Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

Witam,
jak już wiadomo jestem nowy na forum i interesuje mnie zakup Linki 1.3 M-jet. Chciałbym aby klubowicze, a przede wszystkim posiadacze motorka 1.3 m-jet wypowiedzieli się na temat kultury pracy, przyspieszenia (elastyczności) np. 3 bieg i gaz przy predkosci 40-50 do np 80-90km/h, w porownaniu do np silnikow benzynowych 1.4, 1.5 (np. Hyunda i30 1.4 109km) czy 1.6, 1.8 w wiekszych autach typu Opel Vectra. Na koniec moze znajdzie sie na forum osoba, która oceni silnik w porownaniu do Octavii 1.9 TDI 105KM. Z tego co widzialem po danych technicznych to stare 1.9 TDI 90KM to odpowiednik naszego multijeta 1.3 ?? Z góry dziękuję za cenne informacje.

Pozdrawiam.
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: mireks »

arturohio pisze:Witam,
jak już wiadomo jestem nowy na forum i interesuje mnie zakup Linki 1.3 M-jet. Chciałbym aby klubowicze, a przede wszystkim posiadacze motorka 1.3 m-jet wypowiedzieli się na temat kultury pracy, przyspieszenia (elastyczności) np. 3 bieg i gaz przy predkosci 40-50 do np 80-90km/h, w porownaniu do np silnikow benzynowych 1.4, 1.5 (np. Hyunda i30 1.4 109km) czy 1.6, 1.8 w wiekszych autach typu Opel Vectra. Na koniec moze znajdzie sie na forum osoba, która oceni silnik w porownaniu do Octavii 1.9 TDI 105KM. Z tego co widzialem po danych technicznych to stare 1.9 TDI 90KM to odpowiednik naszego multijeta 1.3 ?? Z góry dziękuję za cenne informacje.

Pozdrawiam.
Miałem ten silnik w swojej Linei gdy jeszcze ją posiadałem. Użytkowałem go przez 4,5 roku.
Kultura pracy tego silnika jest całkiej przyzwoita pod warunkiem, że będziesz go utrzymywać w obrotach w zakresie 2-3.5 tys. obr. Poniżej silnik wpada w turbodziurę i bardzo słabo ciągnie. Powyżej zaczyna hałasować i zauważalnie traci moc.
Silnik radzi sobie z masą samochodu pod warunkiem, że jedzie w nim dwie dorosłe osoby. Trzy lub więcej osób zaczyna mu już wyraźnie ciążyć.
Silnik ma małą pojemność, ale ma jad i jeśli tylko obroty nie spadną poniżej 2 tys, wyprzedzanie nim nie będzie problemem pod warunkiem, że w samochodzie nie będzie więcej niż dwie dorosłe osoby. Bieg nr 3 ma dobre przyspieszenie, ale do wyprzedzania używa się biegu nr 4 lub rzadziej 5 jeśli jest więcej miejsca do wyprzedzania. Bieg nr 3 jest za kròtki i za wolny do wyprzedzania.

Miałem okazję przez kilka dni jeździć Hyndaiem i30 1.4 109 KM i Linea z multijetem to była przy nim pociskiem. Hyundai stał w miejscu. Moc deklarowana przez producenta dostępna prawie przy odcięciu. Linea pod tym względem była zdecydowanie przyjemniejsza i dawała zapas mocy.
W stosunku do silnika benzynowego 1.6 100 KM w Astrze II silnik 1.3 mniej przyjazny pod nogą ze względu na bardzo krótki pierwszy bieg i - jak to w dieslu - niski zakres obrotów. Ale generalnie multijet miał przyjemnego bucika w niskim zakresie obrotów, co przydaje się przy wyprzedzaniu. Benzynka dawała ten bucik powyżej 4 tys obr.

Nie miałem okazji prowadzić Octawii z 1.9 105 KM, ale jeździłem Octawią II 2.0 TDI 120KM i Linea przy niej to był osiołek.
Przez kilka dni prowadziłem nowe Doblo 1.6 Multijet 105 KM i ono jakoś specjalnie nie było szybsze od Linei. Tylko, że Doblo waży 1500 kg i nie ma w nim turbodziury. Za to silnik harczał jak w traktorze zanim się nagrzał. Może to kwestia wyciszenia.
Podsumowując. Mały Multijet nie jest demonem prędkości. Przeszkadzają krótka jedynka i dwójka i masakryczna turbodziura poniżej 2 tys obr. Ale gdy już turbinka wkręci się na obroty szczególnie w trasie, to jazda staje się zdecydowanie przyjemniejsza do 130 km/h. Później staje się głośniej i silnik zauważalnie zaczyna się męczyć.
Jeśli chodzi o ruszanie z miejsca, to było ono porównywalne z mniejszymi autobusami miejskimi. Ale już bieg nr 2 i 3 nadrabiał opieszałość jedynki. Samochód zachowywał się jak mały sprinter.

Ewentualne braki dostatku mocy rekompensuje niskie spalanie. W trasie nie zależnie od tego co wyrabiałem nie spalił mi więcej niż 5.1 l. Mój rekord z długiej trasy bez szarżowania i ciężarówek to 4.5. W zakorkowanym mieście bardzo rzadko dochodziłem do 8 l. Normalnie wynik oscylował w granicach 7.5.
Generalnie nie licz na to, że spod świateł będziesz pierwszy. Możesz się niemiło rozczarować. Ale w trasie docenisz ten silnik.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 9:41 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

Woow super wypowiedź:D dzięki mireks :D jednak sprostowanie Octavia 2.0 TDI jest tylko w wersjach 140 i 170KM, zakładam, że jechałeś tą 140KM która i tak zapierpapier jak tylko jej wciśniesz, mój tata ma 1.9 105KM dlatego wiem, jak jeździ. Ja mam starego accenta 1.5 90KM i spod świateł zawsze jestem pierwszy:P ale wiem, że pali wtedy tone paliwa... ogólnie teraz zimą spala mi koło 9-10 litrów i powoli tracę cierpliwość na stacji...Jestem niemal pewny, że Octavię na światłach w dobrych warunkach bym pyknął jednak później już pewnie by mnie przegoniła. Dlatego sam rozruch nie jest aż taki ważny, raczej fakt wrzucenia 2 biegu i nadrobienia "zaległości". Choć tak na prawdę, żeby benzyniak dobrze poszedł to trzeba go z 1go biegu pocisnąć do 4-5 tysięcy, 2gi i do 80-90kmh...ale to już wyścigi, a nie jazda po mieście. Czy silniczek 1.3 m-jet na prawdę nie da rady wyprzedzić solarisa spod świateł??:(

Co do tematu trasa - miasto to: do pracy mam 3-3,5km i raczej się to nie zmieni, a podróżuje głównie na trasach TG-Katowice, TG-Chorzów, TG-Gliwice czyli od około 15km do 35km w jedną stronę. Wycieczki poza miasto to raczej wakacje i tutaj już trasy 200-400km.
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

arturohio dlaczego nie bierzesz pod uwagę 1.6mj?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: mireks »

Ta Octawia nie miała 140 KM. Bliżej jej było do 110 KM. Niestety nie pamiętam dokładnej mocy chociaż sprawdzałem to w dowodzie rejestracyjnym.
Linea z 1.3 przy ruszaniu z miejsca ma temperament porównywalny z krótkim solarisem, ale tylko na pierwszym biegu. Oczywiście jest od niego szybsza, ale te pierwsze chwile na iedynce to podobna liga. Na biegu nr 2 dostajesz lekkiego kopa w plecy zaraz po tym jak łopatki doprwadzające gazy wydechowe do turbiny odpowiednio dobrze ją rozkręcą. Wtedy ten silniczek staje małym wariatem. Oczywiście to nie jest jakaś rewelacja, ale typowe samochody na światłach po chwili zostawiasz w dalekim tyle.

Przy tak krótkich przebiegach jak piszesz trudno mi ocenić jakie będziesz mieć spalanie. Moja jazda w ruchu miejskim zawierała się w przedziałach 10-15 km w jedną stronę. Tylko, że popołudniami stałem w korkach. Silnik w tym czasie już się zagrzewał. U Ciebie pewnie trudno będzie jeździć mając 7-kę z przodu w średnim spalaniu. Chociaż kto wie? Spalanie podksoczy Ci przy prędkościach autostradowych. Silnik trzeba mocniej dusić i wtedy poniżej 6.3 nie zejdziesz.

Mała pojemność niestety ma swoje wady. Silnik wymagał ciągłej uwagi aby obroty nie spadły poniżej 2 tys. Ale gdy już się przyzwyczaiłem do tej ułomności, dawało się nim jeździć na codzień, szczególnie że nie drenował kieszeni przy tankowaniu. Musisz mieć świadomość tego, że to mały bączek i w stosunku do 2.0 wypadać będzie blado chociażby ze względu na dużą turbodziurę. Jeśli Ci to nie będzie przeszkadzać, to będziesz zadowolony. To dobry kompromis pomiędzy ekonomią i dynamiką podróży. Ale bez testu nie miej wobec niego większych oczekiwań, bo jak to ustaliliśmy zgodnie z ttomkiem na jednym ze zlotów, jest to po prostu osiołek może z większymi ambicjami, ale osiołek :-)
luk79
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: luk79 »

Witam. Jestem posiadaczem Linei 1.3 od kwietnia 2012 jako drugi właściciel, zrobiłem nim 13000 km i w 100% zgadzam się z opinią mireksa. Silnik daje niezłą frajdę na 3. 4 i 5 biegu. Jedynka i dwójka to nic specjalnego. Z silnika 1.3 do takiego samochodu nie osiągniesz wyników jak np 1.9 przy takiej samej mocy. Liczy się pojemność, a to wiąże się z momentem i elastycznością. Jeżdże dużo firmowa pandą 1.3 i powiem wam super samochodzik. Spod świateł mało który ma z tym małym samochodzikem szanse. Niektórym poprostu opadają szczeki jak ich biorę a 180 dla niego to pikuś. Ale silnik tem ma zalety w postaci tego że jest łańcuszek rozrządu i nie martwisz się o wymianę, ma normalne sprzęgło bez koła dwumasowego (dużo zostaje w portfelu) i nie ma DPF.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Jest jeszcze Linea w wersji 1.6. Podobno bardzo fajny silnik. Opinie są bardzo dobre ale kupić taki samochodzik, gdzie wyszło bardzo mało sztuk, w stanie niezłym z drugich rąk wiąże się z cudem.
Pozdrawiam.
T Ł
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: buhert »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:arturohio dlaczego nie bierzesz pod uwagę 1.6mj?
Dobre pytanie :pomysli

http://otomoto.pl/fiat-linea-1-6-diesel ... 36011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://otomoto.pl/fiat-linea-323-axf1a- ... 53485.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Według mnie niektóre pytania, porównania się takie trochę dziwaczne...

Octavia 1.9 TDi 105KM do Multijet 1.3 90KM :pomysli jak robić porównanie to 1.9 do 1.6 przy tej samej mocy
a już MultiJeta 90KM do jakiś benzynowych 1.6 czy 1.8...
nie ta liga, nie ten pułap itd itp.
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

To nie że nie biorę pod uwagę 1.6 M-jet tylko właśnie problem z dostępnością...2 na całą Polskę to na prawdę problem... 1.3 M-jet jest może 20 więc też nie ma szału. Co do 1.6 to mam pytanie - jest łańcuszek i brak dwumasy?

Co do porównań to nie chodzi o wyścigi, tak jak pisałem wcześniej jednak warto czasem mieć możliwość przyspieszenia na 3,4 biegu przy predkosci powiedzmy 60kmh na miescie, a widzisz ze na tył auta podjezdza Ci jakis "golfista" to od razu się otwiera mysl wciśnięcia gazu...a przypomne ze mam teraz Hyundaia Accenta 1.5 12V 90KM i nie jednego golfa juz ze swiatel skasowalem, o Octavii I nie bede wspominal bo pomyslicie ze jestem nienormalny ale tak wlasnie bylo :D jednak czlowiek z wiekiem dojzewa i mysli ekonomiczniej zwlaszcza kiedy trzeba tankowac po 3-4 pelne zbiorniki paliwa robiac moze 1500km miesiecznie :]

-- 5 stycznia 2013, o 13:15 --
luk79 pisze:Witam. Jestem posiadaczem Linei 1.3 od kwietnia 2012 jako drugi właściciel, zrobiłem nim 13000 km i w 100% zgadzam się z opinią mireksa. Silnik daje niezłą frajdę na 3. 4 i 5 biegu. Jedynka i dwójka to nic specjalnego. Z silnika 1.3 do takiego samochodu nie osiągniesz wyników jak np 1.9 przy takiej samej mocy. Liczy się pojemność, a to wiąże się z momentem i elastycznością. Jeżdże dużo firmowa pandą 1.3 i powiem wam super samochodzik. Spod świateł mało który ma z tym małym samochodzikem szanse. Niektórym poprostu opadają szczeki jak ich biorę a 180 dla niego to pikuś. Ale silnik tem ma zalety w postaci tego że jest łańcuszek rozrządu i nie martwisz się o wymianę, ma normalne sprzęgło bez koła dwumasowego (dużo zostaje w portfelu) i nie ma DPF.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Jest jeszcze Linea w wersji 1.6. Podobno bardzo fajny silnik. Opinie są bardzo dobre ale kupić taki samochodzik, gdzie wyszło bardzo mało sztuk, w stanie niezłym z drugich rąk wiąże się z cudem.
Pozdrawiam.
Czyli mimo ze 1.3 m-jet ma 200nm i 90KM tak samo jak 1.9 TDI w wersji 90KM to bedzie slabszy?
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
luk79
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: luk79 »

Hej. Co do 1.6 MJ ma pasek rozrządu i nie jestem na 100% pewny ale przy pojemności 1.6 raczej ma koło dwumasowe.
T Ł
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

luk79 pisze:Hej. Co do 1.6 MJ ma pasek rozrządu i nie jestem na 100% pewny ale przy pojemności 1.6 raczej ma koło dwumasowe.
no wlasnie... i to juz jest problem :/ i kosztuja tyle co Octavia II 1.9 TDI
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
luk79
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: luk79 »

Moim zdaniem 1.3 bedzie deko słabszy ale naprawdę z silnika 1.3 MJ będziesz zadowolony.Mi daje duż frajdy tylko trzeba go trzymać minimum 2000obr no i spalanie robi się wtedy troche większe.
T Ł
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

Spalanie większe? Tzn?:)

Co do 1.9 TDI w wersji 105KM to też czuć turbodziurę poniżej 2000 obrotów kiedy wdepnie się w gaz, i mało tego, ale zauważyłem, że na obrotach powyżej 2000 tak do 2500 spala chwilowo znacznie mniej niz ponizej 2000. Nie wiem czy to nie tylko moje spostrzezenie ale moze i tak jest ;-)
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: mireks »

arturohio pisze:Spalanie większe? Tzn?:)

Co do 1.9 TDI w wersji 105KM to też czuć turbodziurę poniżej 2000 obrotów kiedy wdepnie się w gaz, i mało tego, ale zauważyłem, że na obrotach powyżej 2000 tak do 2500 spala chwilowo znacznie mniej niz ponizej 2000. Nie wiem czy to nie tylko moje spostrzezenie ale moze i tak jest ;-)
Zaczynamy się już zbliżać do fizyki spalania paliwa oraz technik wtrysku paliwa. Katalogowo 1.9 TDI 90 KM i 1.3 Mj 90 KM są do siebie bardzo podobne jeśli chodzi o dostarczany moment obrotowy. Ale różnica w pojemności skokowej obywu silników jest bardzo duża ok. 40%. Fiat wprowadził dużo wyższe ciśnienie wtrysku, podzielił wtrysk na kilka faz (stąd nazwa multi jet) oraz zastosował duże ciśnienie doładowania. Średnica tłoka jest dużo mniejsza niż w 1.9TDI aby uzyskać taką efektywność musiano zwiększyć ciśnienie gazów spalania, a to można uzyskać dzięki lepszemu spaleniu paliwa i wyższemu sprężeniu lub/albo doładowaniu. Dlatego w multijecie jeździ się przede wszystkim dzięki turbince i przyzna to każdy, kto ma ten silnik. Jeśli ona nie doładowuje (silnik ma niższe obroty niż 2k), to ten silnik nie jedzie. Silnik VW zachowuje się bardziej jak wolnossący chociaż ma turbinę. Ta turbodziura to skutek min. tego, że sprężarka jest duża i masywna. Potrzeba więcej czasu aby ją rozkręcić. Turbina 1.3 jest malutka jak pięść. Dużo łatwiej i szybciej można wprowadzić ją na obroty niż turbinę VW. Silnik bardxiej ochoczo wchodzi na obroty.

Do tego wszystkiegi dochodzi jeszcze specyfika pracy tych silnik. Niektórzy twierdzą, że silniki VW mają gorszą kulturę pracy czyli może są mniej elastyczne, może mniej ochoczo reagują na pedał gazu - nie wiem tego.

Ja to widzę tak, że 1.9 będzie gładszy w prowadzeniu, bo gdy duża turbina się rozkręci, to bardziej flegamtycznie będzie reagować na chwilowe uchylenia pedału gazu. Natomiast mały multijet po zdjęciu nogi z gazu natychmiast traci oddech, bo szybko zwalnia turbinka (chodzi o szybsze tracenie pędu sprężarki, bo jest malutka). Natomiast jeśli będzie się pilnować obrotów, to cyfry nie kłamią 200 Nm tu i tam są tą samą "mocą"dostarczaną przez silnik.

To tak jak porównać starą żarówkę 100 W do nowej energooszczędnej. W zasadzie obydwie dostarczają tyle samo światła, ale za pomocą różnych technik. Ostatnio zdarzyło mi się kupić żarówkę żarową o mocy 100 W, która świeci jak 150 W. Tak napisano na pudełku i tak faktycznie ona świeci, ale za to pożera 1/3 mniej energii. Tyle że pewnie poświeci krócej. Przenosząc to na grunt motoryzacji - kto teraz wierzy w silnik, które zrobii 700 tys. km? Realnie liczy się na 400 tys...

A jeśli chodzi o kwestię spalania to masz zupełną rację. Aby silnik oddawał moc potrzebny jest odpowiedni stosunek powietrza do paliwa. Na niższych obrotach mniej powietrze wdmuchuje turbina i paliwo się gorzej spala. Zamiast gorących mocno rozprężających się gazów dostarczjących ciśnienie popychające tłok, tworzy się zimna sadza i pewnie inne gazy uboczne spalania. Efekt jest taki, że mocniej dusisz gaz, przez co więcej spalasz paliwa i niby uzsykujesz tą moc. Ale tylko część paliwa dostarcza energie. Reszta jest wydmuchiwana z cylindrów jako uboczny nieporządany odpad spalania. Linea ma wskaźnik chwilowego spalania, który kapitalnie uczy jak jeździć ekonomiczmie bez stoswania ekobzdurnych technik jazdy.

Mój obecny silnik to fiatowski 2.0 Mj o mocy 140 KM. Tym silnikiem swobodnie można jeździć przy 1600 obr., ale w praktyce tak nie jeżdzę. On najmniej mi spala gdy mam 2200-2400 obr. W trasie przy masie 2000 kg silnik spala 5.5-5.7 l ON na setkę i to jest faktyczne spalanie a nie PR-owe. Stosuje tą samą technikę jazdy co stoswałem w Linei, bo ona nauczyła mnie jak oszczędnie jeździć dieslem i jednocześnie nie być zawalidrogą. Jeżdzę z prędkością ok. 100 km/h i poruszam się przede wszystkim DK czyli raz szybciej raz wolniej. Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 16:07 przez mireks, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

arturohio pisze: Czyli mimo ze 1.3 m-jet ma 200nm i 90KM tak samo jak 1.9 TDI w wersji 90KM to bedzie slabszy?
Jeździłem trochę Avensis 2.0TD, 90KM 200NM. Silnik idzie od 1400obr, ale traci wigor przy 3000obr, chociaż instrukcja mówi że max moc jest przy 4000. W ogóle nie trzeba go deptać, a 160 jedzie bez bólu. Osiągi na papierze nie oddają charakteru samochodu. Z gazem w podłodze Lina i Toyota prezentują pewnie to samo, ale podczas normalnej jazdy zawsze dużo przyjemniej jeździ się autem z większym silnikiem.

Co do paska i łańcuszka. Kilku użytkowników używanych 1.3 wymieniało łańcuch i kolega z ASO mówił że ludzie się o rozrząd pytają. Nigdy nie wiesz co trafisz.
Dwumasa na forum jeszcze nikomu nie padła, a takową posiada też T-Jet, za to sprzęgła w 1.3 żyją dosyć krótko.

-- 5 sty 2013, o 14:54 --

Tak jak napisał mireks duży silnik z turbiną o niewielkiej mocy swoje osiągi zawdzięcza pojemności, masie wału koła i zamachowego, turbo go tylko wspomaga. Mały silnik zawdzięcza osiągi wyłącznie turbinie.
Np. T-Jet, ma osiągi wolnossącego silnika 1.8, ale na lekkim gazie jedzie jak zwykły 1.4. Gdy depniesz idzie jak 1.8, ale pali też jak 1.8.
Nie wierz, że 1.3 jeździ tak samo jak 1.9, a pali jak 1.3.
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Osiągi1.3 Multijet w porównaniu do silników konkurecji

Post autor: arturohio »

To w takim razie jeśli turbina w 1.3 wchodzi szybciej niż w 1.9 to gdzie jest wieksza turbodziura?
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
ODPOWIEDZ