tam nie ma zdarć do gołej blachy.
Ja wszelkie otarcia na rantach zaprawiam na początku podkładem ( ja mam glasurit 801-72 VOC), potem lakierem zaprawkowym. Po kilku dniach zaprawkę traktuję delikatnie papierem ściernym 1500 i pasta G3 farecla ( może też być APP). Śladu po zaprawce praktycznie nie widać. Nasze ranty przy klapie raczej nie powstają od otarć o szybę, bo szybki nie są znowu takie twarde, aby klapa nie pozostawiła na nich śladu.Zazwyczaj otarcia te pojawiają się w sezonie zimowym, kiedy tworzy się w szczelinie pomiędzy szybą a klapą lód i to on jest głównym winowajcą.
kk25 pisze:Zazwyczaj otarcia te pojawiają się w sezonie zimowym, kiedy tworzy się w szczelinie pomiędzy szybą a klapą lód i to on jest głównym winowajcą.
też tak myślę, bo jak przyglądałem się szybkom to są całe nienaruszone. W tą zimę ani razu nie otworzyłem bagażnika jak był śnieg i lód na klapię.
Lepiej przyklej kawałek foli samoprzylepnej w to miejsce skrobanie szyby to nie dobry pomysł, do puki nie usuniesz luzów na zawiasach a może wystarczy je trochę wyregulować przesunąć.
will pisze:Lepiej przyklej kawałek foli samoprzylepnej w to miejsce skrobanie szyby to nie dobry pomysł, do puki nie usuniesz luzów na zawiasach a może wystarczy je trochę wyregulować przesunąć.
Póki co zrobiłem zaprawkę, pomyślę jeszcze co z tym zrobić by wytrwać z tym do wiosny bo wtedy będę w ASO. Może faktycznie wystarczy coś nakleić.