[1.3] Skontroluj silnik "po kałuży"- komunikat

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

[1.3] Skontroluj silnik "po kałuży"- komunikat

Post autor: smak56 »

Skontroluj silnik - wskazania komputera ....

Jak w temacie:
Właśnie wróciłem do domu. Nad miastem szaleje burza i ściana wody. Nie mam alternatywnego dojazdu więc na drodze dwa duże doły wypełniły się wodą. Wjechałem w jeden z nich (tak jak powinienem) i w jego połowie ..... zapiszczało i ukazała się kontrolka check engine i komunikat "skontroluj silnik". Auto nie zgasło, więc powolutku kontynuowałem jazdę. Drugi dół (amfibia, włączyłem śrubę :lacha ) i tak dojechałem do domu. Wyłączyłem silnik i po chwili ponownie uruchomiłem (odpalił) ale kontrolka i komunikat nie zgasły. Poczekam do południa, niech wyschnie. Jeżeli nie zgasną, spróbuję zresetować akumulatorem, jak nie ....... serwis? :pomysli

Smak56 wydzieliłem oddzielny wątek, bo temat dotyczy multijeta i jest ciekawy. Warto aby nie zginął w tłumie innych wątków.
mireks
Ostatnio zmieniony 06 lip 2012, 11:00 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:Skontroluj silnik - wskazania komputera ....

Jak w temacie:
Podepnę się swoim multijetem. Właśnie wróciłem do domu. Nad miastem szaleje burza i ściana wody. Nie mam alternatywnego dojazdu więc na drodze dwa duże doły wypełniły się wodą. Wjechałem w jeden z nich (tak jak powinienem) i w jego połowie ..... zapiszczało i ukazała się kontrolka check engine i komunikat "skontroluj silnik". :pomysli
Jeśli zapiszczało, to mogłoby to świadczyć o poślizgu paska napędzającego alternator i chwilowym spadku napięcia ładowania. ECU odnotował awarię i stąd komunikat? Według ECU problem jest poważny i należy zgłosić się do serwisu. Nic mi innego nie przychodzi do głowy :pomysli
Ostatnio zmieniony 06 lip 2012, 9:01 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

pewnie elektronika zamokła. posatw ją na słoneczku to jej przejdzie :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:Jeśli zapiszczało
Zapiszczenie to buzer w aucie informujący o awarii. Dzięki za wydzielenie wątku (na to liczyłem :) ), gdyż nie znalazłem nic do czego by to przypasować.
emmer pisze:pewnie elektronika zamokła.
Mam taką nadzieję. Poinformuję jak zakończy się ta "przygoda".
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

smak56 pisze:Poinformuję jak zakończy się ta "przygoda".
Czekamy zatem
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

No to wygląda to tak. Samochód przodem do słonka (37 C), rozpięcie akumulatora, sprawdzenie filtra powietrza (OK, suchutki :lacha), rozpięcie wszystkich widocznych wtyczek. Woda widoczna na łapach silnika, przewodach i w okolicach wtrysków. Demontaż osłony (pokrywy) silnika. Kolejne złączki i osuszanie papierowymi ręcznikami wszystkiego co się da, gdzie się da i gdzie widać choć odrobinę wody. Temperatura powietrza dopełniła reszty. Po około godzinie montaż w kolejności odwrotnej. Odpalenie silnika i ....... bez zmian. Kontrolka check engine dalej świeci :zły :pomysli . Wyłączyłem i jeszcze dwukrotnie uruchomiłem silnik, jeszcze raz rozpiąłem aku i po kolejnym uruchomieniu check zniknął :brawo . Ale wtedy pojawił się inny "problem" ..... Obroty silnika wzrosły do 1500 przy normalnym poziomie ok. 850 :? Po wciśnięciu pedału sprzęgła wracają do normalnego poziomu. Puszczę sprzęgło - 1500? Zastanawiam się co ma piernik do wiatraka. Zostawiłem auto - niech się opala, a wieczorem sprawdzę czy przeszło mu z tymi obrotami.
smak56
* * * *
Obrazek
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

a jak się jezdzi
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

darcyn pisze:a jak się jezdzi
Po kilku godzinach w solarium, Linka wyruszyła do miasta. Na początku obroty spadły do ok. 1100 a po ok. 10 min stanęły na 850-900 (czyli norma). Czasami przy ruszaniu trochę sprzęgło podszarpuje ? Tego nie było :red . Myślę, że po takim pływaniu wszysko musi się ułożyć. :luzak
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

smak56 pisze: Myślę, że po takim pływaniu wszysko musi się ułożyć. :luzak
Może przechodziła autoadaptację :pomysli
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja to bym wziął na trasę i dobrze wysuszył :jazda :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ja to bym wziął na trasę i dobrze wysuszył
Już jest dobrze, ale dzisiaj stanie się tak jak piszesz! :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

smak56 pisze:Puszczę sprzęgło - 1500? Zastanawiam się co ma piernik do wiatraka.
wciskając sprzęgło rozpinasz skrzynie i silnik ma lżej.

z początku pomyślałem że uszkodziłeś alternator, ale dla pewności obejrzyj go czy nie pękła obudowa
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

darcyn, wszystko wróciło do normy. :)
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

smak56, sprawdź alternator jak darcyn radzi. Uszkodzony alternator raz działa poprawnie a raz nie.
ODPOWIEDZ