Akumulator

will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Akumulator

Post autor: will »

Mój nie był taki zły prawie 6 lat nigdy nie zawiódł będę się cieszył jak nowy tyle wytrzyma :ink
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

Dlatego nie pytam przedstawicieli, polegam na własnym zdaniu :zlośnik Taki sam aku jeździ już w rodzinie 1,5 roku.

EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała :banan
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

No to super :-)
Mój akum za niedługo skończy 5 latek, mam nadzieję, że wytrzyma 8 - jak w Pandzie, którą niedawno pożegnałem.

Wysłane z mojego ST26i
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Akumulator

Post autor: Sebek »

Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała :banan
No i lipa - dzisiaj powtórka z rozrywki :zły
Rozrusznik kręci jak szalony, jak wreszcie załapał to go telepało (ale błędów już nie wyświetla), włącza się wentyl chłodnicy i temp. płynu na wskaźniku idzie do góry. Czyli jednak elektronika. Wczoraj podłączałem pod kompa (przed wymianą aku) i nie było zapisanych żadnych błędów. Akumulator już wykluczam - więc dzisiaj muszę zdiagnozować czujniki...
*Powered by LPG*
ED11
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Akumulator

Post autor: ED11 »

Sebek pisze:Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
Nie ma czegoś takiego jak za duża pojemność akumulatora i związane z tym jego niedoładowanie.
Każdy akumulator trzeba doładowywać jeśli się mało jeździ.
Im większa pojemność i prąd rozruchowy akumulatora tym lepiej popd warunkiem że się zmieści.
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Akumulator

Post autor: CrazyKetchup »

sylwek pisze: @Buhert, a dlaczego uważasz że za duży? Nawet wg katalogu Fiata w Dynamicu z klimą powinien siedzieć 50Ah. A że wkładali co mieli pod ręką to już ich posr..na polityka. Pewne jest że 40Ah/200A jest za mały, szczególnie zimą. A dlaczego Hertz ? Bo miał być NA JUŻ, mam przedstawiciela ulicę dalej no i to całkiem niezły sprzęt - szczególnie ten Silver. Zresztą... zobaczymy jak to będzie :ink
50 Ah nazywało się szumnie "wzmocniony" i trzeba było za niego dopłacić :)
Obrazek

Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?

ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

CrazyKetchup pisze: Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?
To już bardziej ładowarka elektroniczna niż prostownik :) Parametry ma bardzo przyzwoite, zaawansowane wielostopniowe procedury ładowania, napięcia 6 i 12v wystarczająco duży prąd max - 8A. Dla mnie ważne że ładuje aku AGM i żelowe - bo często z nich korzystam. Działa od 3 lat bez zarzutu. Nie ma trafo - jest leciutki (~0,5 kg)
ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
Tak jak powyżej napisałem - błędów brak - nic nie zarejestrował. Trzeba szukać po omacku - najpierw po wskazaniach czujników, potem przyłacza, kabelki no i pewnie okaże się że któryś czujnik. Na forum Punto to powtarzalne zjawisko...

EDIT:
Jakiś trop już mam...
O ile temp. płynu i oleju (tu trochę dziwne wskazania) wzrastają - to temp. powietrza stale na tym samym - nierealnym wręcz (101 St.C.) poziomie. Zaznaczam że silnik się dopiero rozgrzewał, a na zewnątrz było -6 St.C. No chyba że MES tak przekłamuje...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Akumulator

Post autor: will »

Sylwek sprawdź koniecznie alternator, myśle że jest uwalony.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Nie wiem jak te parametry wyglądają u mnie, musiałbym sprawdzić ale coś kojarzę, że u kogoś już były takie kosmiczne wskazania :pomysli A swoją drogą miernikiem możesz sprawdzić czy ładowanie akumulatora jest na poprawnym poziomie. Jeśli będzie za niskie, to nowy aku za chwilę też się okaże, że będzie padnięty i będzie to wskazywało na problem z alternatorem tak, jak pisze will
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

sylwek; myślę,że tutaj znajdziesz przyczynę i rozwiązanie swojej usterki. Nie czytałem całego ale coś jest na temat temperatur ..... http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... +powietrza" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

smak56, dzięki za linka - szukałem, ale jakoś umknęło to mojej uwadze :róż
Zacząłem od akumulatora i niechcący wyszedł mi mały OT w tym z wątku...
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Pamiętałem tylko, że było o temperaturze powietrza. Jeżeli pójdziesz w tym kierunku, to wejdziesz na ten temat, który podałem. Tam usterkę usunięto, może i u Ciebie to jest?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

Dokładnie to samo i takie same wskazania na kompie :)
Po pracy wyciągnąłem czujnik - był uwalony mazią, otwór też. Wyczyściłem wszystko izopropylenem, porobiłem pomiary i... troszkę tylko pomogło. Samochód odpalił, ale wskazania niewiele się zmieniły - wymienię termistor i powinno być git :ok)
*Powered by LPG*
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Akumulator

Post autor: pogromcaslaskiej »

Trzy miesiące temu kupiłem nowy akum centre plus ,jeżdze na krótkich odcinkach więc akumulator jest nie doładowany magiczne oko- czarne, napiecie na wyłączonym silniku mieżone miernikiem 12,4 wczoraj i tak już chyba od dwóch miesięcy no ale jeżdze i pale maszyne.Dzisiaj przychodze do garażu pale z kluczyka a tu mogiła,w garażu -5 stopni a napiecie na akumulatorze 11,3v ,nie wiem czemu w ciagu jednego dnia tak spadlo?Alternator ładuje przy włączonych światlach 13,8v tak na marginesie
ODPOWIEDZ