[ M ] Podłączenie tempomatu
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Obiecałem więc przesyłam zdjęcie z zamontowanego tempomatu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
proszę o sprawdzenie mojej teori
:
jedziemy sobie bez włączonego tempomatu, na manetce zwiększamy prędkość (+) - w dalszym ciągu bez włączonego tempomatu, teraz próbujemy włączyć tempomat. działa? bo u mnie nie. muszę wyłączyć i wyłączyć zapłon żeby zadziałało.
kiedyś przez przypadek tak zrobilem i szukałem zalezności - no i znalazłem

jedziemy sobie bez włączonego tempomatu, na manetce zwiększamy prędkość (+) - w dalszym ciągu bez włączonego tempomatu, teraz próbujemy włączyć tempomat. działa? bo u mnie nie. muszę wyłączyć i wyłączyć zapłon żeby zadziałało.
kiedyś przez przypadek tak zrobilem i szukałem zalezności - no i znalazłem
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Hmmm, a to ciekawostka... mi się kilka razy zdarzyło wcisnąć + bez aktywnego tempomatu ale potem, po przełączeniu na ON, normalnie działał !
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No nie do końca.emmer pisze:aha, no to mam cos unikalnego


Po przejechaniu ok 200 km w okolicach Poznania, zrobiliśmy przerwę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po starcie chciałem włączyc tempomat. Zonk! Nie działał. Po dojechaniu do domu bez tempo (kara!) i ponownym uruchomieniu silnika, zadziałał i działa do dziś. Konsultowałem to z mwas-em. Jedyny powód jaki znalazłem u mnie, to zbyt szybkie uruchomienie silnika. Teraz odczekuję aż zgasną kontrolki (w tym tempomatu) i dopiero odpalam.
smak56
* * * *

* * * *
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersjęa ty spróbuj moją

smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jeśli się okaże, że tempomaty wariują przez wciśnięcie przycisku + bez jego aktywacji (włacznik ON), to rozwiązaniem problemu będzie ciut inne podłączenie zasilania do manetki, mianowicie to, o czym dyskutowaliśmy ostatnio z slawek007 - zamiana ze sobą miejscami podłączenia przewodów pomarańczowego i żółtego w manetce (czyli zasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej
) Wtedy nie będzie dochodziło do sytuacji, że pomimo wyłączonego tempomatu, w przypadku wciśnięcia przycisku + będzie podawane +12V na pin aktywujący funkcję zwiększenia prędkości, lub jakąkolwiek inną 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mogę tylko napisać, że w powyższej konfiguracji tempomat u mnie działa poprawniezasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No to już. Niestety miałeś rację!emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersjęa ty spróbuj moją

Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
1.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowysmak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy
Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji


W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Sprawdź, sprawdź, bo jakoś ostatnio omijam parking, a ciekawy jestem. Lina sobie odpoczywa.W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.