Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Bernardito, motylki to też dobry pomysł :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Bernardito pisze:kylo, zrobili tak, żebyś gonił za każdym razem do aso:) Nie przejmuj się, jak raz poluzujesz to później ten plastikowy kluczyk Ci się bardzo będzie przydawał. Chyba, że jesteś fanem dokręcania na siłę:)
Póki co musiałem śmignąć do hipermarketu (sobota wieczór) i nabyć komplet kluczy. Ale zawsze to taniej niż jechać do ASO, gdzie mnie skasują na (kilka)dziesiąt złotych robocizny + żaróweczka i po drodze ryzykowaś spotkanie z drogówką (np. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego).
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

kylo pisze:po drodze ryzykowaś spotkanie z drogówką (np. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego).
dobre, tylko po drodze do markety masz to samo zagrożenie:) a tak poważnie to chyba za takie, rzeczy nie wlepiają od razu mandatów. Przecież mówisz, że jedziesz bo aso czy marketu po klucze itp. Zresztą jak im pokażesz jaki jest u nas patent do wymiany to Cię na bank puszczą:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Pojechałem Skodą żony, a w sobotę wieczorem chyba nie uwierzą, że jadę do serwisu.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

kylo pisze:a w sobotę wieczorem chyba nie uwierzą, że jadę do serwisu.
ale się czepiasz:) to powiesz, że jedziesz po żarówki tu albo tu (gdzie już wolisz), ja bym się tak nie cackał, żeby jechać innym wozem bo mi się żarówka przepaliła, bez przesady. Policjant przecież też człowiek:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ja tydzień jeździłem z przepaloną postojówką z tyłu bo nie miałem czasu się za to zabrać i na szczęście nie spotkałem w tym czasie Policjantów :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Śruby lamp tylnych

Post autor: stanley750 »

Wracam do tematu-był w dziale ZRÓB TO SAM.
Dla ulepszenia sobie problemu odkręcania tych śrubek należy użyć śrubek motylkowych zwykłych i podkładki sprężystej,ale dalej upieram się przy motylkach z tą jakże znaną w motoryzacji wkładką samo kontrującą.Po to jest motylek by go dokręcać i na odwrót za pomocą paluszków ręki,nawet damskiej.Takie samo rozwiązanie miałem w POLO IV rocznik 2004.
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów STANLEY750
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nakrętka nakrętce nierówna. Fabrycznie jest przecież samohamowny M6, tylko nie motylkowa i ciężko grzechotką idzie. Plastikowa imitacja klucza, którą dołożyli w zestawie przeskakuje. Jak będzie tak samo mocno hamował, to odkręcanie dalej będzie udręką.
Jak nabędziesz takie motylki to opisz wrażenia.
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Śruby lamp tylnych

Post autor: stanley750 »

Coval pisze:Nakrętka nakrętce nierówna. Fabrycznie jest przecież samohamowny M6, tylko nie motylkowa i ciężko grzechotką idzie. Plastikowa imitacja klucza, którą dołożyli w zestawie przeskakuje. Jak będzie tak samo mocno hamował, to odkręcanie dalej będzie udręką.
Jak nabędziesz takie motylki to opisz wrażenia.
Jeśli to taka udręka to zwykłe motylki lub te samo hamowne przegwintować lekko i już.
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów STANLEY750
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Ja pod motylki zwykłe podłożyłem podkładki gumowo-metalowe ( miałem w domu podkładki takie jak we wkrętach farmerskich z tą różnicą, że guma nie "wulkanizuje się" się do blachy pod wpływem temp.) i jest git. Po dokręceniu motylka guma w podkładce lekko się ściska powodując blokowanie motylka ( w granicach rozsądku - palcami motylka odkręcę :) )
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Zwykłe motylki mam założone od ponad 4 lat i jeszcze się nie zdarzyło, aby któryś się poluzował. Wszystkie dokręcane ręcznie i z czuciem. Na początku obawiałem się, że mogą one popuszczać. Dla bezpieczeństwa nakręciłem na motylek z najlepszym dostępem jedną z oryginalnych nakrętek, którymi oryginalnie była przykręcona lampa. Nakrętkę nakręciłem palcami i w taki sam sposób ją odkręcam. U mnie jest to wystarczające zabezpieczenie.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

A ja z tymi śrubami nie kombinuję, mam te co fabryka dała i jak dla mnie nie jest źle a tych lamp się za często nie odkręca chociaż kilka razy się zdarzyło, przy czyszczeniu kanalików 2 razy oraz przy przepalonej żarówce raz.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja, tfu, tfu jeszcze nie odkręcałem. ale będę musiał potrenować i np wyczyszcze przy okazji kanaliki.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:ja, tfu, tfu jeszcze nie odkręcałem
Ja tak samo jeszcze lamp nie ruszałem, chociaż mam spaloną jedną z żarówek od wstecznego. Jakoś mi się z tym nie śpieszy.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tomek pisze:chociaż mam spaloną jedną z żarówek od wstecznego. Jakoś mi się z tym nie śpieszy.
Tomek, a nie drażni Cię kontrolka spalonej żarówki na kokpicie ?? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ