[1.4] Olej... dolewki (Silnik 1.4 8V)
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Chyba we wszystkich nowych zalewają na max. ja aż kilka razy sprawdzałem bo myślałem że coś żle odczytuję i było ponad full. Jak wymieniałem to zalali na 3\4 i tak się utrzymuje jak nie starczy do wymiany i spadnie poniżej połowy to doleję. Ale z ubytkiem oleju w tym jak i we wcześniejszych fiatach jest dobrze.
BUŁA
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
A ja ostatnio zgłupiałem do reszty ?! Przyznam się, że ostatnio trochę zaniedbałem kontrolę poziomu oleju i postanowiłem to sprawdzić i co ? Pierwsze wyciągnięcie, bagnet mokry z oleju, kolorek ciemnawy ok, wytarłem w szmatkę, "wkładam", wyciągam i ..... bagnet suchy ! Dodam, że sprawdzałem i na zimnym silniku i kilka minut po jeździe i każda próba sprawdzenia, to samo. Co jak co, ale ze sprawdzaniem oleju nigdy nie miałem problemu !!! A jeżdżę 21 rok ! Ostatnio jak sprawdzałem (jakieś 2 mce temu) było OK. Wycieków nie ma i kontrolka ze smarowania też OK, gaśnie po odpaleniu silnika i nie zaświeciła mi jeszcze ani razu w czasie jazdy
. Kuźwa, nie umiem sprawdzać poziomu oleju ??? Czy jakaś hydrozagadka ?

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Niestety helletic am rację. To jest to, o czym pisałem już tutaj nie raz - nasze, zabójcze bolidy V8 żrą olej, a ilość zeżartej oliwy zależy od tego, jakiej jest ona marki, a co za tym idzie - jakości. adamson, jakim olejem zalewasz swoje żelazo ?helletic pisze:Wydaje mi się, że po prostu stan oliwy w DYNAMIC GRAFIT UNDERGROUND jest dosłownie kropelki poniżej stanu minimum.
P.S. Właśnie mi przypomnieliście, że dawno już u siebie nie sprawdzałem

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
No i ja właśnie z Selenią miałem to samo, z Castrol'em Magnatec'kiem było jeszcze gorzej ! Teraz latam na Valvoline i powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony - od Października do teraz nie miałem konieczności jeszcze dolewania oliwy, gdzie z Castrola już ze 2 razy w tym czasie dolewałem. Fakt, muszę zerknąć jak to teraz wygląda, ale moje spostrzeżenia są wyraźnie na DUŻY PLUS na rzecz Valvoline'aadamson pisze:Od nowości Selenia
mpsfc, a latasz od nowości na Selenii ? Czy może używasz jakiegoś tajnego specyfiku do śmigłowców ?mpsfc pisze:Chyba Wasze
Mam prawie 100kkm i nie dolałem nigdy ani grama.


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Dzisiaj kupiłem olej na dolewkę (54 zeta !!!/ za litr Selenii - rozbój w biały dzień ! Przy najbliższej wymianie oleju - zmiana producenta) i dopiero jak wlałem jakieś 800 ml wg podziałki na opakowaniu, to mam teraz poziom w 1/2 podziałki na bagnecie. Olej był wymieniany 10 mcy temu jakieś 11 tys. przebiegu. Co do nóżki ciężkiej hmmm, auto ciężkie, mocy mało a przecież trzeba jakoś sprawnie się poruszać 

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Od poczatku (przy 4 kkm wylałem Selenię) jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40.mwas pisze:mpsfc, a latasz od nowości na Selenii ? Czy może używasz jakiegoś tajnego specyfiku do śmigłowców ?
Moja gira jest bardzo ciężka i za to ją lubięhelletic pisze:8V i ciężka gira

Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Czyli to potwierdza regułę - tak jak napisał helleticmpsfc pisze:Od poczatku (przy 4 kkm wylałem Selenię) jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40.


will, skoro tak często zmieniasz olej, to możesz nawet nie zauważyć, że Ci go ubywawill pisze:Kurdę to dziwne zmieniam co 10tys z racji krótkich odcinków i nigdy nie dolewałem ani grama cuś gdzieś chyba ucieka 8 setek to dużo za dużo w wodzie nie masz czasem oleju? lub wyciek zewnętrzny. Na taki ubytek to trzeba by zdrowo katować




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM