Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jeżeli kostka się "przytapia" to podstawowym powodem jest luźny przewód. Może być źle zamocowany w kostce, lub najczęściej, przy wyjmowaniu i wkładaniu kostki, rozszerzamy konektorki, które później nie stykają i się grzeją.
smak56
* * * *

* * * *
- wazka
- klubowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zakupiłem jakiś czas temu filtr kabinowy "filtron K1228" i od momentu wymiany szyby dosyć mocno parują... Założyłem dobrą stroną bo sprawdzałem. Wcześniej miałem jakiś inny i nie było takiego parowania. Czy ktoś miał z tym filtrem jakieś nie miłe doświadczenia???
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja mam ten filtr teraz założony i też miałam podobne wrażenie, że jakoś bardziej paruje. Ale mój mąż mówi, że ja się czepiam więc olałam temat.
Inna sprawa, że ja muszę wymienić wtyczkę nawiewu bo jak poruszam to załącza a jak czasami wsiadam do auta to nie mam 2,3 biegu w nawiewie.
Inna sprawa, że ja muszę wymienić wtyczkę nawiewu bo jak poruszam to załącza a jak czasami wsiadam do auta to nie mam 2,3 biegu w nawiewie.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- wazka
- klubowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wcześniej miałem albo bosch albo purflux i było ok. A teraz jeżdżę cały czas na klimatyzacji bo jak wyłączę to po minucie nic nie widać bo tak zaparowane.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
to aż tak nie paruje jak u Ciebie... u mnie tylko na samym początku jak wsiadam do zimnego auta lub jak trochę zmoknę i wsiadam mokra...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- wazka
- klubowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
NP to faktycznie u Ciebie może być to normalne, ponieważ na samym początku z reguły paruje, ale mogę się mylić. Zastanawia mnie też czy powodem może być filtr powietrza bo w sumie w tym roku go nie wymieniałem gdyż nie wygląda źle... Jak myślicie??
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
nie zawadzi wymienić to nie duży koszt i sam manewr trwa chwilkę, po robocie przejedź się i zobacz czy coś się poprawiło 

"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zachowuje się tak, jakbyś miał cały czas ustawiony obieg zamknięty.
- wazka
- klubowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymienić nie zaszkodzi a może pomóc
Tylko czy to będzie powodem
Zobaczymy po wymianie.


-
- klubowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
ja wymieniłem filtr jeszcze w sierpniu, i jakoś nie zauważyłem większego parowania, a jest to jakiś meyle czy cuś.
ale wystarczy że na chwilę wyłącze wiatraczek z 1. biegu i już zaczyna się cyrk na szybie.
ot - 5 miesięcy od wymiany dmuchawy i znów piszczy na 1. i 2. biegu
ale wystarczy że na chwilę wyłącze wiatraczek z 1. biegu i już zaczyna się cyrk na szybie.
ot - 5 miesięcy od wymiany dmuchawy i znów piszczy na 1. i 2. biegu

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A co ma piernik do wiatraka?wazka pisze:NP to faktycznie u Ciebie może być to normalne, ponieważ na samym początku z reguły paruje, ale mogę się mylić. Zastanawia mnie też czy powodem może być filtr powietrza bo w sumie w tym roku go nie wymieniałem gdyż nie wygląda źle... Jak myślicie??

Co do parowania szyb. Albo jest tak jak pisze Kuzyn (obieg zamknięty), ale raczej wilgoć w samochodzie. Jeżeli przy obecnej pogodzie jeździsz na klimatyzacji, to niestety na krótkich odcinkach, po jej wyłączeniu, szyby natychmiast zaparują (różnica temperatur). Jedyny sposób (bez klimy), to uchylenie okna i nadmuch ciepłego powietrza na szyby. Przed zakończeniem jazdy nagrzanym samochodem, włączyć zimne powietrze i wydmuchać ciepłe z kabiny (uchylić okna), powinno pomóc.
smak56
* * * *

* * * *
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
raczej stawiam na dużo wilgoci w samochodzie jak pisał smak. do tego jak masz brudno w samochodzie (nie podejrzewam:)) to efekt się potęguje. sprawdź też czy nie masz zabrudzonych odpływów na podszybiu.
- wazka
- klubowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
- Przebieg: 56000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
hmmm wbiliście mi teraz tak zwanego ćwieka
Jestem teraz w delegacji więc nie sprawdzę tego, ale wiecie że zapomniałem całkowicie o tym obiegu zamkniętym
Chyba bym się skończy ze śmiechu i popukał czymś twardym po głowie jak się okaże że to jest powodem
Dam znać w weekend
Dzięki za sugestie



Dzięki za sugestie
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jak wyjadę z ciepłego garażu na mróz to szyby zaparują, teraz testuję za radą buherta K2 fox na razie ok zobaczymy jak długo.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Może się mylę ale niedrożny filtr kabinowy raczej ma wpływ na parowanie szyb. w peugeocie 306 miałem go pod maską (nawet nie widziałem że to kabinowy
). Gdy jednego roku wyjechaliśmy w cztery osoby w trasę a było to w marcu i pogoda dżdżysta - nawiew na szyby nie dawał rady z zaparowaniem - ta sytuacja spowodowała że zainteresowałem się filtrem kabinowym. Po wymianie filtra szyby nawet gdy zaparowały to dmuchawa szybko sobie z tym radziła a nawet sam nawiew powietrza z zewnątrz bez wspomagania dmuchawą nieźle sobie radził z małym zaparowaniem co wcześniej było nie do pomyślenia.
A wyjęty filtr - zaręczam że nie chcieli byście go zobaczyć - masakra - prawie zaklejony.
Na temat filtrów FILTRONA zdania są podzielone - ja się zawiodłem i więcej nie kupię żadnego. ceny nie są małe i jak się dołoży parę złotych a czasem nawet ujmie kilka zł - można kupić coś innego .. sprawdzonego byle nie chińczyka.
Obecnie wymieniam filtr kabinowy dwa razy w roku - szczególnie jest to wskazane przy klimatyzacji i już wcale nie chodzi o zaklejenie filtra ale o bakterie które mają świetne wilgotne środowisko do rozwoju. Ten proces spowalnia Filtr kabinowy z węglem aktywnym ale nie zawsze taki można kupić do danego samochodu no i jest dużo droższy.
Jeśli chodzi o kumulowanie wilgoci w samochodzie - czasem warto szczególnie jesienią gdy jedziemy sami w nagrzanym samochodzie
otworzyć okna i trochę go przewietrzyć - może pomóc.

A wyjęty filtr - zaręczam że nie chcieli byście go zobaczyć - masakra - prawie zaklejony.

Na temat filtrów FILTRONA zdania są podzielone - ja się zawiodłem i więcej nie kupię żadnego. ceny nie są małe i jak się dołoży parę złotych a czasem nawet ujmie kilka zł - można kupić coś innego .. sprawdzonego byle nie chińczyka.
Obecnie wymieniam filtr kabinowy dwa razy w roku - szczególnie jest to wskazane przy klimatyzacji i już wcale nie chodzi o zaklejenie filtra ale o bakterie które mają świetne wilgotne środowisko do rozwoju. Ten proces spowalnia Filtr kabinowy z węglem aktywnym ale nie zawsze taki można kupić do danego samochodu no i jest dużo droższy.
Jeśli chodzi o kumulowanie wilgoci w samochodzie - czasem warto szczególnie jesienią gdy jedziemy sami w nagrzanym samochodzie
