korek wlewu oleju
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sty 2014, 20:54
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 2 razy
korek wlewu oleju
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i że tak powiem trochę "wiekowy" od paru lat sporadycznie w internecie. Dzisiaj miałem dolać ciut oleju do silnika i korek wlewu to znaczy pokrętło zostało mi w dłoni a reszta korka w głowicy i nie wiem co z tym zrobić.
- andre0412
- klubowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
- Lokalizacja: stolyca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: korek wlewu oleju
Z tego co piszesz wynika,że można chyba to co zostało wykręcić kombinerkami i wkręcić nowy.W żadnym wypadku nie przecinaj(choć to tylko twardy plastik) ani nie próbuj wydłubać.Wpadną Ci jakieś opiłki do środka i wtedy będzie problem.
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: korek wlewu oleju
Pewnie puścił mechanizm antilock (zapadki) i uchwyt odczepił się od korka. Może najprościej byłoby posmarować dobrym klejem uchwyt i po sklejeniu odkręcić całość ? Korek i tak do wymiany - koszt ok. 25 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: korek wlewu oleju
Propozycja sylwka wydaje się sensowna. Może dla pewności połączenia, przewiercić to co zostało w ręce i po sklejeniu użyć cienkich blachowkrętów. Mini drobinki (gdyby się dostały) nic złego nie zrobią.
smak56
* * * *

* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: korek wlewu oleju
Jeżeli ma za co chwycić.bucu74 pisze:Też to przerabiałem. To, co zostało w pokrywie zaworów odkręcisz morsem lub żabką.

To jednak byłoby za proste. Gdyby można tak zrobić - chyba by nie zwracał się o pomoc


smak56
* * * *

* * * *
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sty 2014, 20:54
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 2 razy
Re: korek wlewu oleju
Dziękuję za informacje, dzisiaj w ciągu dnia (bo stało mi się to w pracy na nocce przy słabej latarce) zobaczyłem dokładnie co się stało, mianowicie pokrętło z urwanym plastikiem zostało osobno i reszta korka z gwintem ale wystającej reszcie korka ponad pokrywę zaworów pozwoliła mi na delikatne wykręcenie kluczem do wody tzw. żabką. Nowy korek kupiłem za 32 zł, lecz teraz nie mam pewności jak dokręcać ten korek, czy tylko do momentu lekkiego oporu ale bez "kliknięcia" czy aż przeskoczy - kliknie, boję się żeby znowu go nie zerwać. Dokręciłem tylko tak żeby kliknął raz, odkręcić go można, ale nie wiem czy za którymś razem znowu się nie rozleci, po co to klikanie, w środku tego zepsutego są w środku takie dwa boczne plastiki, jeden się urwał oraz sprężynka. Niby proste, lepiej gdyby był jako całość a tak problem z zakręcaniem. Jeszcze raz dzięki za pomoc, głupio mi ale proszę o radę jak go zakręcać żeby się nie rozleciał.
A tak wygląda to co zostało z korka, powinny być dwa boczne plastiki, jeden urwany, jakie zadanie pełni ta sprężynka, leżała poziomo w środku.
A tak wygląda to co zostało z korka, powinny być dwa boczne plastiki, jeden urwany, jakie zadanie pełni ta sprężynka, leżała poziomo w środku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 17:14 przez andre, łącznie zmieniany 3 razy.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: korek wlewu oleju
Zakręcaj normalnie bez pieszczenia się z nim. Tak się niefortunnie trafiło że akurat Twój się rozleciał. Pojedyncze przypadki się zdarzały, ale zdecydowana większość użytkowników nie miała nigdy z tym problemu.
P.S. Analogiczna sytuacja z korkiem wlewu paliwa do baku.
P.S. Analogiczna sytuacja z korkiem wlewu paliwa do baku.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: korek wlewu oleju
Dokładnie tak jak radzi Tomek - możesz to robić delikatnie i jak raz kliknie to już dalej nie musisz na siłę kręcić, bo i tak to nic nie da 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: korek wlewu oleju
To przy najbliższym spotkaniu sprawdzimy czy korek z T-Jeta pasuje do V8.
Jakby podpasował to myślę że co najmniej z 5KM by przybyło
Jakby podpasował to myślę że co najmniej z 5KM by przybyło
