Brak mocy

Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Chyba że ja coś przekręciłem. Jutro rano podjadę z znajomym do serwisu to dowiem się coś więcej.
Mój Vin ZFA32300003091695
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Brak mocy

Post autor: smak56 »

mwas pisze: 16 mar 2018, 20:43.... napędzające, ma numer 55214114 i kosztuje w ASO... niecałe 350 zł :luzak
No to jeszcze lepiej. Ceny w sklepach, które linkowałem podają ten numer i są wyższe od cen w ASO :zdiwiony
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy

Post autor: mwas »

No i podany przez Ciebie VIN wskazuje mi dokładnie na to, co umieściłem w poście wyżej :luzak Koszt koła pasowego, które nakładane jest na wał korbowy to niecałe 350 zł :! a nie ponad 3 tysie :! Albo to nie o to koło chodzi, albo... ktoś tu wali w ch... i próbuje Cię mocno orżnąć :red
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1391
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 466 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Brak mocy

Post autor: skory85 »

Jakaś masakra ten serwis co to jest? Dlatego najlepiej się dowiedzieć czasem co i jak gra a później wyłożyć karty, że się rezygnuje z roboty. Bierz slicznota i jedz gdzie indziej
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Brak mocy

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 16 mar 2018, 20:47 Czekaj , rozrząd napędzany jest przez pasek rozrządu od koła zębatego na wale ( to koło z nieszczęsnym klinem , który się urywa 😉 ) . Chyba trzeciego kola tam nie ma ?
Są trzy, chodzi o ten komplet;
koło pasowe.jpg
W multijecie są dwa i to oddzielne (rozrząd na łańcuchu).
Uwaga: po informacji Kuzyna_.... nr 3 to nie rozrząd a koło foniczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 21:39 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy

Post autor: mwas »

zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:04 Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .
zibi186, dokładnie tak :luzak A wygląda to tak:

Cały napęd rozrządu wraz z kołem zębatym napędzanym:
rozrzad_1.PNG
Napęd rozrządu wraz z osłonami:
rozrzad_2.PNG
Lista elementów napędu rozrządu:
rozrzad_3.PNG
Szczegóły tego koła zębatego:
rozrzad_4.PNG
Ogólnie to koło to też nie jest kosmiczny koszt - numer 55203781 i niecałe 150 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Smak , coś mi tu nadal nie pasuje 🤔 koło zębate walu , to z klinem który się urywa , przykręcane jest do wału jedną śrubą , centralnie w osi walu ( jeśli się nie mylę ) , natomiast to kolo napędowe mocowane jest trzema śrubami na obrysie ( jak wynika z rys. zamieszczonego wcześniej . . . Kuzyn , gdzie jesteś ? panic
W takim razie co to za kolo rozrządu na rysunku , który zamieścił Smak 56 ?? 🤔
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 21:21 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.

Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 16 mar 2018, 21:19 Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.

Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
Uff , i wszystko jasne 😂
Kuzyn , ale u nas jakichś zabiegów z tym kolem fonicznym się chyba nie wykonuje ? - jak to ma miejsce w 8V
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Brak mocy

Post autor: smak56 »

No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moim :foto czarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 16 mar 2018, 21:25 No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moim :foto czarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?
Myślę , że to miało mieć związek z tą nieszczesną maszyną do szlifowania . Pewnie by nie weszła :ryczy :ryczy
A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bierznie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię 😊 Nasuwa się też kolejne pytanie: po co wymieniali kolo zębate walu ? 🤔 Albo co chyba ważniejsze - czy dobrze go przykręcili ???
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Brak mocy

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:30 A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bieżnie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię 😊
Bije na zewnątrz, stąd chcieli szlifierkę. Co można szlifować w środku - otwory? Myślę, że ktoś bardzo mocno chce się zabawić kosztem klienta, który nie do końca zna się (jak sam pisze) na samochodzie. Wymyślili tyle poważnych usterek, że trudno aby w ocenie klienta nie kosztowały :red .
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno . Każde ściągniecie powinno kończyć się nowym kolem . Nie wiem jak to będzie u Ciebie Arek , ale rzecz podstawowa żebyś miał go DOBRZE założone i przykręcone ! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
Smak , a co można szlifować na zewnątrz ? Rowki ?? To był z gruntu poroniony pomysł :red
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Brak mocy

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:54 Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno ..... żebyś miał je DOBRZE założone i przykręcone! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
Jeżeli nie mylimy się w sprawie diagnozy (koło pasowe), to ja nie miałbym kompletnie zaufania do tego co zrobili do tej pory! Kuzyn_... podał chyba jedyny słuszny kierunek, aby nie stało się tak jak piszesz. Chyba, że jakiś naprawdę zaufany mechanik (ale tutaj raczej słabo).
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ