1) Użyłem specjalnej do tego celu pianki o wymiarach 100x100cm w cenie 67zł - Pianka wygłuszająca GMS-011A samoprzylepna termoakustyczna z mocnym trudno palnym klejem i z warstwą folii aluminiowej wzmacnianej włóknem szklanym, mata jest odporną na wysoką temperaturę do 200 oC o grubość 10mm.
Przy montażu nie wymaga podgrzewania, zakres temperaturowy od -40oC do + 200oC.

2) Maty gumowej wygłuszającej o wymiarach 75x50cm (wystarczy na dwie warstwy) w cenie 37,50zł - Mata butylowa z aluminium model iSilver alubutyl StP samoprzylepna.

Pianka wygłuszająca nie powinna być klejona bezpośrednio na płaskie blachy. Dlatego na początek stosujemy 1 lub 2 warstwy matę butylową gumową. Ja położyłem 2 warstwy, a warto nakleić przed naklejeniem pianki, bo maty butylowe tworzą barierę dla niskich tonów, a pianka dla średnio wysokich. Dopiero przy tych 2 warstwach mamy pełne wygłuszenie.
Przed przyklejeniem mat całą maskę silnika od spodu oczyszczamy ręcznikiem papierowym nasączonym np. denaturatem i wycieramy do sucha.

Z maty butylowej wycinamy 4 kawałki prostokątne o wymiarach 32 x 16,5cm, wycięty kawałek przykładamy do otworu i przyciskając ręką po brzegach zostanie odznaczony odcisk na macie od rantu blachy, wycinamy nożyczkami i przyklejamy po dwie warstwy na każdy otwór, tak oklejamy wszystkie większe otwory w masce silnika.
Zdjęcie przedstawia maskę oklejoną matą butylową.

Następnie maskę oklejamy Pianką wygłuszającą.
Odcinamy kawałek o wymiarach ok. 100 x 66,5cm, matę przykładamy do maski brzegiem pod zamek maski, zaznaczamy miejsca w macie na otwory pod gumowe odboje i wycinamy je, zdejmujemy z maty papier z drugiej strony i przykładamy do maski zawieszając ją wyciętymi otworami na gumowych odbojach jak jest pokazane na zdjęciu.

Dociskając rękami matę do maski przyklejamy na całej powierzchni a brzegi, które są poza maską odcinamy nożyczkami. Uzupełniamy pozostałe miejsca nie oklejone pozostałą częścią maty docinając odpowiednie kawałki, tylko nie oklejamy przy zamku i pod ryglem, który otwiera maskę.
Zdjęcia przedstawiające maskę silnika już po ukończonej pracy.

