[1.4] Zapłon silnika

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, a ja nigdy tak nie miałem. Dopiero gdzieś tak od tygodnia się tak dzieje. Już ze 4-5 razy. Poobserwuję dalej.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

jak dla mnie normalka, miałem tak w punto, corsie, bravie i teraz w Linei.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witam .
paliwo biorę oczywiście w dobrej stacji BP i zazwyczaj 98.
Umówiłem się ze znajomym w serwisie,przedstawiłem jak sie zachowuje silnik.powiedział ,ze wrzuci na kompa i już będzie wiedział co autko boli.Zobaczymy.....??!!
Pozdrawiam
szaman
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

I ja się dorzucę z zapytaniem :smak

Opis: po 4 dniach postoju w garażu wsiadam dzisiaj odpalam i...auto jak zawsze wchodziło na "ssanie'' czyli obroty 1200-1500 tak dzisiaj nie...

odpaliłem auto odpaliło i zatrzymało się na przedziale 800 obrotów...parę razy razem do 1500 dałem i nic trzymało cały czas 800obrotów.

Auto było zimne bo stało 4 dni w garażu ale nie w jakiś super niskich temperaturach i zdziwił mnie "brak ssania"

Gdzie odpalając rano drugi mój samochód tamten od razu wskoczył na "ssanie" i wyższe obroty.

Czekam na opinie - zdarzyło mi się to pierwszy raz - będę dalej obserwował co i jak :smak

Oczywiście trasa dzisiaj 110km bez problemowo i wkręca się na obroty dobrze i jedzie tak jak zawsze
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

buhert, normalne zachowanie, przy niższych temperaturach, silnik nie wchodzi z obrotami wysoko, jak to ma miejsce w temp. dodatnich. U mnie dzieje się tak samo. Nie mam czasu zajmować sobie głowy taką błachostką. Należy zaufać elektronice silnika i pozwolić jej samej dostosowywać optymalne warunki pracy silnika.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

buhert, normalne zachowanie, przy niższych temperaturach, silnik nie wchodzi z obrotami wysoko, jak to ma miejsce w temp. dodatnich. U mnie dzieje się tak samo. Nie mam czasu zajmować sobie głowy taką błachostką. Należy zaufać elektronice silnika i pozwolić jej samej dostosowywać optymalne warunki pracy silnika.
aaa to dzięki za info - bo ja myślałem że w tych nowych to tak samo działa jak w starszych gdzie tam im zimniej tym więcej obrotów.

Także spoko dziękuje za info - skoro "ten typ tak ma" :zlośnik
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mój silnik nadal często się dusi przy zapalaniu. Coraz częściej, kilka razy nawet zgasł. Zmieniałem stacje, dolewałem uszlachetniaczy i nic.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Auto zmień :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

will pisze:Auto zmień
very funny
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

jay_21 pisze:buhert, normalne zachowanie, przy niższych temperaturach, silnik nie wchodzi z obrotami wysoko, jak to ma miejsce w temp. dodatnich. U mnie dzieje się tak samo. Nie mam czasu zajmować sobie głowy taką błachostką. Należy zaufać elektronice silnika i pozwolić jej samej dostosowywać optymalne warunki pracy silnika.
Dokładnie mam tak samo, nic się nie przejmuj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

rafcio082 pisze:Dokładnie mam tak samo, nic się nie przejmuj
Dzięki - jednak przeskok technologiczny z Fiata Uno na Linea jest czasem "szokujący" heh :zlośnik co te komputery z motoryzacji wyrabiają heh
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Pojawił się dziś kłopot. Temperatura ok. -20, próba odpalenia, bezsensowne dodanie gazu i zdziwienie, bo silnik po chwili zgasł. Potem już nie dało rady odpalić, akumulatorowi w pewnym momencie zabrakło siły. Niestety próba odpalenia przewodami również okazała się nieskuteczna, rozrusznik kręcił lecz silnik nie chciał zaskoczyć. Nie wiem czy to kwestia mrozu i akumulatora, czy coś się schrzaniło. Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość zalania świec, ale nie mam pojęcia czy to jest możliwe w, było nie było, nowoczesnym układzie zasilania. Czy miał ktoś może taki problem?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

wojtekk pisze: Temperatura ok. -20, próba odpalenia, bezsensowne dodanie gazu i zdziwienie, bo silnik po chwili zgasł.
Zapalił, dodałeś gazu i zgasł?
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Nie byłem to ja, tylko mój brat. Z tego co mówi uruchamiał silnik z lekko wciśniętym pedałem gazu(robi tak zawsze :przykry ) i tak - po chwili zgasł
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może woda w paliwie, ile masz benzyny w baku?
ODPOWIEDZ