Brak mocy
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Brak mocy
Chyba że ja coś przekręciłem. Jutro rano podjadę z znajomym do serwisu to dowiem się coś więcej.
Mój Vin ZFA32300003091695
Mój Vin ZFA32300003091695
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Brak mocy
No to jeszcze lepiej. Ceny w sklepach, które linkowałem podają ten numer i są wyższe od cen w ASOmwas pisze: 16 mar 2018, 20:43.... napędzające, ma numer 55214114 i kosztuje w ASO... niecałe 350 zł![]()

smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy
No i podany przez Ciebie VIN wskazuje mi dokładnie na to, co umieściłem w poście wyżej
Koszt koła pasowego, które nakładane jest na wał korbowy to niecałe 350 zł
a nie ponad 3 tysie
Albo to nie o to koło chodzi, albo... ktoś tu wali w ch... i próbuje Cię mocno orżnąć 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Brak mocy
Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Brak mocy
Jakaś masakra ten serwis co to jest? Dlatego najlepiej się dowiedzieć czasem co i jak gra a później wyłożyć karty, że się rezygnuje z roboty. Bierz slicznota i jedz gdzie indziej
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Brak mocy
Są trzy, chodzi o ten komplet; W multijecie są dwa i to oddzielne (rozrząd na łańcuchu).zibi186 pisze: 16 mar 2018, 20:47 Czekaj , rozrząd napędzany jest przez pasek rozrządu od koła zębatego na wale ( to koło z nieszczęsnym klinem , który się urywa) . Chyba trzeciego kola tam nie ma ?
Uwaga: po informacji Kuzyna_.... nr 3 to nie rozrząd a koło foniczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 21:39 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy
zibi186, dokładnie takzibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:04 Jeśli dobrze rozumiem kolo napędzające ( to z nr.1 na rysunku ) to element po którym poruszają się oba paski : pasek osprzętu i pasek od wspomagania . Pod nim , za osłoną rozrządu jest kolo zębate wału z klinem .

Cały napęd rozrządu wraz z kołem zębatym napędzanym: Napęd rozrządu wraz z osłonami: Lista elementów napędu rozrządu: Szczegóły tego koła zębatego: Ogólnie to koło to też nie jest kosmiczny koszt - numer 55203781 i niecałe 150 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Brak mocy
Smak , coś mi tu nadal nie pasuje
koło zębate walu , to z klinem który się urywa , przykręcane jest do wału jedną śrubą , centralnie w osi walu ( jeśli się nie mylę ) , natomiast to kolo napędowe mocowane jest trzema śrubami na obrysie ( jak wynika z rys. zamieszczonego wcześniej . . . Kuzyn , gdzie jesteś ? 
W takim razie co to za kolo rozrządu na rysunku , który zamieścił Smak 56 ??

W takim razie co to za kolo rozrządu na rysunku , który zamieścił Smak 56 ??
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 21:21 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Brak mocy
Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.
Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.
Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Brak mocy
Uff , i wszystko jasneKuzyn_z_Sosnowca pisze: 16 mar 2018, 21:19 Zabierz auto i jedź do ASO. I nie ma na co czekać. Taki cwaniak powie że auta nie wyda, bo już zamówił części i skończy się na policji.
To koło pasowe jest na 3 śrubach i schodzi luźno. Jeśli się jakimś cudem przykleiło, to wystarczy delikatnie puknąć, nawet nie młotkiem tylko jakimś większym kluczem. Opcja optymistyczna, to luźne śruby.
Fotka od Stefana
To koło na dwa paski wielorowkowe (1 i 2) oraz koło foniczne (3) to jedna część, zestaw połączony ze sobą na stałe. Przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego napędu rozrządu.
Kuzyn , ale u nas jakichś zabiegów z tym kolem fonicznym się chyba nie wykonuje ? - jak to ma miejsce w 8V
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Brak mocy
No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moim
czarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?

smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Brak mocy
Myślę , że to miało mieć związek z tą nieszczesną maszyną do szlifowania . Pewnie by nie weszłasmak56 pisze: 16 mar 2018, 21:25 No to teraz. Koło pasowe przykręcane jest na trzy śruby (na sztywno) poprzez koło zębate do wału. Jeżeli koło zębate (rozrząd) pracuje właściwie (wał nie ma bicia), to jedynym powodem bicia koła pasowego jest; wybita, sparciała, rozwulkanizowana guma (na moimczarny pasek wewnątrz koła) , która ma za zadanie wytłumiać naprężenia i drgania osprzętu przez pasek na wał. Tego się nie naprawia! I po co do tego wyjmować silnik?


A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bierznie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Brak mocy
Bije na zewnątrz, stąd chcieli szlifierkę. Co można szlifować w środku - otwory? Myślę, że ktoś bardzo mocno chce się zabawić kosztem klienta, który nie do końca zna się (jak sam pisze) na samochodzie. Wymyślili tyle poważnych usterek, że trudno aby w ocenie klienta nie kosztowałyzibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:30 A na poważnie : z rysunku wynika , że bez problemu da się ocenić czy bicie jest spowodowane sparciałą gumą . Wówczas środek przykręcony trzema śrubami chodziłby równo , tylko zewn.bieżnie by bily . Jesli bije środek to grubsza sprawa , ale wątpię

smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Brak mocy
Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno . Każde ściągniecie powinno kończyć się nowym kolem . Nie wiem jak to będzie u Ciebie Arek , ale rzecz podstawowa żebyś miał go DOBRZE założone i przykręcone ! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
Smak , a co można szlifować na zewnątrz ? Rowki ?? To był z gruntu poroniony pomysł
Smak , a co można szlifować na zewnątrz ? Rowki ?? To był z gruntu poroniony pomysł

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Brak mocy
Jeżeli nie mylimy się w sprawie diagnozy (koło pasowe), to ja nie miałbym kompletnie zaufania do tego co zrobili do tej pory! Kuzyn_... podał chyba jedyny słuszny kierunek, aby nie stało się tak jak piszesz. Chyba, że jakiś naprawdę zaufany mechanik (ale tutaj raczej słabo).zibi186 pisze: 16 mar 2018, 21:54 Tak , tylko jedna kwestia ( że jeszcze raz powtórzę ) kolo zębate walu jak to wyszlo gdzieś na forum jest jednorazowe podobno ..... żebyś miał je DOBRZE założone i przykręcone! Inaczej konsekwencje wizyty w tym zakladzie pójdą w tysiące .
smak56
* * * *

* * * *