Problem z silnym parowaniem szyb

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Też sądzę, że wymiana filtra kabinowego powinna coś pomóc. Wczoraj obejrzałem w mojej Lince z ciekawości ten filterek (mocno mi parowały szyby ) ....i niezły syf, a w czerwcu ubiegłego roku był wymieniony ! Dzisiaj byłem u mnie w sklepie moto i za 28 zł będzie sprowadzony ( nie opłaca się kupować za jeszcze raz tyle droższego, bo i tak za pół roku będzie wymiana z powodu zasyfiena - przynajmniej u mnie do tej pory tak bywa ), sprzedawca stwierdził, że nie ma takich na sklepie, bo Linea to mało popularne auto i mu nie schodzą :? Na moją sugestię, że filter kabinowy do Linei pasuje również do innych modeli Fiata oraz niektórych Peugeotów i Citroenów, sprawdził w katalogu i stwierdził : O cholera, faktycznie !
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
aver
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań / okolica

Parowanie szyb

Post autor: aver »

Nabyłem Linke 3 miesiące temu i równiez pojawił się temat parowania szyb. Parowało jak padało, gdy były chłodniejsze drzwi, rano. Czesto bez włączenia klimatyzacji nie było szans usunąć pary. Poczytałem troche na forum, uruchomiłem szare komórki i wziąłem się osobiście do dzieła. Zacząłem grzebac i co się okazało? Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty. Założyem cięgno, teraz zero pary. Filtr kabinowy jest może troche przybrudzony, ale jeszcze nie wymaga wymiany. Może macie podobnyproblem.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Podejrzewam że cięgno wypięło się przy wymianie żarówek w konsoli.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

aver to cenne doświadczenie się przyda niektórzy mieli z tym problem a to mogło być to. :pivo
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: sylwek »

aver pisze: Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty.
Słuszna uwaga tym bardziej że najprostsza do zdiagnozowania. Praca nawiewów na otwartym obiegu diametralnie różni się od pracy na obiegu otwartym. Nawet tak "na słuch" :)
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

aver a jak się dostałeś do tej linki. Dasz jakieś info jak to wszystko poodkręcać?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

alvaro pisze:aver a jak się dostałeś do tej linki. Dasz jakieś info jak to wszystko poodkręcać?
Mi wymieniali jakiś czas temu panel do sterowania ogrzewaniem i po paru dniach też wypięła się linka od sterowania obiegiem powietrza. Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem - oczywiście poprawiali to w serwisie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Rafcio pisze:Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem
Oj nie byłbym taki pewny, życzę szczęścia :ink Wydaje mi się, że trzeba zdemontować, tzn odkręcić panel z regulacją nawiewów, obrócić go i wtedy jest dostęp do jego tyłu. Procedura identyczna jak przy wymianie żarówek podświetlenia tego modułu.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

mwas, aver pisał że wypięła mu się przy klapie czyli pod deską po stronie pasażera i pisałem że nie trzeba demontować, jeśli wypięła się przy panelu no to niestety trzeba wyjąć radio i wykręcić panel
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Rafcio pisze:aver pisał że wypięła mu się przy klapie czyli pod deską po stronie pasażera
Aaaa, w takim razie nie doczytałem :) Jeśli tak, to rzeczywiście - drobna gimnastyka i powinno się udać tam dojść :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
aver
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań / okolica

Post autor: aver »

Jak napisał kolega wyżej... nic nie demontowałem. Usterke można ustalić na dwa sposoby:
1. Podczas zamkniętego obiegu słychać głośniej szum powietrza niż z otwartym obiegiem.
2. Kładąc się na dywaniku pasażera można sobie jedną ręką przekręcać pokrętła, i zerkać co się rusza za schowkiem. Łatwo dostrzec ze linka jest niepodłączona. Wystarczy latarka.

Podłączenie linki to prościzna, można zrobić to ręką tyle tylko ze trzeba uważać by się nie pokaleczyć plastikami, jak się delikatnie poobcierałem jakimiś ostrymi kantami. Może w wolnej chwili zrobię zdjęcie jak to wygląda i tu wrzucę.
AVER
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nic nie demontowałeś?
aver
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań / okolica

Re: Problem z silnym parowaniem szyb

Post autor: aver »

Nic nie demontowalem. Dosyc gleboko reke trzeba wlozyc od dolu i uwazac na to by sobie plastikami nie poranic. Ja troche sie porysowalem.
jesli ciegno jest ok, to problem z parowaniem moze byc zwiazany z zanieczyszczonym filtrem kabinowym. Mozna wymienic na nowy, lub przedluzyc zywotnosc zamontowanego poprzez oczyszczenie. Na forum jest instrukcja jak to zrobic krok oo kroku. Zabieg trwa 5-10 minut. Otworzyc schowek (nie trzeba go demontowac), odkrecic pulke czyli dwie srubki Torx, wyciagnac pulke, za nia jest taka podluzna oslonka z zaciskiem po lewej stronie, demontujemy ja i mamy dostep do filtra kabilowego. Wyciagamy filtr, czyscimy lub wymieniamy na nowy. Filtr montujemy strzalka do dolu. Na koniec skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci, Wentylacja pracuje ciszej, wydajniej i nic juz parowac nie powinno.
AVER
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Problem z silnym parowaniem szyb

Post autor: mwas »

Ale żeś kotleta odgrzał... po prawie dwóch latach :ryczy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Problem z silnym parowaniem szyb

Post autor: buhert »

Ciekawe..."czyścimy filtr"...według mnie to i tak nic nie da. Wymiana jak już się go wybebesza i tyle.
ODPOWIEDZ