Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tara78 »

O ile dobrze widziałam to nie jeżdżę na końcówce… z rodziną bo klocki jeszcze mam ale widzę, że są słabsze i swoje także przejechały. Już wybrałam TRW i zamówiłam więc "godzina 0" o której piszę to właśnie zakup i czekam na dostawę. A może jeszcze bym zmieniła zdanie, teraz już nie bardzo. Nigdy nie kupuję nic na łapu capu. Potrzebuję czasu do namysłu i dlatego zastanawiam się i analizuję temat odpowiednio wcześniej. Lubię wiedzieć, że sprawdziłam wszystkie dostępne możliwości. Dbam o bezpieczeństwo swojej rodziny i nie odwlekam nigdy tak istotnych spraw jak choćby zmiana klocków!!! Po prostu nie robię nic na wariata. Kontrolka się jeszcze nie pali więc nie ma co panikować.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Z tą kontrolką to ostrożnie. Temat przerabiany wielokrotnie. Ja do dziś nie znalazłem miejsca przerwy kabelka i jeżdżę bez sprawnego czujnika. Tak więc nie ma jak pańskie oko.
Co do klocków i firmy. Ja kupiłem bardzo budżetowe LPR za 65 zł, przejechałem 35 tys. km i jestem bardzo zadowolony (ale ja mało hamuję :ink )
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Ja dodam tylko skromnie od siebie, że jestem pod ogromnym wrażeniem ślimakowych hamulców.
Link Prezes podał parę postów wcześniej.
Przejechałem się jego autem raptem kawałeczek, ale niebo a ziemia w porównaniu do serii.
I jest to bardzo poważny kandydat, na nowy zestaw do mojej bestii.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pogromcaslaskiej »

pytanie do Tara 78-przy jakim przebiegu były wymieniane tarcze?
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tara78 »

ja od nowości nie miałam wymienianych tarcz, najechane mam 120tyś i teraz właśnie będę je wymieniać :) - mówimy o przodzie
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

BTW jaka jest bezpieczna wartość grubości tarczy a jaka kwalifikuje ją wg. Was do wymiany?
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: ślimak »

Zaczyna być nierówno brana
ma rant
co do grubości - nie wiem
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Pongo pisze:BTW jaka jest bezpieczna wartość grubości tarczy a jaka kwalifikuje ją wg. Was do wymiany?
ślimak pisze:Zaczyna być nierówno brana ma rant, co do grubości - nie wiem
Do wymiany kwalifikują się również gdy mają bicie (czasami wystarczy przetoczyć)
Moje zdjęte tarcze miały 19,2 mm grubości (producent dopuszcza min. 20,2 przy max 22 mm).
Widziałem :zdiwiony takie, które zostały odcięte od piasty i wisiały na klockach i zacisku (naprawdę panic).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

danke, u mnie jest rancik ale nie przeszkadza on w braniu tarcz i nie mają one bić ani peknięc więc pomierze je jeszcze na grubość ale sądze że pojeżdze na nich spokojnie ten może i nasepny sezon,

przy wymianie popatrze jaka jest różnica $ pomiędzy zwykłymi a wentylowanymi choć do Linolota może to wyglądać troche śmiesznie :) Demon to aż taki nie jest
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Pongo pisze: Demon to aż taki nie jest
No ..... nie wiem? Na forum są filmiki, na których koledzy rozpędzają t-jety do około 200 km/h. Tak więc zastanów się mocno :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Pongo do każdej Liny tylko wentylowane. Nie ma innej opcji.
Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: lukkash »

ślimak pisze: ma rant
Poprzedni właściciel miał te ranty szlifowane, a raczej przetaczane. Mam nawet taką pozycję na FV z ASO.
smak56 pisze: koledzy rozpędzają t-jety do około 200 km/h.
Bez problemu nawet i MJ poleci ok 180km/h, ale będzie się długo rozpędzał :)


A skoro temat tarcz i klocków, to podobnoć są dwie szkoły dt. eksploatacji tarcz po wymianie:
-pierwsza że trzeba je dotrzeć i delikatnie hamować przez pierwsze kilkaset km,
-druga żeby się tym specjalnie nie przejmować.

Jestem ciekaw co na to forumowicze...
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mwas »

Do każdej wersji silnikowej są tarcze wentylowane, jak ktoś ma fanaberię, to może brać sobie dodatkowo nawiercane :ink Czy jest sens ? Nie wiem, to już każdy musi sobie z osobna odpowiedzieć, ja zamontowałem normalne, klasyczne, wentylowane, dedykowane do naszego modelu i wersji silnikowej. Odnośnie użytkowania hamulców zaraz po wymianie, to moim zdaniem nie ma się co szczypać w delikatne używanie przez pierwszych kilkaset km, tylko trzeba mieć z tyłu głowy, że pełną skuteczność te elementy osiągną właśnie po "dotarciu", żeby nie było zdziwienia, że hamujemy awaryjne, deptamy pedał a auto jedzie dalej :lacha Może nie aż tak drastycznie, ale faktem jest, że po przejechaniu kilkuset km hamulce dopiero nabrały pełnej sprawności.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: ślimak »

Ja jestem zdania, że jeżeli można mieć coś w podobnej cenie i parametrach to dlaczego nie.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: adamson »

ślimak pisze:Ja jestem zdania, że jeżeli można mieć coś w podobnej cenie i parametrach to dlaczego nie.
Popieram Prezesa ! :ok)
I wcale nie jest to wazeliniarstwo !
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ