Alternator
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Alternator
Temat mogłem umieścić w światłach, akumulatorze ale myślę, że tu też pasuje. Mam prośbę do tych, którzy zamontowali światła do jazdy dziennej (szczególnie MagnetiMarelli), włączające się wyłącznie po uruchomieniu silnika. Chodzi mi o to, abyście u siebie sprawdzili jak zachowują się Wasze światła w następującej sytuacji: po uruchomieniu silnika (bez dodawania "gazu") włączyć funkcję odparowania szyb i nacisnąć hamulec. W przypadku braku funkcji odparowania, włączyć klimatyzację i ogrzewanie tylnej szyby. W sytuacji drogowej, występuje to przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z wyświetlanym czerwonym światłem. Moje światła do jazdy dziennej gasną. Po naciśnięciu "gazu" zapalają się ponownie. Czy też tak macie? Czy jest to normalne przy tak dużym obciążeniu? Czy alternator nie doładowuje i dlatego dzienne nie otrzymują koniecznych 13,6V?
smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Alternator
Kiedyś robiłem test, włączyłem wszystkie możliwe światła, ogrzewanie szyby, klimę, wycieraczki, radio. Chyba tylko nie trąbiłem
Napięcie mierzone na akumulatorze wynosiło 13,9V.

- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Alternator
Mam światełka Magneti Marelli i nie mam żadnego przygasania tych świateł.
Natomiast zmieniłem trochę podłączenie, bo wkurzało mnie świecenie tych świateł po wyłączeniu silnika (zapłonu), raz świeciły kilkanaście sekund, innym razem nawet kilka minut. Wydaje mi się, że jest to uzależnione od tego, jak długo były one załączone (jak długo był załączony silnik
).
Moja modyfikacja polega na podłączeniu przewodu, który miał iść do "+" bezpośrednio na akumulatorze - podłączyłem go do "+" po zapłonie, "-" bez zmian, zgodnie z instrukcją, do "-" na akumulatorze. Po tej zmianie światełka do jazdy dziennej gasną od razu po wyłączeniu silnika (zapłonu)
. Załączają się bez zmian, po odpaleniu silnika.
Natomiast zmieniłem trochę podłączenie, bo wkurzało mnie świecenie tych świateł po wyłączeniu silnika (zapłonu), raz świeciły kilkanaście sekund, innym razem nawet kilka minut. Wydaje mi się, że jest to uzależnione od tego, jak długo były one załączone (jak długo był załączony silnik

Moja modyfikacja polega na podłączeniu przewodu, który miał iść do "+" bezpośrednio na akumulatorze - podłączyłem go do "+" po zapłonie, "-" bez zmian, zgodnie z instrukcją, do "-" na akumulatorze. Po tej zmianie światełka do jazdy dziennej gasną od razu po wyłączeniu silnika (zapłonu)

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Alternator
u mnie w związku z tym ze alternator jest w agoni, nawet bez dużego obciązenia na starcie, np tylko z klimą dzienne świecą razem z mijania, po chwili gasną i zostają tylko mijania, w korku tez potrafią się włączyć ot tak sobie. ale żeby zgasły calkowice to nie miałem takiej sytuacji
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Alternator
To jest urok lamp działających na zasadzie porównywania napięcia, jest OK dopóki jest dobry alternator lub nie zada się dużego obciążenia.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Alternator
Sprawdziłem i nie przygasają, dodatkowo włączyłem wsteczny i awaryjne, ale silnik był zimny i pracował na 1200obr.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Alternator
Ale samak56 na alternatorze ma przelatane ponad 135 tys. jakieś zużycie ma.
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Alternator
Dlatego w poniedziałek pojadę do elektryka żeby wszystko pomierzył. O efektach kontroli napiszę.marcin24 pisze:Ale samak56 na alternatorze ma przelatane ponad 135 tys. jakieś zużycie ma.
smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Alternator
Wasze alternatory są słabe, ale coś tam ładują, więc nie padły całkowicie. Może wystarczy wymienić szczotki, po tylu km mogły się wytrzeć.
-
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 paź 2013, 14:47
- Przebieg: 80000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Alternator
Panowie mam pytanie czy to aby na pewno alternator ( mój zaufany mechanik ma urlop wrrr). Zdarzyło mi się już to dwa razy w przeciągu 2 tygodni. Odpalam auto a ten nic zero reakcja totalnie nic się nie świeci ani odpalić ani nic. Po podłączeniu i rozruch na kablach poszło. Po kilku dniach to samo :(. Zima idzie a ja nie chce rano stać i prosić o pomoc kogoś wiec muszę szybko problem rozwiązać
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Alternator
Jak na mój gust, to problem z akumulatorem. Może być tak, że alternator go nie doładowuje, ale gdyby był to derastycznie mały prąd ładowania, to świeciłaby się kontrolka akumulatora na desce podczas pracy silnika. Sprawdź prąd ładowania - odpalasz samochód i miernikiem sprawdzasz napięcie na akumulatorze. Jeśli jest ok 14 V, to alternator możesz raczej wykluczyć a inwestować w akumulator. Sprawdź też, jakie napięcie jest na akumulatorze zaraz po zgaszeniu silnika i parę godzin później. Jeśli bez powodu napięcie spadnie dużo poniżej 12 V to masz winnego 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 paź 2013, 14:47
- Przebieg: 80000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Alternator
Akumulator jest dobry bo wzięłam dziada do domu na prostownik i sprawdzałam napięcie wszystko gra. Po 2 akumulator ma dopiero 4 miesiąca. Zapomniałam o tym napisać
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Alternator
Tak czy inaczej mechanik będzie potrzebny z miernikiem do altka i aku nowy też może być walnięty.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4