
[1.3] przepływomierz
-
- klubowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
- Przebieg: 138
- Silnik: 1.3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[1.3] przepływomierz
Mam prośbę do Kolegów posiadających diesla, czy ktoś mógłby sprawdzić jaki ma zamontowany przepływomierz masowy powietrza. Prośba wynika z tego co znalazłem: http://www.mister-auto.pl/pl/przep-ywom ... g3926.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Zastanawiają mnie te daty oraz z czego wynika znaczna różnica w cenie. W mojej Lince zamontowany jest 0 281 002 792 czyli droższy
. Teraz pytanie, czy można w razie konieczności zastosować 0 281 002 980.

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
deer67, niestety zasmucę Cię. U mnie też zamontowany jest 0 281 002 792. Ale napisz do darcyn-a. Sprawdzi czy się zamienia (w co wątpię) ale na pewno będzie tańszy niż ten, który pokazujesz. A co się dzieje, że rozglądasz się za przepływomierzem? Napisz jakie są objawy, mamy podobny przebieg - na przyszłość może się przydać.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
- Przebieg: 138
- Silnik: 1.3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Objawy są takie, że na zimnym silniku po odpaleniu obroty falują przez ok. 5 sek. po czym się stabilizują. W pierwszej fazie silnik pracuje dość głośno - po nagrzaniu o wiele ciszej lecz nie tak jak powinien. Do tej pory wymieniłem rozrząd z pompą wody, końcówki wtryskiwaczy (dwa lały), filtr paliwa a nawet wróciłem do Selenii WR 5W40. Dzisiaj mechanicy wyczyścili EGR (lekko zabrudzony, tłoczek pracuje jak należy), podłączyli do kompa (na ciepłym silniku) - brak błędów, wszystko OK. Zasugerowali wymianę przepływomierza ponieważ przekazuje lekko sfałszowane sygnały lecz nie dają gwarancji, że to pomoże. Stwierdzili, że po około 100k należy się oglądać za nowym przepływomierzem. Zresztą sam gdzieś wyczytałem, że drut oporowy znajdujący się w przepływomierzu z czasem traci swoje własności, co powoduje przekazywanie błędnych sygnałów do komputera. Kiedy poprosiłem o sprawdzenie czy jest jakiś zamiennik przepływomierza do mojej Linki, to wyskoczył im wspominany 0 201 002 980 (uff...). Rano sprawdzę efekt czyszczenia EGR - oby pomogło (jeżeli nie to wymiana przepływomierza)
[ Dodano: |27 Wrz 2012|, o 20:47 ]
No niestety, czyszczenie EGR nie pomogło.
darcyn przesłałem Ci nr vin na PW, jeśli masz możliwość to proszę sprawdź czy mogę zamontować 0 201 002 980. Pozdrawiam
[ Dodano: |27 Wrz 2012|, o 20:47 ]
No niestety, czyszczenie EGR nie pomogło.
darcyn przesłałem Ci nr vin na PW, jeśli masz możliwość to proszę sprawdź czy mogę zamontować 0 201 002 980. Pozdrawiam
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
darcyn, temat mnie również zaciekawił, dlatego uzupełnię dane potrzebne do sprawdzenia. Fiat nr katalogowy 55 183 650 (to Bosch 0 281 002 792; cena ponad 600 zł) wg Inter Cars używane w Linei do 06.2007 r. Bosch 0 281 002 980; cena ok.300-400 zł wg Inter Cars ma dwa numery Fiata: 51 782 034 i 55 206 757 i wkładany do Linei od 07.2007. Może jest podobnie jak z moim przetwornikiem ciśnienia doładowania (overbust), który miałem zamontowany, a który kupiłem od Ciebie?

Na początek wypnij wtyczkę i uruchom bez przepływomierza.deer67 pisze:Zasugerowali wymianę przepływomierza
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, 15:42 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 37
- Rejestracja: 29 lip 2010, 20:31
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Radzionków-Rojca
Ja miałem podobny problem lecz w 1,4 8v. A więc falowanie obrotów na zimnym silniku i podczas jazdy efekt jakby wjechało się w kałużę samochód zwalniał i przyśpieszał. ASO wymieniło wszystkie czujniki jakie były możliwe, temperatury i jeszcze tam jakieś. W końcu okazało się, że wina leżała po stronie akumulatora. Nie wiem czy ma to jakiś związek akurat z Twoim problemem ale może się to na coś przyda. (Jeśli masz akumulator "oryginalny" sprawdź jaka kontrolka Ci świeci)
-
- klubowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
- Przebieg: 138
- Silnik: 1.3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Na wstępie darcyn dzięki za sprawdzenie.
Raven91 akumulator raczej odpada - ma niecały rok i kręci jak należy. Poza tym jak już silnik odpali to elektrykę pojazdu zasila głównie alternator.
Odnośnie rozbieżności między zmierzoną a oczekiwaną masą powietrza (co w mojej Lince stwierdzono) i przepływomierzy do 1.3 mjet, znalazłem ciekawą dyskusję: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10283809" onclick="window.open(this.href);return false;. Wynika z niej,że po zamontowaniu nowego przepływomierza rozbieżności pozostają - może te typy faktycznie tak mają.
Na koniec coś co mnie powaliło - różnica w cenie między ...792 a ...980 w jednym ze sklepów internetowych http://www.iczesci.com/advanced_search_ ... ords=pokaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Napisałem o wymianie rozrządu z pompą tylko dlatego, że była wymieniana w tym samym czasie. Mechanik stwierdził, że raczej nadaje się już do wymiany. Ponadto po zdemontowaniu pokazał mi rdzawo-zaśniedziały punkt, który mógłby stać się zarzewiem przecieku.Mam pytanie. Co ma rozrząd do pompy wody? One są oddzielnie. Pompa ciekła?
Próbowałem jeszcze przed wizytą u mechaników - na biegu jałowym i wolnych obrotach bez różnicy (jazdy z odpiętą wtyczką wolałem nie ryzykować). Tutaj krótki artykuł o sprawdzaniu przepływomierza http://dodaj-gazu.pl/porady-serwisowe/s ... lywomierz/" onclick="window.open(this.href);return false;. U mnie przepływomierz (jak się okazało na eksaminerze) nie jest "martwy", więc wypinanie wtyczki chyba nie miało sensu.smak56 pisze:Na początek wypnij wtyczkę i uruchom bez przepływomierza.
Raven91 akumulator raczej odpada - ma niecały rok i kręci jak należy. Poza tym jak już silnik odpali to elektrykę pojazdu zasila głównie alternator.
Odnośnie rozbieżności między zmierzoną a oczekiwaną masą powietrza (co w mojej Lince stwierdzono) i przepływomierzy do 1.3 mjet, znalazłem ciekawą dyskusję: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10283809" onclick="window.open(this.href);return false;. Wynika z niej,że po zamontowaniu nowego przepływomierza rozbieżności pozostają - może te typy faktycznie tak mają.
Na koniec coś co mnie powaliło - różnica w cenie między ...792 a ...980 w jednym ze sklepów internetowych http://www.iczesci.com/advanced_search_ ... ords=pokaz" onclick="window.open(this.href);return false;
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
darcyn,
podanym przez deer67, są te same symbole przepływki jakie również ja podałem. Dlaczego nie można ich porównać czy się zamieniają?deer67 pisze: w art. http://www.elektroda.pl/r....html#10283809" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *

* * * *