[Inne] Olej
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Podparł to jakimiś sensownymi argumentami czy wyssał stwierdzenie z palca?M (admin) pisze:Jay okej a co powiesz na taką kwestie, że główny inżynier w mojej ASO facet z długim stażem, powiedział, że właśnie jak się skończy gwarancja lepiej przejść na Mobila albo Castrola
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
A gdzie to powiedziałem, że Auto Świat czy Motor są wyrocznią? Wyrocznią jest producent o czym od początku piszę a te gazety tylko to potwierdziły.jay_21 pisze:Ani Auto-Świat ani Motor nie jest wyrocznią jeśli chodzi o sprawy techniczne i nie tylko...duskap pisze:Żaden olej oprócz Selenii nie ma normy FIATa. W ostatnim Auto Świat (lub Motor... nie pamiętam) pisali o olejach
[ Dodano: 2010-04-08, 20:22 ]Jeśli chodzi o MultiJety to akurat bym radził pozostać przy Seleni, bo na tym oleju te silniki są testowane i generalnie dla nich te oleje zostały zaprojektowane. Słyszałem pozytywne opinie jeśli chodzi o Selenię dla Diesli.M (admin) pisze:skończy mi się na dobre gwarancja to bankowo będę lał inny olej a nie selenię.
[ Dodano: 2010-04-08, 20:26 ]Myślę, że nie chodzi tyle o cenę, co o dostępność tego oleju. Seleni nie znajdziesz na półce na stacji benzynowej ani w markecie. Ma to oczywiście swoje zalety (cięzko będzie trafić na podróbkę) ale też wady. Jeżeli ktoś nie ma blisko serwisu to po prostu nie trzeba jechać kawał drogi po Selenię, jak można kupić na stacji benzynowej. Myślę, że to jest decydujący argument na zmianę producenta oleju.drmaciek pisze: tak w ogóle to nie rozumiem tej gadki w stylu - "wymieniłem olej z Selenii na XX bo jest tańszy....blebleble".
Ja osobiście nie lubie kombinować z olejem i pozostanę przy Seleni.
Wcale NIE MUSI to być tylko marketing bo normy VW czy Mercedesa mają bardzo duże znaczenie (niewłaściwa norma może zniszczyć silnik) więc we FIATach też tak może być.
Silniki FIATa (wszystkie!) są testowane na Selenii a olej ten został opracowany ściśle do tych silników. W np. MultiAir olej ma szczególne znaczenie więc czemu w innych silnikach (T-Jet, MultiJet) ma to nie mieć znaczenia? Możliwe, że inne oleje też spełniłyby normę FIATa ale póki co nie ma żaden inny olej stosownego certyfikatu. Możemy mówić, że to marketing lub nie ale pewności nie mamy żadnej. Reasumując niech każdy sobie leje co chce ale niech będzie świadomy, że gdyby coś to zostaje sam z autem, olejem i ewentualną usterką

-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Dodam, że FIAT wysłał do wszystkich ASO pismo, że zmiana oleju na inny możliwa jest tylko na ryzyko klienta! Spytajcie się w swoich ASO czy dostali takie pismo
Pismo z chyba lipca 2009r. Informowali mnie o tym gdy zmieniałem olej przy 10 tys km że może być problem z gwarancją itd itp. Na fakturze i w komputerze (rejestr FIATa) wpisują czy zalano olejem Selenia czy "produkt klienta".

-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Przecież od początku tematu właśnie o tym jest mowa. Problemem jest to, że nie istnieje olej, który odpowiada wymaganym przez FIATa parametrom. Dyskusja toczy się na temat czy wymagania te są ściemą marketingową czy faktycznie mają znaczenie.tomektt pisze:Hmm..
znów sie pewnie komuś narażę, ale uważam, że lać można każdy inny olej, oczywiście po uprzednim sprawdzeniu z książką serwisową pojazdu, czy odpowiada zalecanym przez fiata parametrom.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Pokaż mi proszę GDZIE ten olej spełnia wymaganą normę FIATa? Owszem żyjemy w wolnym kraju i nikt nie zabrania Ci lać nawet i wody do silnika. Chcemy jednak ustalić fakty a nie mity.tomektt pisze:dla mnie istnieje.
Jest to mobil1 new life 0W - 40 zgodny ze specyfikacją instrukcji fiata linea.
Żyjemy w wolnym kraju każdy leje co uważa.
Poza tym dziwnym byłoby gdyby fiat związany umową z producentem selenii zalecał swoim ASO inny olej.
Wszystkie marki mają podpisane umowy z jakimś producentem olejowym a mimo wszystko udzielają certyfikatów. FIAT nie udzielił jak narazie żadnemu (mimo iż każda firma olejowa może wystąpić zgodnie z prawem o stosowny certyfikat i MUSI go otrzymać jeśli dany olej spełnia wymagania). Coś w tym zatem chyba jest.
PS>Czy FL Selenia nie należał do grupy FIATa? Obecnie należy do PETRONAS ale gdzieś czytałem, że wcześniej należał do FIATa. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Odpowiem za kolegęduskap pisze:Pokaż mi proszę GDZIE ten olej spełnia wymaganą normę FIATa?

****LINK****