@Szaman napisał że chce kupić "łożyska na dwa amory" a nie amortyzatory
stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
- Rafcio
- Moderator

- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
@buhert, nie pij tyle
@Szaman napisał że chce kupić "łożyska na dwa amory" a nie amortyzatory
@Szaman napisał że chce kupić "łożyska na dwa amory" a nie amortyzatory
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- robertkuras666
- Nowy

- Posty: 23
- Rejestracja: 22 paź 2014, 13:52
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Jest w Łodzi bardzo dobry fachowiec od fiata ,moim zdaniem lepszy niż aso. Jak ktoś chętny to podam namiary
- leszek1234
- klubowicz

- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Zaczęło mi stukać (trzeszczeć) w czasie jazdy i już myślałem, że to łożyska amortyzatorów. Ale działo się to przy wolnej jeździe na wprost a było cicho przy skręcaniu , więc dało mi to do myślenia. Okazało się, że to niedokręcone przednie koło (mój błąd po wymianie klocków). Ku przestrodze dla innych..
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Nie powinien, bo i tak musi wszystko rozebrać. Łożysko trzeba rozpołowić żeby je nasmarować.
- smak56
- klubowicz

- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
ad.1. żeby zrobić to bardzo dobrze to należy zrobić jak pisze Kuzyn..... Natomiast można zastosować metodę oszczędniejszą, patrzviper1986 pisze:- wyczytałem, że po wymianie gdzieś do/na łożyska dawaliście smar - niestety nie znalazłem informacji gdzie i jak, oraz czy zrobić to przed czy po montażu,
- czy jeśli dam od razu do wymiany osłony z odbojem to skasuje mnie dużo więcej czy może to zrobić "przy okazji"
ad. 2. Aby wymienić łożyska McPhersona trzeba wszystko rozebrać. Wówczas osłona i odbojnik jest na zewnątrz. Wsunąć nowy i koniec. Żadne koszty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- smak56
- klubowicz

- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Bo obrazków Ci u mnie dostatek 
smak56
* * * *

* * * *
- ślimak
- Administrator

- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
jak będą robić rekonstrukcję liny to się do ciebie zgłosząsmak56 pisze:Bo obrazków Ci u mnie dostatek
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
A ja mam taki problem. Ruszam/przyspieszam, słyszę pojedynczy stuk, hamuję i też stuknie. Na zewnątrz słychać wręcz trzaśnięcie. Później w trakcje ciągłego przyspieszania lub hamowania nic się nie dzieje. Na wybojach cisza. Może to być poduszka amortyzatora?
- ślimak
- Administrator

- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Wiem banalne, ale dokręć kołaKuzyn_z_Sosnowca pisze:A ja mam taki problem. Ruszam/przyspieszam, słyszę pojedynczy stuk, hamuję i też stuknie. Na zewnątrz słychać wręcz trzaśnięcie. Później w trakcje ciągłego przyspieszania lub hamowania nic się nie dzieje. Na wybojach cisza. Może to być poduszka amortyzatora?
- Rafcio
- Moderator

- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Kuzyn chyba mam coś podobnego. Słyszę to nieraz przy hamowaniu, a, a odgłos jest taki jakby coś metalowego dupło w podłogę i czasami pojawia się to przejeźdżając przez próg zwalniający. Ale mi wydaje się że to dobiega gdzieś z dołu z zawieszenia. Może łączniki stabilizatora? Koła dokręcone na "amen"
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- smak56
- klubowicz

- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Też to mam, ale u mnie diagnoza to mechanizm różnicowy. Pojawia gdy lekko ruszam i hamuję. Takie bujanie autem przód - hamuj. Ale wolno.
Tak jest od zakupu tj 100 tys. km i się nie powiększa.
smak56
* * * *

* * * *
-
pogromcaslaskiej
- klubowicz

- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Kuzynie miałem tak samo w maju taki stuk przy ruszaniu,w moim przypadku okazało sie że pierdyknoł macperson,wymieniłem na kayaby,no i łożyska przy okazji
dodam że w żadną dziure się nie wpierdzieliłem
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Smak56, klepnięcie w skrzyni mam od zawsze.
Dźwięk jest podobny do tego jaki wydaje zawór w butli LPG podczas przełączania, tyle że głośniej.
pogromcaslaskiej, amortyzator był wylany, czy miał luzy?
Dźwięk jest podobny do tego jaki wydaje zawór w butli LPG podczas przełączania, tyle że głośniej.
pogromcaslaskiej, amortyzator był wylany, czy miał luzy?
-
pogromcaslaskiej
- klubowicz

- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Amortyzator miał ogromny luz ale nie miał wycieku,szlo
nim poruszać gora dol jedna
reka
nim poruszać gora dol jedna
reka
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz

- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Niestety dowiem się dopiero gdy wszystko rozkręcę :\ Łączniki wyglądają na zdrowe, a ten lewy niedawno wymieniałem.
-- 27 lis 2015, o 08:53 --
Łożyska amortyzatorów były zdrowe, ale poduszki były wybite. Wytrzymały 50 tyś km.
Na wybojach zrobiło się cicho, ale stuki podczas przyspieszania i hamowania nie ustąpiły. Podejrzewałem półosie, dwumas, poduszki silnika. Przyczynę odkryłem kilka dni temu, banał. Luźno zamykająca się maska. Można było nią po zamknięciu lekko poruszać w górę i w dół. Obniżyłem zamek i problem zniknął.
-- 27 lis 2015, o 08:53 --
Łożyska amortyzatorów były zdrowe, ale poduszki były wybite. Wytrzymały 50 tyś km.
Na wybojach zrobiło się cicho, ale stuki podczas przyspieszania i hamowania nie ustąpiły. Podejrzewałem półosie, dwumas, poduszki silnika. Przyczynę odkryłem kilka dni temu, banał. Luźno zamykająca się maska. Można było nią po zamknięciu lekko poruszać w górę i w dół. Obniżyłem zamek i problem zniknął.