[1.4] Zapłon silnika

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Q pisze:Listwy z tyłu i pedały sam wykonałeś czy zamawiałeś gdzieś? Bo oryginały to chyba nie są?
Podpinam się po to pytanie. Fajny efekt. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witajcie
juz odpowiadam; wkładki na pedały zrobiłem sam,natomiast listwa na klapie co zasłaniana dziurkę do kluczyka( to miejsce bywa czasami porysowane kluczem)kupiłem ,a listwę pod klapę sam wyciąłem.To miejsce często się rysuje szczególnie, gdy stawiamy małżonki torbę z zakupami lub szykujemy się na działkę.
zabaweczka sprytnie pomyślana.
pozdrawiam
szaman
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

po wizycie w serwisie stwierdzili u mnie jedynie uszkodzenie czujnika air-bag, a co do zapłonu to komputer nie zgłaszał błędów, a nowszej wersji sterowników póki co jeszcze nie ma. najwyżej czas pokaże czy dalej nie zechce odpalać, najwyżej będę ich męczył do skutku :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

daro189 pisze:uszkodzenie czujnika air-bag
a świeciła ci się kontrolka?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

daro189, co do Air Bag to sprawdź wtyczki od czujnika obecności kierowcy. Te kable idą pod fotelem i czasem nie ma tam styku. Stąd może zgłaszać błąd.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

jay_21, mi dalej od czasu do czasu wyświetla się przy starcie błąd poduszki. dodatkowo zasłyszałem, iż coś mi tam pod kierownicą jakby - zaczęło szczyrkać delikatnie. Nie wiem jak ten dźwięk określić, słychać przy toczeniu się po parkingu i kręceniu kołem. Może ktoś miał coś podobnego? Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

po głebszej analizie doszli do wniosku że centralka od poduszek powietrznych jest uszkodzona i dopiero mają ją zamówić, naturalnie gwarancja to obejmuje:)
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witam.
Pisałem niedawno o tym ,ze w moim T-jecie po uruchomieniu silnika są podwyższone obroty do ok 1300-1400 i nie tak szybko schodzą do 900. Pisaliście ,ze tak ma być ,bo się rozgrzewa,ale niestety w samochodzie temp. ok. 40 stopni,a obroty i tak wysokie .Jak ruszę to po kilkunastu metrach pomału schodzą do swojego minimum i już później normalnie pracuje.Bywa i tak ,ze jak zrobię przerwę nawet kilkunastu minutową lub godzinną to i tak problem ten sie pojawia.Nic tylko ASO ,bo dopiero ma 4 miesiące.Koleś mówił mi ,że może to być rozregulowana przepustnica ,ale tak daleko nie jestem wdrożony.
Po wizycie w serwisie dam znać co było ,bo każdy może teoretycznie mieć taki problem.
Pozdrawiam. :pomysli :jazda
szaman
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Wszystkie T-Jety mają to samo jak zapalisz to obroty są ok 1200 a po ok 30 sekundach do minuty spadają na 900 i tak się potem utrzymują. Jest tak u mnie w Linie i u mojego ojca w Bravo (też ma t-jeta) jest to samo. Nie ma się czym przejmować
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

SZAMAN, ja też tak mam od nowości i się tym nie przejmuję. Wydaje mi się, że jest to normalne. Dzisiaj w upale również wlazła na wyższe obroty a po 30 sekundach spadły.

Martwi mnie jednak to, że ostatnie kilka uruchomień zimnego silnika u mnie było niefajne. A mianowicie odpaliła, ustawiła się na 1100 obr/min po czym po sekundzie się zdławiła do 500 obr/min (przy czym prawie zgasła) po czym sama zrobiła "przegazowankę" aż do 2000 obr/min po czym spadło do 1100. Dziwne.
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Witaj.
to faktycznie kiepska sprawa jak tak ci skaczą.ja mam jeszcze na gwarancji( dopiero ma 4 miesiące z salonu) i będę u nich niech szukają przyczyny.Wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się zużycie paliwa ,a wiec czemu bez jazdy mam dokładając do tego i tak przy drogim mocno paliwie.Ciekawe czy tylko w T-Jetach tak się dzieje czy w 77KM tez .taka poprzednio miałem i nie było kłopotu.
Dzisiaj jeszcze przy 13 trafiła mi się " guma" w tylnym kole.A wiecie co się wbiło....znaczek od merola z kapsla.Wbił się w oponę na 2 cm ,a ułożył się w profilu opony i pomalutku spijał powietrze.Ledwie dojechałem na prawie kapciu do pracy. Naprawa prawie cztery dyszki,ale fachowiec powiedział ,ze gwarantuje ,ze nie puści powietrza ,ale jakość i wytrzymałość opony uległa skróceniu żywotności i tu mnie zmartwił ,bo gumka ma dopiero ze dwa miesiące jazdy.
teraz trzeba będzie bardziej uważać.
pozdrawiam.
szaman
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

W 8V też tak jest i to że latem jest +40 a nie -20 sprawia że silnik rozgrzewa się do swoich +90 szybciej więc podwyższone obroty są przez 30 sekund-minutę a nie 5 minut jak zimą przy włączonym ogrzewaniu. Więc moim zdaniem nie ma o co kruszyć kopii.
Co innego skaczące obroty jak ma duskap..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

SZAMAN, i tak Ci w serwisie na to nic nie poradzą bo to mają wszystkie T-Jety
Ja na Twoim miejscu nawet nie pozwolił bym im nic robić z tym bo jeszcze coś mogą zepsuć
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze: Martwi mnie jednak to, że ostatnie kilka uruchomień zimnego silnika u mnie było niefajne. A mianowicie odpaliła, ustawiła się na 1100 obr/min po czym po sekundzie się zdławiła do 500 obr/min (przy czym prawie zgasła) po czym sama zrobiła "przegazowankę" aż do 2000 obr/min po czym spadło do 1100. Dziwne.
Podczas całej eksploatacji Linei zdarzyło mi się podobnie chyba 4 razy. Silnik odpalił na bardzo niskich obrotach i po dotknięciu gazu wszystko wracało do normy.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Może to zwykła niestrawność ,,modyfikowane paliwo'' :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ