Wymieniony rozrząd z pompą wody po 5 latach i 9 miesiącach eksploatacji, przebieg 58000km (komplet oryginał z ASO)
Pasek był już delikatnie skrębiały między zębami, napinacz był jeszcze ok ale pompa już trochę podciekała i nie było to na uszczelnieniu pompy z blokiem ale puszczała sama pompa.
W głowicy przy dolocie jest korek, po jego odkręceniu widać nacięcie na wałku.
Na dolnym kole pasowym jest kropka, ma być w linii z czujnikiem położenia wału.
Warto też zrobić swoje znaki markerem
Na mnie też byłby czas aby wymienić rozrząd. Na allegro za niecałe 250 zł zestaw rozrządu składający się z:
1. paska rozrządu Contitech - CT1049
2. rolki napinającej Ruville: 55852
3. pompy wody Dolz: S319
Czy macie jakieś zdanie na temat tych producentów?
Rozważałem oddać do ASO (nawet na ich częściach) ale po przykładzie Tary nie wiem czy to ma sens. Skoro źle założony rozrząd wytrzymał rok i strzelił, to gwarancja na robotę w ASO tez wynosi rok więc gdyby robiła to w ASO nie zmieniłoby to jej sytuacji (bardzo współczuję). Najpierw dowiem się ile u nich to kosztuje.
Ja zapłaciłem w ASO 250 zł, za samą wymianę, ale to było w zeszłym roku i silnik 8v.
Co do producentów gratów, nie znam się, jedyne co u mnie było innego to pompa, mam założoną Rouville'a, a reszta ci sami producenci ;).
Pozdrawiam. Adam.
Bardzo proszę o poradę. W sklepie zamówiłem rozrząd i po sprawdzeniu po vinie dali mi pompe wody DOLZ S319. Wczoraj w Łodzi na torfowej sprawdzali mi i ponoc powinien byc DOLZ S320. Tak samo powiedział kolega EGON. Napisałem do sklepu gdzie kupowałem i powiedzieli mi że :
"pompa, którą Panu wysłaliśmy jest zamienna z S320 różnią się jedynie wirnikiem zamiast plastikowego jest metalowy więc bardziej wytrzymały."