[1.4] 1.4 8v ile oleju??

ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.

15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu... :oj
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

emmer pisze:wróciliście do tematu rzeki - oleje. gdzieś na forum to jest.
Zgadzam się i z góry przepraszam - ale po prostu nie mogę zgodzić się ze zdaniem jakby "wyciętym" z reklam w TV oraz marketingowych zaleceń producenta (na jedno wychodzi...) :)

[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 14:15 ]
ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
Fakt - w przypadku jakiegoś zgrzytu mogliby to wykorzystać:
1. Nie lałeś naszego oleju, nie zarobiliśmy - SPADAJ
2. Nie masz już gwarancji - nie wydamy na naprawę gwarancyjną - SPADAJ 2 ;-)

Tak właśnie często to wygląda - złodziejstwo...

[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 15:19 ]
duskap pisze:
Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.

15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu... :oj
Do Twojego silnika innego oleju niż 5W 40 nie odważyłbym się nalać. Pozdrawiam.
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

Panowie selenia 20K mimo , że 10w40 to jest to olej na bazie syntetycznej i nie jest to wyjątek . Dobór oleju w znacznej mierze zależy od temperatur i klimatu w jakim pracuje dla tego w Brazylii polecany jest 15w40 a u nas 10w40 a w miejscach gdzie często spada do -20 stopni 5w40
pance 2
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
Uzyskałem odpowiedź od producenta oleju ELF Competition 10W 40:

Witam,

Jak najbardziej to dobry wybór.
Trudno coś więcej napisać. Jest to najlepsza relacja jakości do ceny.
Można by zastosować syntetyk 5W40 ale przy tak niewysilonym silniku to trochę szkoda pieniędzy.

Mineralny dla tych roczników w ogóle nie polecam.

Pozdrawiam / Best regards
Andrzej Husiatyński
Automotive sales support manager.
TOTAL POLSKA Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa
522-01-00-798
POLSKA
tel.: (+48 22) 481 93 75
fax: (+48 22) 435 14 01



From: Edyta Dubois On Behalf Of sekretariat
Sent: Friday, November 05, 2010 9:46 AM
To: Andrzej Husiatynski
Subject: FW: Elf Competition 10W 40
Pozdrawiam / Salutations / Best Regards
Edyta Dubois
TOTAL Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawla II 80
00-175 Warszawa
tel.: /+48 22/ 435 14 00
Fax /+48 22/ 435 14 01
NIP 522 01 00 798



From: Łukasz Guła [mailto:lukasz.gula@duartewindykacja.pl]
Sent: Thursday, November 04, 2010 11:34 PM
To: sekretariat
Subject: Elf Competition 10W 40

Witam - pytanie natury technicznej.
Posiadam Fiata Linea 1.4 rocznik 2008
Silnik 1.4 - wolnossący, 8 zaworów, 77 KM.
Fabryczna instalacja LPG - Tartarini.
Aktualny przebieg 113 tys.
Obecnie stosuję olej Elf Competition 10W 40.
Wymiana oleju co 15 tys kilometrów.
Przy moim przebiegu rocznym - wymiana oleju 2 a nawet 3 razy w roku.
Auto kupiłem jeszcze na gwarancji w kwietniu 2010- miało przebieg 90 tys.
Już dwukrotnie wymieniałem olej (zaraz po kupnie i po następnych 15 tys kilometrów) - właśnie na ww.
Czy Elf Competition 10W 40 to właściwy wybór ? W opisie jest informacja, że jest szczególnie polecany do aut z instalacją LPG.
W poprzednim samochodzie stosowałem wyłącznie ELF-a i dlatego nawet nie szukałem innego oleju.

Proszę o odpowiedź - na Państwa stronie http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php" onclick="window.open(this.href);return false; brak modelu Fiat Linea.

Tak więc Szanowni Forumowicze - przy silniku 1.4 8V Fiat zmusza nas do syntetyka Selenia i "rżnie" z kasy pod rygorem utraty gwarancji... Na "necie" przy odbiorze osobistym cena ELF Competition 10W 40 (bańka 4 litry) to 67 zł (brutto).
Jestem zdania, że jednak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku :brawo
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

W innym wątku olejowym kolega tomektt napisał:
Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz :lacha

Ja na razie zostanę przy zalecanej przez Fiata Seleni K
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Vitor_Belfort, olej półsyntetyczny to 70% oleju mineralnego a tylko 30% syntetycznego. Zatem zdecydowanie wybrałbym syntetyk. Do Fiata 126p nawet leję syntetyk i jeździ perfekcyjnie.
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: Vitor_Belfort »

Obawiam się, że bez flaszki tego tematu nie da się jednoznacznie rozstrzygnąć ;-) Umówmy się, że rzetelnie i obiektywnie opiszę stan mojego silnika przy przebiegu powiedzmy 150 tys i przy "laniu" tylko Elf Competition 10W 40.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wymianę zdań.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Hehe. Flaszka łagodzi wszelkie różnice zdań ;) Co do oleju to wolałbym Lotos 5W40 od Elfa a cena taka sama (lub Lotos tańszy->zależy od promocji).
Również dzięki za wymianę zdań. Powodzenia w eksplatacji.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: alvaro »

Hej!

A klucz do odkręcenie spustu z misy olejowej to imbus 12-stka?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: adamson »

Powinna być 12
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Iro_2007
klubowicz
klubowicz
Posty: 114
Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rybnik
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: Iro_2007 »

na 100% imbus 12
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: alvaro »

Dzięki piękne... a orientuje się ktoś czy pod śrubą od spustu jest uszczelka? Jeśli tak to jaki rozmiar zakupić?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: mwas »

O ile dobrze kojarzę, to tam nie ma uszczelki :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jest pewnie miedziana podkładka, która jest uszczelką.
ODPOWIEDZ