Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

Nie jestem pewien do końca (sprawdzę to w domu w eLearn'ie), ale obstawiam, że całością steruje Body Computer, łącznie z funckją "przerywacza". Wygląda to mniej więcej tak: wciskasz przycisk świateł awarynych, on przekazuje sygnał do body computera, który wewnętrznie uruchamia światła zapalając je na przemian w odpowiednich okresach czasu. Tak jak mówię - są to moje przypuszczenia, potwierdzę to dokładnie później.
Co do świateł LED w kerunkowskazach - sprawa ma się dokładnie tak samo, jak w przypadku jakichkolwiek innych świateł, gdzie można próbować zastosować LEDy. Problemem jest komputer, który monitoruje sprawność żarówek. Jeśli wstawisz żarówkę LED, to automatycznie pojawi się na desce komunikat o uszkodzonej żarówce wraz z kontrolką. Tak samo jest z kierunkowskazami, które również są monitorowane przez body, dlatego chyba nikt z nas nie używa LEDów. Było z resztą o tym już pisane nie raz :ink Oprócz komunikatu problemem jest jeszcze wydajność tych świateł - w naszych lampach światło LEDowe nie jest tak wydajne, jak powinno to wyglądać :ink

Aa, i jeszcze małe info odnośnie tematu wątku: w ostatniej wersji programu Multiecuscan pojawiła sie opcja aktywacji tej funckji w autach Grande Punto ale w rocznikach powyżej 2009 roku. Niestety w innych modelach jak na razie nie widzę tej opcji, ale może kiedyś sie ona pojawi do aktywacji i u nas :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: leszek1234 »

ale są Ledy do świateł z kontrolą przepalonej żarówki (czyli z rezystorem) i takie dookolne, dające rozproszone światło - dlatego zapytałem , czy to ktoś założył i jest zadowolony z efektu. Nie chcę być posądzony o gawiedziarstwo z tymi Ledami :róż , pytam o nie bo z nimi byłoby możliwe założenie przerywacza o większej częstotliwości (coś jak choćby stroboskop) ale oczywiście tylko do gwałtownego hamowania.
Jeśli byłoby tak jak mówisz z tym włączaniem awaryjnych , to która to para przewodów we wtyczce spod środkowego panelu ? - jeśli oczywiście miałbyś to w swoim eLearn-ie :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: emmer »

są na allegro ledy z odpowiednim rezystorem. leszek1234 bądź pionierem i wsadź te ledy. ktoś musi być pierwszy.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: leszek1234 »

emmer - nie mówię "nie"
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: Tomek »

mwas pisze:Aa, i jeszcze małe info odnośnie tematu wątku: w ostatniej wersji programu Multiecuscan pojawiła sie opcja aktywacji tej funckji w autach Grande Punto ale w rocznikach powyżej 2009 roku. Niestety w innych modelach jak na razie nie widzę tej opcji, ale może kiedyś sie ona pojawi do aktywacji i u nas :ink
Oooo, warto spróbować na jakiejś Linie z 2010 roku. Moja z końcówki 2009 też by była chętna.
Tempomat też był aktywowany na Idei, więc może była by szansa :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie, ale mam nadzieję, że skoro jest to w GP, to może w innych modelach Fiatowskich też się w końcu pojawi taka funckja do aktywacji. Na chwilę obecną z aut, po których "biegałem" w programie jedynie w GP znalazłem tą opcję :smutny
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: Tomek »

mwas pisze:Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie
Świat mi się zawalił, i marzenia legły w gruzach :-<<
Poczekajmy zatem.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

Tomek pisze:
mwas pisze:Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie
Świat mi się zawalił, i marzenia legły w gruzach :-<<
Poczekajmy zatem.
Nie łam się :ink Coś się wymyśli :ink Jak nie z tym, to innym "bajerem" :ink Ogólnie mam kilka rzeczy na tapecie do "dołożenia", ale czy coś z tego będzie... pożyjemym zobaczymy, wszystko po kolei małymi kroczkami :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: smak56 »

mwas pisze: Ogólnie mam kilka rzeczy na tapecie do "dołożenia", ale czy coś z tego będzie... pożyjemym zobaczymy, wszystko po kolei małymi kroczkami :ink
O moim też myślisz :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: leszek1234 »

fiu fiu ...mwas , czym nas zaskoczysz :? ale mnie zaciekawiłeś :pomysli
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

smak56, jak najbardziej tak :ink
leszek1234, jest kilka rzeczy, które sa w innych autach lub w bogatszych wersjach i rozkminiam, czy dałoby się coś aktywować/domontować :ink Nie chcę na razie rzucać konkretów żeby nikomu nie robić nadziei :ink Oczywiście jak coś się uda, to będziecie pierwsi, którzy się o tym dowiedzą i otrzymacie pełną instrukcję jak to wykonać we własnym zakresie :ink

-- 28 lis 2013, o 21:46 --

Jak obiecałem, tak sprawdziłem. Potwierdzam to, co pisałem wcześniej: światła kierunków oraz awaryjne są W PEŁNI sterowane przez body computer, co oznacza, że nie ma w tym układzie żadnego elementu typu przerywacz. Natomiast światłą awaryjne sterowane są przewodami o kolorach:
czarno-filetowy - wyjście sygnału włączenia świateł awaryjnych
zielono-czerwony - wejście sygnału włączenia świateł awaryjnych
szaro-czerwony - napięcie na diodę w przełączniku awaryjnych

Działa to tak: aby włączyły się światła awaryjne, trzeba zewrzeć ze sobą przewody czarno-filetowy i zielono-czerwony. Mówię oczywiście o kolorach przewodów, jakie powinny być w złączce podłączonej do listwy z przełącznikami w górnej części konsoli centralnej.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: leszek1234 »

mwas :pivo -jesteś niezawodny. Ta inormacja jest miodem na moje serce, sprawa wygląda prościej niż myslałem :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

Nie ma sprawy, czekamy na info co żeś tam wyczarował :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 342 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: leszek1234 »

Maciek , a z tego eLearn'a wynika może , czy przez ten przycisk awaryjnych idzie cały prąd na żarówki, czy tylko sterowanie?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania

Post autor: mwas »

Tak jak pisałem - to jest JEDYNIE sterowanie. Zwarcie tych dówch przewodów powoduje danie sygnału body computer'owy, że ma włączyć swiatła waryjne i to body włącza/wyłącza na przemian prąd w żarówkach. jak chcesz, to mogę Ci umieścić cały schemat elektryczny świateł kierunków/awaryjnych.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ