Miska olejowa

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Miska olejowa

Post autor: mwas »

Nikt jeszcze nic nie pisał na ten temat, więc rozpocznę. Chodzi o temat stary jak świat w Fiatach - korozja michy olejowej :zły Będąc jakiś czas temu na podnośniku mechanik zwrócił mi uwagę, że trzeba będzie pomyśleć o jej wymianie, bo niestety jej dni są już policzone :zły W ePerze cena nowej jest, jak zwykle z resztą, KOSMICZNA ! Ponad 826 PLN :zły Nr katalogowy: 55200418. Na szczęście znalazłem oferty za "rozsądne pieniądze", w okolicach 170 zł, ale nie mam pojęcia co to za wyrób :smutny I tutaj pytanie do Was: czy ktoś już przerabiał ten temat u siebie ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: daro70 »

:pomysli Bynajmniej u mnie nie wymieniana ze względu na przebieg choć ja jestem nadmiar pedantyczny jeśli chodzi o ważne wymiany np. rozrząd przy 65.000 tyś km ale jeśli chodzi o miskę to że jest zardzewiała z zewnątrz to nie znaczy że cała korozja ........pamiętaj że od wewnątrz jest cały czas pryskana olejem a to znaczy że nie zardzewieje , a od zewnątrz to nie jest blacha 1mm , tak szybko korozja nie przejdzie ........
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To w 8v nie jest aluminiowa?!
Odkręć, oszlifuj, pomaluj, zapomnij.
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: daniczer »

daro70 pisze::pomysli Bynajmniej u mnie nie wymieniana ze względu na przebieg choć ja jestem nadmiar pedantyczny jeśli chodzi o ważne wymiany np. rozrząd przy 65.000 tyś km ale jeśli chodzi o miskę to że jest zardzewiała z zewnątrz to nie znaczy że cała korozja ........pamiętaj że od wewnątrz jest cały czas pryskana olejem a to znaczy że nie zardzewieje , a od zewnątrz to nie jest blacha 1mm , tak szybko korozja nie przejdzie ........
Miałem podobnie w Sience . Problem pojawił się wg mechanika od strony skrzyni biegów. Pomalowałem i przejeździłem 5 lat i nic sie nie stało .
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Miska olejowa

Post autor: mwas »

Ja to już przerabiałem kiedyś w Punto II - tam to była klasyka. Nie wiem, czy samo przemalowanie michy coś da, pytanie, czy jak się będzie odkręcać korek spustowy od oleju, to nie pójdzie całość do okoła :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
andre0412
klubowicz
klubowicz
Posty: 159
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
Lokalizacja: stolyca
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: andre0412 »

A jakby tak pociągnąć hameraitem?:)
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: helletic »

Maciej, wyczyść z rdzy i pomaluj czymś, co zatrzyma rudą (coś w stylu Brunox'a).
Za tą cenę będę ją reanimował aż do totalnej kaplicy, bo u mnie też rdzewieje :zły
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: daniczer »

andre0412 pisze:A jakby tak pociągnąć hameraitem?:)
polecam Cynkal
"CYNKAL jest gruntoemalią przeznaczoną do malowania czystych (np. po piaskowaniu) lub niecałkowicie oczyszczonych z produktów korozji elementów ze stali, żeliwa, stali ocynkowanej i metali lekkich(aluminium, miedź, mosiądz itd.)
Po wyschnięciu i związaniu z podłożem pierwsza powłoka stanowi doskonały podkład pod następne powłoki Cynkalu lub innych farb rozpuszczalnikowych i chemoutwardzalnych oraz szpachli.
Nanosząc CYNKAL 2-4 krotnie uzyskuje się zabezpieczenie podłoża przed korozją
i estetyczną powłokę nawierzchniową.
CYNKAL jak inne farby zawierające spoiwa akrylowe może być również przeznaczony
do malowania drewna, betonu, eternitu i innych porowatych podłoży.
CYNKAL stosowany jest przede wszystkim jako gruntoemalia.
CYNKAL może być także stosowany jako podkład antykorozyjny pod inne farby lub jako emalia do przemalowania innych powłok malarskich.Do ochrony średnioterminowej wymagana grubość suchej powłoki ; min 150 micrometrów.
Do ochrony długoterminowej należy zwiększyć grubość powłoki.
CYNKAL jest najczęściej stosowany tam, gdzie ze względów technicznych lub ekonomicznych nie można dokładnie przygotować podłoża obróbką strumieniowo- ścierną a także wtedy, gdy po mechanicznej obróbce powierzchni pozostają częściowo dobrze przyczepne produkty korozji oraz stare powłoki malarskie.
CYNKAL przynosi wymierne efekty ekonomiczne, gdyż pozwala wyeliminować znaczną część wydatków na mechaniczne lub chemiczne przygotowanie powierzchni przed malowaniem.
CYNKAL jak większość farb jest odporny na temperatury do 200 stopni C, jednakże istnieje możliwość przebarwienia powłok.
Dodatek reaktywnych żywic sieciujących pod wpływem temperatury zwiększa twardość
powłoki i zapobiega tworzeniu się zacieków w temp. 130-140stopni C."

tekst przekopiowany z :

http://www.malexim.pl/www/produkt.php?id=28" onclick="window.open(this.href);return false;
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: helletic »

Może być dobry ten CYNKAL :pomysli cena niewygórowana za puszkę 0,3
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: emmer »

kurcze. miałem kiedyś mały słoiczek takiej farby co malowali tym kadłuby statków. ale nie pamiętam za cholerę nazwy. tym jakby zamalował to pewnie przeżyje samochód :)

spróbuje namierzyć producenta
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Miska olejowa

Post autor: mwas »

emmer, to nie Baril przypadkiem ? :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może oddaj do warsztatu remontującego felgi. Wypiaskują i pomalują proszkowo.
Awatar użytkownika
andre0412
klubowicz
klubowicz
Posty: 159
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
Lokalizacja: stolyca
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: andre0412 »

emmer pisze:kurcze. miałem kiedyś mały słoiczek takiej farby co malowali tym kadłuby statków. ale nie pamiętam za cholerę nazwy. tym jakby zamalował to pewnie przeżyje samochód :)

spróbuje namierzyć producenta
A może ktoś z forumowiczów pracuje w stoczni i Linke do suchego doku by wstawił :ryczy
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: Tomek »

Czy my jednak troszeczkę nie przesadzamy???
Zwykłą farbą... Hamerait , czy inna Śnieżka na rdzę... Bo Linea to nie ORP "Błyskawica"
A ta rdza na misce to pewnie powierzchniowy nalot.

P.S. U mnie na misce olejowej żadnej rdzy nie ma.
Jak coś, to maznął bym to bez demontażu, bo szkoda kumulować kosztów.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Miska olejowa

Post autor: smak56 »

Tomek pisze:P.S. U mnie na misce olejowej żadnej rdzy nie ma.
Jak coś, to maznął bym to bez demontażu, bo szkoda kumulować kosztów.
A gdzie u Ciebie jest rdza? Nawet nadkola nie mają jak zardzewieć, bo je wycierasz :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ