Akumulator

Awatar użytkownika
Grzegorz1970
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 30 paź 2012, 14:41
Przebieg: 14000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gorzyce k/Sandomierza
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Linka w gazecie

Post autor: Grzegorz1970 »

z akumulatorem to mam problem , może z mojej winy , chociaż ?????, akurat tej nocy go ładuję -padł to już 3x raz tej zimy, fakt prawie przez 2 tyg. stał w garaż, wcześniej też po 2 tyg. w garażu podobnie , cały grudzień spradycznie jeździł i też padł w święta, fakt mało jeżdże stoi w garażu nie ogrzewanym, ale po garażem mam punto prawie 10 lat i- bateria 3 lata i pali od tyku przy największym mrozie, myślę że to trochę przesada, co tak ciągnie prąd, może to grudniowe rozładowanie miało powód, ładuję dobrym prostownikiem kilka godzin delikatnie, może akumulator reklamować , samochód jest wręcz nowy, fakt że mało jeździ ale to nie powód co go tak rozładowuje ??????????, mam warsztat koło domu i trochę ich to dziwi ........... :smutny :smutny :smutny :smutny
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Linka w gazecie

Post autor: helletic »

A sprawdź ładowanie alternatora? Może on jakoś tak mało podaje prądu na akumulator :pomysli
Jak jeździsz tak mało i sporadycznie, to wydaje mi się, że nawet nowy akumulator długo nie będzie...nowy. Być może było w nim mało elektrolitu i zdążył się zasiarczyć przez te postoje i sporadyczne jazdy. Aku nawet te bezobsługowe, są obsługowe jakby co :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Linka w gazecie

Post autor: Tomek »

Faktycznie dziwne to.
Może mimo że auto nowe, to akumulator jakiś starszy zleżały :pomysli
Bo akumulatory to już chyba dealer wkłada, no chyba że się mylę...
Sprawdź też czy klemy dobrze pozapinane.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Linka w gazecie

Post autor: will »

Grzegorz1970 a masz alarm? jeśli nie to pewnie aku trochę zasiarczony i nie trzyma parametrów ale to można sprawdzić w warsztacie. A jeśli masz alarm to on szarpie troszkę prądu na czuwaniu i dwa tygodnie bez jazdy to się nazbiera.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Grzegorz1970
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 30 paź 2012, 14:41
Przebieg: 14000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gorzyce k/Sandomierza
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Linka w gazecie

Post autor: Grzegorz1970 »

alarmu nie posiadam, klemy ok. od zakupu nie ruszane, samochód kupiłem w maju 2012 w salonie AUTO RES w Rzeszowie, to ok. 100 km odemnie , ale dzisiaj dzwoniłem do stalowej woli do Fiata i mówiłem o całej sprawie, mają go sprawdzić moc wyjściowe, pobory i jeżeli to będzie ok. to muszą skontaktować się z salonem w Rzeszowie ile on stał na placu u nich i tutaj może być szczegół problemu, ale ja trochę myślę ze za mało jeżdżę nim gość np. mówił że po naładowaniu należy nim przejechać min. 10 -20 km. by się doładował, a on stoi i może małe odcinki pokonywane śa tego powodem, pojadę do Fiata w Stalwej Woli bo to 20 km. do Rzeszowa 100 km. koszt były by większe niż akumulator i niech sprawdzają.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Akumulator

Post autor: Tomek »

Daj potem znać co serwis ustali.
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Re: Akumulator

Post autor: NRG »

Chłopaki, musiałbym wyciągnąć akumulator i wyczyścić tackę na której się znajduje (w zeszłym roku znalazłem tam pasażera na gapę i to co zostawił trochę śmierdzi). Czego mogę się spodziewać po jego ponownym podłączeniu? Co trzeba będzie ustawić? Nie mam alarmu ani żadnych dodatkowych pobieraczy prądu.
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

Godzinę, datę, radio...nic poza tym szczególnego się nie kasuje :ink
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

helletic pisze:Godzinę, datę, radio...
Radio fabryczne nie! Nie traci ustawień. W emotionie jeszcze szyby. (-++-)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Re: Akumulator

Post autor: NRG »

W radiu nie trzeba kodu wpisywać ?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Jak fabryczne to nie. Możesz je całkowicie wyjąć, rozłączyć i ponownie podłączyć. Pamięta wszystkie ustawienia. Sprawdzone osobiście.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Re: Akumulator

Post autor: NRG »

Super, dzięki. Czy przy odpinaniu klem powinienem zachować jakąś kolejność ?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Napisałam Tobie wcześniej! Odpinasz najpierw (- ) później (+). Podłączasz najpierw (+) potem (-). (-++-)

Odłączając akumulator i ponownie podłączając - resetujesz ustawienie kompa. Tzn. wraca on do ustawień fabrycznych. Jeżeli gdzieś po drodze złapał jakiś błąd (np. słaby akumulator) wówczas usuniesz usterkę. Porada praktyczna jak ja to robię: po zamontowaniu akumulatora odczekuję chwilkę (jeżeli palisz to zapal). Później przekręcam stacyjkę i wyłączam wszystkie odbiorniki (radio, dmuchawy, światła itp.) Włączam silnik, który pozostawiam bez jakiejkolwiek ingerencji na około 10 min. Po tym zabiegu auto zawsze lepiej jeździ. Poważnie :)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Re: Akumulator

Post autor: NRG »

Dzięki, nie zwróciłem uwagi na -++- ;)
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

smak56 pisze:
helletic pisze:Godzinę, datę, radio...
Radio fabryczne nie! Nie traci ustawień. W emotionie jeszcze szyby. (-++-)
Niefabryczne straci szybciej od fabrycznego, ale fabryczne też straci ustawienia :smak
A co z szybami po odpięciu aku się dzieje?
ODPOWIEDZ