
Problem z silnym parowaniem szyb
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Też sądzę, że wymiana filtra kabinowego powinna coś pomóc. Wczoraj obejrzałem w mojej Lince z ciekawości ten filterek (mocno mi parowały szyby ) ....i niezły syf, a w czerwcu ubiegłego roku był wymieniony ! Dzisiaj byłem u mnie w sklepie moto i za 28 zł będzie sprowadzony ( nie opłaca się kupować za jeszcze raz tyle droższego, bo i tak za pół roku będzie wymiana z powodu zasyfiena - przynajmniej u mnie do tej pory tak bywa ), sprzedawca stwierdził, że nie ma takich na sklepie, bo Linea to mało popularne auto i mu nie schodzą
Na moją sugestię, że filter kabinowy do Linei pasuje również do innych modeli Fiata oraz niektórych Peugeotów i Citroenów, sprawdził w katalogu i stwierdził : O cholera, faktycznie !

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Parowanie szyb
Nabyłem Linke 3 miesiące temu i równiez pojawił się temat parowania szyb. Parowało jak padało, gdy były chłodniejsze drzwi, rano. Czesto bez włączenia klimatyzacji nie było szans usunąć pary. Poczytałem troche na forum, uruchomiłem szare komórki i wziąłem się osobiście do dzieła. Zacząłem grzebac i co się okazało? Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty. Założyem cięgno, teraz zero pary. Filtr kabinowy jest może troche przybrudzony, ale jeszcze nie wymaga wymiany. Może macie podobnyproblem.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Parowanie szyb
Słuszna uwaga tym bardziej że najprostsza do zdiagnozowania. Praca nawiewów na otwartym obiegu diametralnie różni się od pracy na obiegu otwartym. Nawet tak "na słuch"aver pisze: Wypieła się linka przy klapce odpowiedzialnej za obieg powietrza - obieg był czały czas zamknięty.

- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Mi wymieniali jakiś czas temu panel do sterowania ogrzewaniem i po paru dniach też wypięła się linka od sterowania obiegiem powietrza. Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem - oczywiście poprawiali to w serwisiealvaro pisze:aver a jak się dostałeś do tej linki. Dasz jakieś info jak to wszystko poodkręcać?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Oj nie byłbym taki pewny, życzę szczęściaRafcio pisze:Jeśli dobrze pamiętam to wystarczy tylko dobra lampa i porządnie poskładać się na wycieraczce pod schowkiem

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Jak napisał kolega wyżej... nic nie demontowałem. Usterke można ustalić na dwa sposoby:
1. Podczas zamkniętego obiegu słychać głośniej szum powietrza niż z otwartym obiegiem.
2. Kładąc się na dywaniku pasażera można sobie jedną ręką przekręcać pokrętła, i zerkać co się rusza za schowkiem. Łatwo dostrzec ze linka jest niepodłączona. Wystarczy latarka.
Podłączenie linki to prościzna, można zrobić to ręką tyle tylko ze trzeba uważać by się nie pokaleczyć plastikami, jak się delikatnie poobcierałem jakimiś ostrymi kantami. Może w wolnej chwili zrobię zdjęcie jak to wygląda i tu wrzucę.
1. Podczas zamkniętego obiegu słychać głośniej szum powietrza niż z otwartym obiegiem.
2. Kładąc się na dywaniku pasażera można sobie jedną ręką przekręcać pokrętła, i zerkać co się rusza za schowkiem. Łatwo dostrzec ze linka jest niepodłączona. Wystarczy latarka.
Podłączenie linki to prościzna, można zrobić to ręką tyle tylko ze trzeba uważać by się nie pokaleczyć plastikami, jak się delikatnie poobcierałem jakimiś ostrymi kantami. Może w wolnej chwili zrobię zdjęcie jak to wygląda i tu wrzucę.
AVER
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Re: Problem z silnym parowaniem szyb
Nic nie demontowalem. Dosyc gleboko reke trzeba wlozyc od dolu i uwazac na to by sobie plastikami nie poranic. Ja troche sie porysowalem.
jesli ciegno jest ok, to problem z parowaniem moze byc zwiazany z zanieczyszczonym filtrem kabinowym. Mozna wymienic na nowy, lub przedluzyc zywotnosc zamontowanego poprzez oczyszczenie. Na forum jest instrukcja jak to zrobic krok oo kroku. Zabieg trwa 5-10 minut. Otworzyc schowek (nie trzeba go demontowac), odkrecic pulke czyli dwie srubki Torx, wyciagnac pulke, za nia jest taka podluzna oslonka z zaciskiem po lewej stronie, demontujemy ja i mamy dostep do filtra kabilowego. Wyciagamy filtr, czyscimy lub wymieniamy na nowy. Filtr montujemy strzalka do dolu. Na koniec skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci, Wentylacja pracuje ciszej, wydajniej i nic juz parowac nie powinno.
jesli ciegno jest ok, to problem z parowaniem moze byc zwiazany z zanieczyszczonym filtrem kabinowym. Mozna wymienic na nowy, lub przedluzyc zywotnosc zamontowanego poprzez oczyszczenie. Na forum jest instrukcja jak to zrobic krok oo kroku. Zabieg trwa 5-10 minut. Otworzyc schowek (nie trzeba go demontowac), odkrecic pulke czyli dwie srubki Torx, wyciagnac pulke, za nia jest taka podluzna oslonka z zaciskiem po lewej stronie, demontujemy ja i mamy dostep do filtra kabilowego. Wyciagamy filtr, czyscimy lub wymieniamy na nowy. Filtr montujemy strzalka do dolu. Na koniec skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci, Wentylacja pracuje ciszej, wydajniej i nic juz parowac nie powinno.
AVER
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problem z silnym parowaniem szyb
Ale żeś kotleta odgrzał... po prawie dwóch latach 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Problem z silnym parowaniem szyb
Ciekawe..."czyścimy filtr"...według mnie to i tak nic nie da. Wymiana jak już się go wybebesza i tyle.