[Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

deer67 pisze:W obydwu butelkach (niebieskiej i czarnej) jest ten sam czerwony Paraflu UP. Zastanawia mnie tylko to z czego to wynika - starsza/nowsza produkcja, producent, kraj dystrybucji, rozlewnia itp ?
W linei mam różowy, a w seicento zielony.
Kazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

kazgas pisze:seicento zielony.
w Punciaku miałem również różowy a był z 2001 r.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

W cinquecento też mam zielony Paraflu. Ten różowy (parafluUP(Ultra Protection)) różni się od tego ziolonego paraflu tym iż ponoć ten różowy ma jakieś lekkie kwasy organiczne idłużej zachowuje swoje włąściwości nawet do 5 lat a ten zielony max 2 lata :) .Tak kiedyś się przygadałem z mechanikiem :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Więc wyjaśnię... Paraflu UP był do niedawna w czarnych butelkach. Najnowsze są niebieskie. Nie mniej jest to jedno i to samo. Każdy czasem coś zmienia (a to opakowanie, kolor, wygląd).
Zwykłe Paraflu to zielone ma nazwę Paraflu 11 i nie pasuje do naszych aut.

Z ciekawostek... Sam koncentrat zamarza już przy -20. Rozcieńczony wodą DESTYLOWANĄ 50:50 zamarza przy -37.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

duskap pisze:Z ciekawostek... Sam koncentrat zamarza już przy -20. Rozcieńczony wodą DESTYLOWANĄ 50:50 zamarza przy -37.
To jest dobre :) Trzeba dolewać już rozrobiony na boku albo pilnować aby dolać wody i koncentratu po równo.
Chciałbym zobaczyć krzywą temperatury zamarzania w zależności od proporcji mieszania wody i paraflu.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Q pisze:Chciałbym zobaczyć krzywą temperatury zamarzania w zależności od proporcji mieszania wody i paraflu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

krakus02, dzięki :zlośnik
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

Przejechałem się po dwóch niezależnych hurtowniach i panowie w obsłudze to samo mi powiedzieli .......Paraflu up nasz fiatowski i G12 stosowany - wolkswagen ,audi ,skoda to jest ten sam podobny produkt na bazie glikolu i tych samych właściwosciach .To jest tylko wymysł marketingowy stosowany ze strony fiata , a ja ze swojej strony nie bede przepłacał bo myślę że firma taka jak audi byle czego do chłodnicy nie leje i skoro koncentrat G 12 kosztuje u mnie w hurtowni 19zł za 1,5 litr a Paraflu up 25 zł za 1 litr w allegro to rachunek jest prosty i to samo powiedzieli o oleju selenia ja już w tamtym roku zalałem castrolem i nie mam zamiaru przepłacać , mam auto po gwarancji i nie uważam że tymi płynami i olejami wyrządzę krzywdę dla mojego super mocnego motoru :ryczy a każdy zrobi jak uważa - pozdrawiam wszystkich
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

daro70, masz rację. To to samo praktycznie jest i można bez obaw stosować. Nie mniej Selenię można kupić za 13zł jak dobrze poszukasz. Ja tyle dałem+8zł za wysyłkę. Tyle, że do 2 aut kupowane, więc się opłacało.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [Inne] Chłodzenie silnika

Post autor: alvaro »

Panowie a ten płyn do chłodnic należy tylko dolewać czy raz na ileś lat trzeba by cały zmienić?
I ten w czarnej butelce (up) jest czerwony czy różowy, bo jedni piszą tak, a drudzy siak, a ja mam ewidentnie różowy w Lince?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [Inne] Chłodzenie silnika

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Co 5 lat wymieniać, różowy.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy

Post autor: Tomek »

Ja tak sobie myślę, że można było by połączyć tą wymianę płynu, ze zmianą rozrządu.
W przyszłym roku już by wypadało rozrząd ogarnąć, to i płyn chłodniczy się zmieni przy okazji, bo i tak przy zmianie pompy wyleci.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy

Post autor: mwas »

Tomek, ja u siebie zrobiłem dokładnie tak, jak piszesz :ok)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy

Post autor: helletic »

Koncentrat jest czerwony, gotowy do zalania jest różowy
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy

Post autor: CrazyKetchup »

W różnych autach lałem orlenowskie różowe Petrygo i nigdy nie miałem problemów a silniki i układy były większe i często bardziej problemowe niż moje 1.4 8V . Na razie nie ma potrzeby jeszcze zmiany ale jak przyjdzie taki czas to bez zastanowienia wleje Petrygo. W razie problemów zawsze na każdej stacji do kupienia - nie dajmy się zwariować i tak wszystko na glikolu jest.
ODPOWIEDZ