Alternator

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: Fish »

ciekaw tylko jestem jak bedzie smigal ten nowy altek za 280 zl. Oby dlugo.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Alternator

Post autor: emmer »

oby, bo ja czekam aż mój się całkiem rozsypie - a na razie jeszcze dogorywa :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

Temat mogłem umieścić w światłach, akumulatorze ale myślę, że tu też pasuje. Mam prośbę do tych, którzy zamontowali światła do jazdy dziennej (szczególnie MagnetiMarelli), włączające się wyłącznie po uruchomieniu silnika. Chodzi mi o to, abyście u siebie sprawdzili jak zachowują się Wasze światła w następującej sytuacji: po uruchomieniu silnika (bez dodawania "gazu") włączyć funkcję odparowania szyb i nacisnąć hamulec. W przypadku braku funkcji odparowania, włączyć klimatyzację i ogrzewanie tylnej szyby. W sytuacji drogowej, występuje to przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z wyświetlanym czerwonym światłem. Moje światła do jazdy dziennej gasną. Po naciśnięciu "gazu" zapalają się ponownie. Czy też tak macie? Czy jest to normalne przy tak dużym obciążeniu? Czy alternator nie doładowuje i dlatego dzienne nie otrzymują koniecznych 13,6V?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Kiedyś robiłem test, włączyłem wszystkie możliwe światła, ogrzewanie szyby, klimę, wycieraczki, radio. Chyba tylko nie trąbiłem :) Napięcie mierzone na akumulatorze wynosiło 13,9V.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Alternator

Post autor: adamson »

Mam światełka Magneti Marelli i nie mam żadnego przygasania tych świateł.
Natomiast zmieniłem trochę podłączenie, bo wkurzało mnie świecenie tych świateł po wyłączeniu silnika (zapłonu), raz świeciły kilkanaście sekund, innym razem nawet kilka minut. Wydaje mi się, że jest to uzależnione od tego, jak długo były one załączone (jak długo był załączony silnik :pomysli ).
Moja modyfikacja polega na podłączeniu przewodu, który miał iść do "+" bezpośrednio na akumulatorze - podłączyłem go do "+" po zapłonie, "-" bez zmian, zgodnie z instrukcją, do "-" na akumulatorze. Po tej zmianie światełka do jazdy dziennej gasną od razu po wyłączeniu silnika (zapłonu) :banan . Załączają się bez zmian, po odpaleniu silnika.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Alternator

Post autor: emmer »

u mnie w związku z tym ze alternator jest w agoni, nawet bez dużego obciązenia na starcie, np tylko z klimą dzienne świecą razem z mijania, po chwili gasną i zostają tylko mijania, w korku tez potrafią się włączyć ot tak sobie. ale żeby zgasły calkowice to nie miałem takiej sytuacji
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: slawek007 »

To jest urok lamp działających na zasadzie porównywania napięcia, jest OK dopóki jest dobry alternator lub nie zada się dużego obciążenia.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdziłem i nie przygasają, dodatkowo włączyłem wsteczny i awaryjne, ale silnik był zimny i pracował na 1200obr.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 »

Ale samak56 na alternatorze ma przelatane ponad 135 tys. jakieś zużycie ma.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze:Ale samak56 na alternatorze ma przelatane ponad 135 tys. jakieś zużycie ma.
Dlatego w poniedziałek pojadę do elektryka żeby wszystko pomierzył. O efektach kontroli napiszę.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wasze alternatory są słabe, ale coś tam ładują, więc nie padły całkowicie. Może wystarczy wymienić szczotki, po tylu km mogły się wytrzeć.
Raszka
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 03 paź 2013, 14:47
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Raszka »

Panowie mam pytanie czy to aby na pewno alternator ( mój zaufany mechanik ma urlop wrrr). Zdarzyło mi się już to dwa razy w przeciągu 2 tygodni. Odpalam auto a ten nic zero reakcja totalnie nic się nie świeci ani odpalić ani nic. Po podłączeniu i rozruch na kablach poszło. Po kilku dniach to samo :(. Zima idzie a ja nie chce rano stać i prosić o pomoc kogoś wiec muszę szybko problem rozwiązać
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

Jak na mój gust, to problem z akumulatorem. Może być tak, że alternator go nie doładowuje, ale gdyby był to derastycznie mały prąd ładowania, to świeciłaby się kontrolka akumulatora na desce podczas pracy silnika. Sprawdź prąd ładowania - odpalasz samochód i miernikiem sprawdzasz napięcie na akumulatorze. Jeśli jest ok 14 V, to alternator możesz raczej wykluczyć a inwestować w akumulator. Sprawdź też, jakie napięcie jest na akumulatorze zaraz po zgaszeniu silnika i parę godzin później. Jeśli bez powodu napięcie spadnie dużo poniżej 12 V to masz winnego :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Raszka
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 03 paź 2013, 14:47
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Raszka »

Akumulator jest dobry bo wzięłam dziada do domu na prostownik i sprawdzałam napięcie wszystko gra. Po 2 akumulator ma dopiero 4 miesiąca. Zapomniałam o tym napisać
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Alternator

Post autor: will »

Tak czy inaczej mechanik będzie potrzebny z miernikiem do altka i aku nowy też może być walnięty.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ