Żarówki

KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

ja sobie wymieniłem wszystkie nakrętki na zwykłe
dołożyłem drugie żeby skontrować i teraz odkręcanie idzie szybko :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Aż muszę organoleptycznie sprawdzić własnymi paluchami jak to wygląda bo nie miałem okazji zaglądać w te lampy.
Może faktycznie zmienić te nakrętki jak się będzie miało czas żeby się nie irytować jak się faktycznie żarówki popalą.
A takie żarówki i inne pierdoły to najczęściej psują się jak pada deszcz albo śnieg albo jak się człowiekowi śpieszy :zlośnik
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

lepiej zmienić bo te samokontrójące trzeba do końca odkręcać kluczem bo tak ciężko idą że ... :zły :zły :zły
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Jery pisze:Ja też w sobotę wymieniałem żarówkę w tylnej lampie. Przy okazji wymieniłem jedną z nakrętek na zwykłą :)
Mi też wymienili w serwisie na zwykłe nakrętki w górnych szpilkach i teraz się fajnie rozkręca :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
helletic

Post autor: helletic »

KILLHIM pisze:no panowie wczoraj przerabiałem wymiane żarówki w tylnej lampie
myślałem że mnie szlag!!!! trafi zanim ją odkręciłem :zły :zły :zły
witaj w klubie ludzi znerwicowanych przez tylną lampę :zlośnik
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

helletic pisze:
KILLHIM pisze:no panowie wczoraj przerabiałem wymiane żarówki w tylnej lampie
myślałem że mnie szlag!!!! trafi zanim ją odkręciłem :zły :zły :zły
witaj w klubie ludzi znerwicowanych przez tylną lampę :zlośnik
:ryczy ten który wymyślił ten sposób zamocowania tylnej lampy to bym go normalnie zaje...... :red :zlośnik :zlośnik
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

KILLHIM, no ja wyklnąłem włochów przy zmaganiach z tą nieszczęsną lampą..
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Heh, ale nie tylko włosi maja takie wspaniałe pomysły... mój kolega ostatnio w swojej Astrze wymieniał żarówki z tyłu i wspominał, że miał dokładnie to samo :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Wszystko się robi by zniechęcić użytkowników samochodu do samodzielnego grzebania w samochodach. Drzwi do serwisów otwarte ...
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Na łatwy demontaż tylnej lampy jest prosty sposób.

Trzeba wybrać się do sklepu ze śrubami, gwoździami i tym podobnymi akcesoriami mechniczno-budowalnymi i kupić nakrętki motylki. Potrzebnych jest 6 sztuk. Za multipacka 10 szt. zapłaciłem całe 3 złote.

Wymieniłem nakrętki samokontrujące na motylki i teraz bez problemu ręką sięgam i odkręcam każdy punkt mocowania lampy. Trzeba sobie jednak na wszelki wypadek zostawić jedną taką nakrętkę samokontrującą nakręconą palcami na jednym z najłatwiej dostępnych motylków po to, aby zabezpieczyć się na wszelki wypadek przed poluzowaniem motylków z powodu drgań. Można też zastosować podkładki samosprężynujące i to rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej profesjonalne :brawo

Wymiana żarówki o 22-ej w połowie trasy w 15-o stopniowym mrozie w ciągu 3 minut - bezcenna :)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

mireks, z motylkami to świetny sposób. :brawo Zrobie u siebie tak samo, bo narazie w miejscu 3 śruby mam wkręcone zwykłe nakrętki :)
W Bravie wystarczyło zdjąć plastikową zaślepkę i był łatwy dostęp do żarówek a w Linei trzeba się trochę pomęczyć ...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Mnie dopadło wczoraj i oślepłem z prawej strony. Dziś pojechałem i kupiłem Philipsy +30% za całe 64 zł. Montaż zajął niecałe 10 minut (przy moich małych dłoniach - to rekord). Bezproblemowo wszystko poszło. Na chwilę obecną wystarczy.
Toyota sie je..e !!
porto
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2010, 8:32
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań

Post autor: porto »

mireks pisze:Na łatwy demontaż tylnej lampy jest prosty sposób.

Trzeba wybrać się do sklepu ze śrubami, gwoździami i tym podobnymi akcesoriami mechniczno-budowalnymi i kupić nakrętki motylki. Potrzebnych jest 6 sztuk. Za multipacka 10 szt. zapłaciłem całe 3 złote.

Wymieniłem nakrętki samokontrujące na motylki i teraz bez problemu ręką sięgam i odkręcam każdy punkt mocowania lampy. Trzeba sobie jednak na wszelki wypadek zostawić jedną taką nakrętkę samokontrującą nakręconą palcami na jednym z najłatwiej dostępnych motylków po to, aby zabezpieczyć się na wszelki wypadek przed poluzowaniem motylków z powodu drgań. Można też zastosować podkładki samosprężynujące i to rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej profesjonalne :brawo

Wymiana żarówki o 22-ej w połowie trasy w 15-o stopniowym mrozie w ciągu 3 minut - bezcenna :)
GENIALNE!!! :brawo

Ja wybrałem się do sklepu z żelastwem i narzędziami i kupiłem odpowiedni klucz rurkowy także wymiana też nie trwa długo.
CB Poznań #19 lub #28
1401 Roger
Baza+Mobil
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

porto ubiegłeś mnie, bo ostatnio podczas zakupów w jakimś markecie zanabyłem takie oto narzędzie specjalne, i teraz zmiana żarówki w tylnej lampie nie stanowi dla mnie problemu :zlośnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 »

Jaka to jest nakrętka 8 czy 6?
ODPOWIEDZ