Klocki hamulcowe
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
O ile dobrze widziałam to nie jeżdżę na końcówce… z rodziną bo klocki jeszcze mam ale widzę, że są słabsze i swoje także przejechały. Już wybrałam TRW i zamówiłam więc "godzina 0" o której piszę to właśnie zakup i czekam na dostawę. A może jeszcze bym zmieniła zdanie, teraz już nie bardzo. Nigdy nie kupuję nic na łapu capu. Potrzebuję czasu do namysłu i dlatego zastanawiam się i analizuję temat odpowiednio wcześniej. Lubię wiedzieć, że sprawdziłam wszystkie dostępne możliwości. Dbam o bezpieczeństwo swojej rodziny i nie odwlekam nigdy tak istotnych spraw jak choćby zmiana klocków!!! Po prostu nie robię nic na wariata. Kontrolka się jeszcze nie pali więc nie ma co panikować.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Klocki hamulcowe
Z tą kontrolką to ostrożnie. Temat przerabiany wielokrotnie. Ja do dziś nie znalazłem miejsca przerwy kabelka i jeżdżę bez sprawnego czujnika. Tak więc nie ma jak pańskie oko.
Co do klocków i firmy. Ja kupiłem bardzo budżetowe LPR za 65 zł, przejechałem 35 tys. km i jestem bardzo zadowolony (ale ja mało hamuję
)
Co do klocków i firmy. Ja kupiłem bardzo budżetowe LPR za 65 zł, przejechałem 35 tys. km i jestem bardzo zadowolony (ale ja mało hamuję

smak56
* * * *

* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Klocki hamulcowe
Ja dodam tylko skromnie od siebie, że jestem pod ogromnym wrażeniem ślimakowych hamulców.
Link Prezes podał parę postów wcześniej.
Przejechałem się jego autem raptem kawałeczek, ale niebo a ziemia w porównaniu do serii.
I jest to bardzo poważny kandydat, na nowy zestaw do mojej bestii.
Link Prezes podał parę postów wcześniej.
Przejechałem się jego autem raptem kawałeczek, ale niebo a ziemia w porównaniu do serii.
I jest to bardzo poważny kandydat, na nowy zestaw do mojej bestii.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
ja od nowości nie miałam wymienianych tarcz, najechane mam 120tyś i teraz właśnie będę je wymieniać
- mówimy o przodzie

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Re: Klocki hamulcowe
BTW jaka jest bezpieczna wartość grubości tarczy a jaka kwalifikuje ją wg. Was do wymiany?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Klocki hamulcowe
Pongo pisze:BTW jaka jest bezpieczna wartość grubości tarczy a jaka kwalifikuje ją wg. Was do wymiany?
Do wymiany kwalifikują się również gdy mają bicie (czasami wystarczy przetoczyć)ślimak pisze:Zaczyna być nierówno brana ma rant, co do grubości - nie wiem
Moje zdjęte tarcze miały 19,2 mm grubości (producent dopuszcza min. 20,2 przy max 22 mm).
Widziałem


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
Re: Klocki hamulcowe
danke, u mnie jest rancik ale nie przeszkadza on w braniu tarcz i nie mają one bić ani peknięc więc pomierze je jeszcze na grubość ale sądze że pojeżdze na nich spokojnie ten może i nasepny sezon,
przy wymianie popatrze jaka jest różnica $ pomiędzy zwykłymi a wentylowanymi choć do Linolota może to wyglądać troche śmiesznie
Demon to aż taki nie jest
przy wymianie popatrze jaka jest różnica $ pomiędzy zwykłymi a wentylowanymi choć do Linolota może to wyglądać troche śmiesznie

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Klocki hamulcowe
No ..... nie wiem? Na forum są filmiki, na których koledzy rozpędzają t-jety do około 200 km/h. Tak więc zastanów się mocnoPongo pisze: Demon to aż taki nie jest

smak56
* * * *

* * * *
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Klocki hamulcowe
Poprzedni właściciel miał te ranty szlifowane, a raczej przetaczane. Mam nawet taką pozycję na FV z ASO.ślimak pisze: ma rant
Bez problemu nawet i MJ poleci ok 180km/h, ale będzie się długo rozpędzałsmak56 pisze: koledzy rozpędzają t-jety do około 200 km/h.

A skoro temat tarcz i klocków, to podobnoć są dwie szkoły dt. eksploatacji tarcz po wymianie:
-pierwsza że trzeba je dotrzeć i delikatnie hamować przez pierwsze kilkaset km,
-druga żeby się tym specjalnie nie przejmować.
Jestem ciekaw co na to forumowicze...
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Do każdej wersji silnikowej są tarcze wentylowane, jak ktoś ma fanaberię, to może brać sobie dodatkowo nawiercane
Czy jest sens ? Nie wiem, to już każdy musi sobie z osobna odpowiedzieć, ja zamontowałem normalne, klasyczne, wentylowane, dedykowane do naszego modelu i wersji silnikowej. Odnośnie użytkowania hamulców zaraz po wymianie, to moim zdaniem nie ma się co szczypać w delikatne używanie przez pierwszych kilkaset km, tylko trzeba mieć z tyłu głowy, że pełną skuteczność te elementy osiągną właśnie po "dotarciu", żeby nie było zdziwienia, że hamujemy awaryjne, deptamy pedał a auto jedzie dalej
Może nie aż tak drastycznie, ale faktem jest, że po przejechaniu kilkuset km hamulce dopiero nabrały pełnej sprawności.


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Ja jestem zdania, że jeżeli można mieć coś w podobnej cenie i parametrach to dlaczego nie.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Klocki hamulcowe
Popieram Prezesa !ślimak pisze:Ja jestem zdania, że jeżeli można mieć coś w podobnej cenie i parametrach to dlaczego nie.

I wcale nie jest to wazeliniarstwo !
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM