
Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Póki co musiałem śmignąć do hipermarketu (sobota wieczór) i nabyć komplet kluczy. Ale zawsze to taniej niż jechać do ASO, gdzie mnie skasują na (kilka)dziesiąt złotych robocizny + żaróweczka i po drodze ryzykowaś spotkanie z drogówką (np. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego).Bernardito pisze:kylo, zrobili tak, żebyś gonił za każdym razem do aso:) Nie przejmuj się, jak raz poluzujesz to później ten plastikowy kluczyk Ci się bardzo będzie przydawał. Chyba, że jesteś fanem dokręcania na siłę:)
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
dobre, tylko po drodze do markety masz to samo zagrożenie:) a tak poważnie to chyba za takie, rzeczy nie wlepiają od razu mandatów. Przecież mówisz, że jedziesz bo aso czy marketu po klucze itp. Zresztą jak im pokażesz jaki jest u nas patent do wymiany to Cię na bank puszczą:)kylo pisze:po drodze ryzykowaś spotkanie z drogówką (np. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego).
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ale się czepiasz:) to powiesz, że jedziesz po żarówki tu albo tu (gdzie już wolisz), ja bym się tak nie cackał, żeby jechać innym wozem bo mi się żarówka przepaliła, bez przesady. Policjant przecież też człowiek:)kylo pisze:a w sobotę wieczorem chyba nie uwierzą, że jadę do serwisu.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
Śruby lamp tylnych
Wracam do tematu-był w dziale ZRÓB TO SAM.
Dla ulepszenia sobie problemu odkręcania tych śrubek należy użyć śrubek motylkowych zwykłych i podkładki sprężystej,ale dalej upieram się przy motylkach z tą jakże znaną w motoryzacji wkładką samo kontrującą.Po to jest motylek by go dokręcać i na odwrót za pomocą paluszków ręki,nawet damskiej.Takie samo rozwiązanie miałem w POLO IV rocznik 2004.
Dla ulepszenia sobie problemu odkręcania tych śrubek należy użyć śrubek motylkowych zwykłych i podkładki sprężystej,ale dalej upieram się przy motylkach z tą jakże znaną w motoryzacji wkładką samo kontrującą.Po to jest motylek by go dokręcać i na odwrót za pomocą paluszków ręki,nawet damskiej.Takie samo rozwiązanie miałem w POLO IV rocznik 2004.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Nakrętka nakrętce nierówna. Fabrycznie jest przecież samohamowny M6, tylko nie motylkowa i ciężko grzechotką idzie. Plastikowa imitacja klucza, którą dołożyli w zestawie przeskakuje. Jak będzie tak samo mocno hamował, to odkręcanie dalej będzie udręką.
Jak nabędziesz takie motylki to opisz wrażenia.
Jak nabędziesz takie motylki to opisz wrażenia.
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
Śruby lamp tylnych
Jeśli to taka udręka to zwykłe motylki lub te samo hamowne przegwintować lekko i już.Coval pisze:Nakrętka nakrętce nierówna. Fabrycznie jest przecież samohamowny M6, tylko nie motylkowa i ciężko grzechotką idzie. Plastikowa imitacja klucza, którą dołożyli w zestawie przeskakuje. Jak będzie tak samo mocno hamował, to odkręcanie dalej będzie udręką.
Jak nabędziesz takie motylki to opisz wrażenia.
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Ja pod motylki zwykłe podłożyłem podkładki gumowo-metalowe ( miałem w domu podkładki takie jak we wkrętach farmerskich z tą różnicą, że guma nie "wulkanizuje się" się do blachy pod wpływem temp.) i jest git. Po dokręceniu motylka guma w podkładce lekko się ściska powodując blokowanie motylka ( w granicach rozsądku - palcami motylka odkręcę
)

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Zwykłe motylki mam założone od ponad 4 lat i jeszcze się nie zdarzyło, aby któryś się poluzował. Wszystkie dokręcane ręcznie i z czuciem. Na początku obawiałem się, że mogą one popuszczać. Dla bezpieczeństwa nakręciłem na motylek z najlepszym dostępem jedną z oryginalnych nakrętek, którymi oryginalnie była przykręcona lampa. Nakrętkę nakręciłem palcami i w taki sam sposób ją odkręcam. U mnie jest to wystarczające zabezpieczenie.