[ M ] Podłączenie tempomatu

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: slawek007 »

Obiecałem więc przesyłam zdjęcie z zamontowanego tempomatu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

slawek007 - bardzo fajnie Ci wyszło :ok)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

proszę o sprawdzenie mojej teori :):

jedziemy sobie bez włączonego tempomatu, na manetce zwiększamy prędkość (+) - w dalszym ciągu bez włączonego tempomatu, teraz próbujemy włączyć tempomat. działa? bo u mnie nie. muszę wyłączyć i wyłączyć zapłon żeby zadziałało.

kiedyś przez przypadek tak zrobilem i szukałem zalezności - no i znalazłem
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Hmmm, a to ciekawostka... mi się kilka razy zdarzyło wcisnąć + bez aktywnego tempomatu ale potem, po przełączeniu na ON, normalnie działał !
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

aha, no to mam cos unikalnego :ryczy
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

emmer pisze:aha, no to mam cos unikalnego :ryczy
No nie do końca. :lacha Wracając ze zlotu byłem cały szczęśliwy. Wszystko było :ok) . W tym tempomat, który Maciek aktywował.
Po przejechaniu ok 200 km w okolicach Poznania, zrobiliśmy przerwę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po starcie chciałem włączyc tempomat. Zonk! Nie działał. Po dojechaniu do domu bez tempo (kara!) i ponownym uruchomieniu silnika, zadziałał i działa do dziś. Konsultowałem to z mwas-em. Jedyny powód jaki znalazłem u mnie, to zbyt szybkie uruchomienie silnika. Teraz odczekuję aż zgasną kontrolki (w tym tempomatu) i dopiero odpalam.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

jutro przetestuje twoją wersję :) a ty spróbuj moją
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersję :) a ty spróbuj moją
:ok) wieczorem. Ale myślę, że robiłem jak Ty i było dobrze. Sprawdzę jeszcze raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Jeśli się okaże, że tempomaty wariują przez wciśnięcie przycisku + bez jego aktywacji (włacznik ON), to rozwiązaniem problemu będzie ciut inne podłączenie zasilania do manetki, mianowicie to, o czym dyskutowaliśmy ostatnio z slawek007 - zamiana ze sobą miejscami podłączenia przewodów pomarańczowego i żółtego w manetce (czyli zasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej :ink) Wtedy nie będzie dochodziło do sytuacji, że pomimo wyłączonego tempomatu, w przypadku wciśnięcia przycisku + będzie podawane +12V na pin aktywujący funkcję zwiększenia prędkości, lub jakąkolwiek inną :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: slawek007 »

zasilanie z aktywacją tempomatu - piny 33, 20 lub 85 w zależności od wersji silnikowej
Mogę tylko napisać, że w powyższej konfiguracji tempomat u mnie działa poprawnie
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

emmer pisze:jutro przetestuje twoją wersję :) a ty spróbuj moją
No to już. Niestety miałeś rację! :smutny Tempomat zostaje wyłączony po aktywacji +; -; RES bez włączonego ON. (To był powód niedziałania tempomatu w trakcie powrotu ze zlotu).
Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

a uzupełniając - kontrolki nie muszą gasnąć - sprawdziłem :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

smak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowy
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy

Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji :ink Jeśli ktoś ma na tym połączeniu kostkę, to cała operacja będzie tylko formalnością :ink
W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Tomek »

W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Sprawdź, sprawdź, bo jakoś ostatnio omijam parking, a ciekawy jestem. Lina sobie odpoczywa.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: helletic »

Dziś włączyłem + bez włączonego tempo, za moment włączyłem tempo i wszystko działa poprawnie. Chyba w 8V kabelki muszą być po staremu :ink
ODPOWIEDZ