Klepanie zaworu

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

Hej
No i mnie dopadły poważniejsze problemy, o tuż wychodząc z pracy wsiadam do liny ujeżdżam z kilometr i słyszę klepanie, więcej gazu mocniej i szybciej klepie tak jakby zrobił się luz na zaworze, jutro jakieś kąkretne oględziny mam nadzije że kwestia ustawienia luzu płytkami. :-<<
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: Klepanie zaworu

Post autor: mwas »

A w multijetcie ustawia się luz zaworów ? :pomysli Może to głupie pytanie, ale... sprawdzałeś poziom oleju ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: smak56 »

wg mnie w naszym samochodzie nie reguluje się zaworów. :pomysli To mi bardziej wygląda na zacinający się wtrysk. Takie metaliczne stukanie jak młotkiem w kowadło. Gdzie ostatnio tankowałeś? Złe paliwo może być tego przyczyną! Dolej parę litrów extra na dobrej stacji i powinno przejść.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: ciarap »

(D)olej olej...
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: Tomek »

Nie reguluje się zaworów w MultJecie.
Sprawdź poziom oliwy.
Wszystko jest na hydraulice.
Poziom oleju pod max.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

olej jest do dziś jeszcze nie wiedziałem że się nie reguluje, tak regulacja jest hydrauliczna, byłem u mechanika trzy diagnozy: wtrysk, "kieliszek" na zaworze czyli hydrauliczny popychacz, bądź napinacz łańcucha rozrządu. na razie nie jeżdżę w poniedziałek auto odstawie i będą szukać na razie korzystam z przyjemności jazdy 126p :)
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 19:15 przez marcin24, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze:byłem u mechanika trzy diagnozy: wtrysk, "kieliszek" na zaworze czyli hydrauliczny popychacz, bądź napinacz paska rozrządu. na razie nie jeżdżę w poniedziałek auto odstawie i będą szukać
Dalej obstawiam paliwo i pukający wtrysk. Nie masz paska rozrządu (jeżeli tak powiedział mechanik, to go zmień-mechanika :) ) tylko łańcuch. Napinacz łańcucha raczej nie stuka, tylko łańcuch wtedy bardziej metalicznie szumi (trze po obudowie).
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

Jutro spróbuje z tym paliwem kupie jeszcze jakiś dodatek do ropy ostatnio tankowałem na lukoil jak to przez paliwo to w baku tego badziewia jeszcze 3/4. smak56 wiem że jest łańcuch pomyłka przy pisaniu

-- 17 maja 2013, o 19:51 --

Z paliwem nie wypał dziś osłuchał auto gościu z Powertrain i 80% popychacz zaworu czyli tzw. szklanka, nie napełniła się olejem i klepie. oddałem auto do mechanika w przyszłym tygodniu ma zacząć rozkręcać. Ciekawe ile zaboli :/

-- 24 maja 2013, o 20:02 --

No i już po diagnozie ani popychacz zaworu ani napinacz łańcucha ani wtrysk = panewka na korbowodzie się obróciła i wydarła zrobił się luz i stukało :-<< wał do szlifu i nowe panewki lub nowy wał, w poniedziałek się dowiem ile szlif. Nowy wał na allegro 1365zł.

-- 28 maja 2013, o 23:43 --

Poszukuje silnika 1.3 Mjet do naszej linki
Pozdrawiam wszystkich
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: duskap »

Przy takim przebiegu?!? Aż dziwne.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

To że ja byłem w szoku to nic a mechanik w jeszcze większym. Mówi że VAN-ami przyjeżdżają z przebiegiem po 200tys i więcej i jak siada to wtryski albo turbina, ewentualnie napinacz łańcucha.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Napisz do FAP, przecież to nie twoja wina tylko wada fabryczna, może uda się zmniejszyć koszty.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

I tak zrobię. Znalazłem silnik z rozbitego grande punto wygląda jak nówka z papierów wynika że ma 23tys. z groszem przejechane do przełożenia turbina wtryski oczywiście alternator rozrusznik i łapa ze wspomaganiem a tak to kompletny jutro jadę po niego.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Klepanie zaworu

Post autor: mireks »

marcin24 pisze:I tak zrobię. Znalazłem silnik z rozbitego grande punto wygląda jak nówka z papierów wynika że ma 23tys. z groszem przejechane do przełożenia turbina wtryski oczywiście alternator rozrusznik i łapa ze wspomaganiem a tak to kompletny jutro jadę po niego.
Pytanie - dlaczego się zatarł korbowód na panewce. Może coś było nie tak ze smarowaniem???
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: marcin24 »

Przyczyn teoretycznie może być dużo po rozkręceniu całego silnika będzie coś można powiedzieć a co wiąże się z kosztami. Pisze do fiata puki nie będzie od nich żadnej odpowiedzi silnik zostawię w całości, a potem sobie go porozkręcam.
Pozdrawiam wszystkich
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Klepanie zaworu

Post autor: enter »

a ten silnik od GP to jaki wariant mocy? 75KM?
Pozdrawiam Enter
ODPOWIEDZ