[1.4] 1.4 8v ile oleju??
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.
15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu...

-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Zgadzam się i z góry przepraszam - ale po prostu nie mogę zgodzić się ze zdaniem jakby "wyciętym" z reklam w TV oraz marketingowych zaleceń producenta (na jedno wychodzi...)emmer pisze:wróciliście do tematu rzeki - oleje. gdzieś na forum to jest.

[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 14:15 ]
Fakt - w przypadku jakiegoś zgrzytu mogliby to wykorzystać:ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
1. Nie lałeś naszego oleju, nie zarobiliśmy - SPADAJ
2. Nie masz już gwarancji - nie wydamy na naprawę gwarancyjną - SPADAJ 2 ;-)
Tak właśnie często to wygląda - złodziejstwo...
[ Dodano: |4 Lis 2010|, o 15:19 ]
Do Twojego silnika innego oleju niż 5W 40 nie odważyłbym się nalać. Pozdrawiam.duskap pisze:Bo tam nie ma takich różnic w temperaturze otoczenia jak u nas.Coval pisze:W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Olej 10W40 jest za słaby do naszych aut. Owszem styknie i będzie działać długo ale żywotność silnika się zmniejszy znacznie.
Po to właśnie wymyślono nowe oleje i dzięki temu silniki dłużej wytrzymują.
Kiedyś Fiaty 126p miały remonty co 100 tys km. Dziś mam malucha z przebiegiem 256 tys km od nowości (rok 2000) jeżdżony na syntetyku i auto jest w doskonałym stanie.
15 tys km to wcale nie mały przebieg dla oleju półsyntetycznego. A syntetyki wg testów są lepsze niż półsyntetyki. Tylko przez pierwsze 2-3 tys km czasem okazywały się lepsze półsyntetyki ale potem już nie. Że też nie mogę znaleźć tego testu...
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Uzyskałem odpowiedź od producenta oleju ELF Competition 10W 40:ENDRIU pisze:Vitor_Belfort u mnie spokojnie wystarczyło 3l a nawet została może nie cała setka z tej ilości,co do oleju zalałem Selenią K tak było zalane przez fabrykę nie kombinowałem pozostałem przy tym samym oleju,w dzisiejszych czasach twierdzenie że tylko ten olej jest wlaściwy wydaje mi się błędne ale czy warto w razie jakiejkolwiek awrii walczyć pózniej z Fiatem? nie wiem nie oceniam każdy robi jak uważa za stosowne.
Witam,
Jak najbardziej to dobry wybór.
Trudno coś więcej napisać. Jest to najlepsza relacja jakości do ceny.
Można by zastosować syntetyk 5W40 ale przy tak niewysilonym silniku to trochę szkoda pieniędzy.
Mineralny dla tych roczników w ogóle nie polecam.
Pozdrawiam / Best regards
Andrzej Husiatyński
Automotive sales support manager.
TOTAL POLSKA Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa
522-01-00-798
POLSKA
tel.: (+48 22) 481 93 75
fax: (+48 22) 435 14 01
From: Edyta Dubois On Behalf Of sekretariat
Sent: Friday, November 05, 2010 9:46 AM
To: Andrzej Husiatynski
Subject: FW: Elf Competition 10W 40
Pozdrawiam / Salutations / Best Regards
Edyta Dubois
TOTAL Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawla II 80
00-175 Warszawa
tel.: /+48 22/ 435 14 00
Fax /+48 22/ 435 14 01
NIP 522 01 00 798
From: Łukasz Guła [mailto:lukasz.gula@duartewindykacja.pl]
Sent: Thursday, November 04, 2010 11:34 PM
To: sekretariat
Subject: Elf Competition 10W 40
Witam - pytanie natury technicznej.
Posiadam Fiata Linea 1.4 rocznik 2008
Silnik 1.4 - wolnossący, 8 zaworów, 77 KM.
Fabryczna instalacja LPG - Tartarini.
Aktualny przebieg 113 tys.
Obecnie stosuję olej Elf Competition 10W 40.
Wymiana oleju co 15 tys kilometrów.
Przy moim przebiegu rocznym - wymiana oleju 2 a nawet 3 razy w roku.
Auto kupiłem jeszcze na gwarancji w kwietniu 2010- miało przebieg 90 tys.
Już dwukrotnie wymieniałem olej (zaraz po kupnie i po następnych 15 tys kilometrów) - właśnie na ww.
Czy Elf Competition 10W 40 to właściwy wybór ? W opisie jest informacja, że jest szczególnie polecany do aut z instalacją LPG.
W poprzednim samochodzie stosowałem wyłącznie ELF-a i dlatego nawet nie szukałem innego oleju.
Proszę o odpowiedź - na Państwa stronie http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php" onclick="window.open(this.href);return false; brak modelu Fiat Linea.
Tak więc Szanowni Forumowicze - przy silniku 1.4 8V Fiat zmusza nas do syntetyka Selenia i "rżnie" z kasy pod rygorem utraty gwarancji... Na "necie" przy odbiorze osobistym cena ELF Competition 10W 40 (bańka 4 litry) to 67 zł (brutto).
Jestem zdania, że jednak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku

-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??
Dzięki piękne... a orientuje się ktoś czy pod śrubą od spustu jest uszczelka? Jeśli tak to jaki rozmiar zakupić?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] 1.4 8v ile oleju??
O ile dobrze kojarzę, to tam nie ma uszczelki 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy