[1.4] Olej... dolewki (Silnik 1.4 8V)

will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

marpo101 sam metalowy bagnet ma 43,5 cm (od plastiku do końcabagnetu)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Chyba we wszystkich nowych zalewają na max. ja aż kilka razy sprawdzałem bo myślałem że coś żle odczytuję i było ponad full. Jak wymieniałem to zalali na 3\4 i tak się utrzymuje jak nie starczy do wymiany i spadnie poniżej połowy to doleję. Ale z ubytkiem oleju w tym jak i we wcześniejszych fiatach jest dobrze.
BUŁA
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

A ja ostatnio zgłupiałem do reszty ?! Przyznam się, że ostatnio trochę zaniedbałem kontrolę poziomu oleju i postanowiłem to sprawdzić i co ? Pierwsze wyciągnięcie, bagnet mokry z oleju, kolorek ciemnawy ok, wytarłem w szmatkę, "wkładam", wyciągam i ..... bagnet suchy ! Dodam, że sprawdzałem i na zimnym silniku i kilka minut po jeździe i każda próba sprawdzenia, to samo. Co jak co, ale ze sprawdzaniem oleju nigdy nie miałem problemu !!! A jeżdżę 21 rok ! Ostatnio jak sprawdzałem (jakieś 2 mce temu) było OK. Wycieków nie ma i kontrolka ze smarowania też OK, gaśnie po odpaleniu silnika i nie zaświeciła mi jeszcze ani razu w czasie jazdy :zmieszany . Kuźwa, nie umiem sprawdzać poziomu oleju ??? Czy jakaś hydrozagadka ?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Co ja Tobie staremu driverowi mogę poradzić :ink skoro bolid stoi na równym podłożu, to sprawdzenie poziomu oleju w Twoim wykonaniu jest OK. Wydaje mi się, że po prostu stan oliwy w DYNAMIC GRAFIT UNDERGROUND jest dosłownie kropelki poniżej stanu minimum.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

helletic pisze:Wydaje mi się, że po prostu stan oliwy w DYNAMIC GRAFIT UNDERGROUND jest dosłownie kropelki poniżej stanu minimum.
Niestety helletic am rację. To jest to, o czym pisałem już tutaj nie raz - nasze, zabójcze bolidy V8 żrą olej, a ilość zeżartej oliwy zależy od tego, jakiej jest ona marki, a co za tym idzie - jakości. adamson, jakim olejem zalewasz swoje żelazo ?

P.S. Właśnie mi przypomnieliście, że dawno już u siebie nie sprawdzałem :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:nasze, zabójcze bolidy V8 żrą olej
Chyba Wasze :zlośnik
Mam prawie 100kkm i nie dolałem nigdy ani grama.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

mwas pisze: ilość zeżartej oliwy zależy od tego, jakiej jest ona marki, a co za tym idzie - jakości. adamson, jakim olejem zalewasz swoje żelazo ?
Od nowości Selenia
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

adamson pisze:Od nowości Selenia
No i ja właśnie z Selenią miałem to samo, z Castrol'em Magnatec'kiem było jeszcze gorzej ! Teraz latam na Valvoline i powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony - od Października do teraz nie miałem konieczności jeszcze dolewania oliwy, gdzie z Castrola już ze 2 razy w tym czasie dolewałem. Fakt, muszę zerknąć jak to teraz wygląda, ale moje spostrzeżenia są wyraźnie na DUŻY PLUS na rzecz Valvoline'a
mpsfc pisze:Chyba Wasze :zlośnik
Mam prawie 100kkm i nie dolałem nigdy ani grama.
mpsfc, a latasz od nowości na Selenii ? Czy może używasz jakiegoś tajnego specyfiku do śmigłowców ? :lacha :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Z tego co mi wiadomo apetyt na oliwę będzie większy przy ostrej jeździe adamson jak tam u Ciebie nóżka ciężka?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Dzisiaj kupiłem olej na dolewkę (54 zeta !!!/ za litr Selenii - rozbój w biały dzień ! Przy najbliższej wymianie oleju - zmiana producenta) i dopiero jak wlałem jakieś 800 ml wg podziałki na opakowaniu, to mam teraz poziom w 1/2 podziałki na bagnecie. Olej był wymieniany 10 mcy temu jakieś 11 tys. przebiegu. Co do nóżki ciężkiej hmmm, auto ciężkie, mocy mało a przecież trzeba jakoś sprawnie się poruszać :)
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Kurdę to dziwne zmieniam co 10tys z racji krótkich odcinków i nigdy nie dolewałem ani grama cuś gdzieś chyba ucieka 8 setek to dużo za dużo w wodzie nie masz czasem oleju? lub wyciek zewnętrzny. Na taki ubytek to trzeba by zdrowo katować :pomysli
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Kolejny mit potwierdzony - 8V i ciężka gira, nienawidzą Selenii...
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:mpsfc, a latasz od nowości na Selenii ? Czy może używasz jakiegoś tajnego specyfiku do śmigłowców ?
Od poczatku (przy 4 kkm wylałem Selenię) jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40.
helletic pisze:8V i ciężka gira
Moja gira jest bardzo ciężka i za to ją lubię :zlośnik Pozwala mi to tylko czasami zejść ze spalaniem poniżej 9 litrów.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mpsfc pisze:Od poczatku (przy 4 kkm wylałem Selenię) jeżdżę na Orlen Platinum 5W/40.
Czyli to potwierdza regułę - tak jak napisał helletic :pivo Cieszy mnie w tym wszystkim tylko to, że to nie u mnie jest coś nie tak, ale ogólna norma :ink
will pisze:Kurdę to dziwne zmieniam co 10tys z racji krótkich odcinków i nigdy nie dolewałem ani grama cuś gdzieś chyba ucieka 8 setek to dużo za dużo w wodzie nie masz czasem oleju? lub wyciek zewnętrzny. Na taki ubytek to trzeba by zdrowo katować
will, skoro tak często zmieniasz olej, to możesz nawet nie zauważyć, że Ci go ubywa :ink Ale tak na poważnie, to nie ma co szukać wycieku, takie jest po prostu zużycie Selenii w tych jednostkach, a wyobraź sobie, że Castrola wciąga dwa razy więcej ! Przy przebiegu ok 17 tys km wyszło w sumie na to, że Castrola wlałem dodatkowo tyle, ile w ogóle wchodzi do silnika, czyli ok 2,5 litra :zdiwiony W sumie wyszło na to, że w całym okresie od przeglądu do przeglądu, w międzyczasie wymieniłem olej :lacha Także adamson, nie przejmuj się tym, jest to normalne i albo naucz się z tym żyć, albo... zmień markę oleju :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Będę zmieniał teraz na Mobila za jakieś 2k km. Myślę, że dobrym pomysłem było by dodanie wątka, który olej do 1.4 8V jest najrozsądniejszym wyborem, oczywiście oprócz Selenii, w którym pewnie jest więcej wody niż oliwy, stąd tak szybkie odparowanie :zlośnik .
ODPOWIEDZ