Rafcio pisze:Oryginał leży sobie już w bagażniku cena po rabacie 70 złotowym wyszła mnie 295 zł w ASO
Coś czuję że Fiat nas chce dodatkowo doić - ciekawe z czego mają być te oryginalne sprężyny jak markowe Monroe do Grande Punto są 300 ale za komplet - co to tytan, platyna a może metale ziem rzadkich

. np. tutaj
http://allegro.pl/sprezyna-sprezyny-mon ... 15177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie przemawiają do mnie inne charakterystyki - Grande Punto i Linea to ten sam segment, przód podobna waga - tym bardziej że co niektórzy zmienili i nic się złego nie dziej z autem jak rozumiem.
Ze strony
http://www.eibach.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; :
Koniecznie sprawdź maksymalne dopuszczalne obciążenia obu osi Twojego auta. Jest to kluczowa informacja! Tylko jeśli wartości te nie są przekroczone masz gwarancję, że obniżenie auta i praca zawieszenia będą zgodne z katalogiem. Dane te znajdziesz wyłącznie na tabliczce znamionowej auta. Powszechnie stosowane jest kodowanie wg wzorca 1 - XXX kg / 2 - XXX kg, gdzie odpowiednio "1 - " to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi przedniej, a "2 -" to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi tylnej. Należy spisać te wartości i porównać z katalogiem. Jeśli którakolwiek z nich przekracza wartość z katalogu oznacza to, że dany produkt nie jest przeznaczony do Twojego auta.
Nasze Linea nieważne jaka wersja silnikowa mają na przedniej osi max obciążenie 1000 kg tył 900 kg z tym że w grande punto tylne zawieszenie jest inne.
A tu za 636 zł jest zestaw obniżających sprężyn więc moje podejrzenia na temat "golenia" nas są jak najbardziej na miejscu :
http://www.eibach.pl/eibach-fiat-linea- ... -1225.html
Grande Punto podobno ma 950 kg max na przednią oś dla silnika 1.4 i dla diesli 1000 kg.