[1.4] zeżarł cały olej?

ryszardtuning
klubowicz
klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

[1.4] zeżarł cały olej?

Post autor: ryszardtuning »

Witam! W zeszłym roku zimą ( po 3 latach użytkowania) nagle pojawił się problem tj. zaświeciła się informacja na kompie " awaria silnika unieruchom silnik" czy coś w tym stylu. Okazało się że nagle " zniknął" cały olej. Dodaję że kontrolka oleju nie zapaliła się. Po wlaniu całego litra na bagnecie dalej sucho. Samochód pojechał do ASO gdzie nie stwierdzono żadnej usterki, że to może być naturalne zużycie. Przez trzy lata nic takiego się nie działo, olej wymieniany regularnie. Fakt że wcześniej dłuższy czas nie sprawdzałem poziomu oleju. Po zalaniu oleju już druga zmiana, kolejna zima za mną i nic takiego więcej się nie dzieje- już praktycznie nie bierze oleju. Używam caly czas ten sam olej, sposób jazdy mi się nie zmienił.Jedyna różnica to tamtej zimy więcej razy jeździł na krótkich odcinkach. Tej zimy jednak też jeździł podobnie a oleju nie palił. Miał ktoś coś takiego? Macie jakiś pomysł? Mi tylko nasuwa się podejrzenie, że na przeglądzie pół roku wcześniej napisali tylko że olej został wymieniony a nawet go nie dolali. Na bagnecie nie zauważyłęm jednak wcześniej nic niepokojącego ( w sensie poziomu oleju).
Nigdy więcej "niemowlaka".
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

kontrolka zaświeci się dopiero, jak nie będzie ciśnienia w układzie. wtedy pozostaje wyłaczyc silnik i holować do warsztatu. ale sprawa naprawdę dziwna. a z tłumika czasem nie dymiło, nawet minimalnie na siwo?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: zeżarł cały olej?

Post autor: mireks »

Jeśli to był jednostkowy przypadek i więcej się nie powtórzył, to pozostaje tylko obserwować i to wszystko. Mój multijet też raz wciągnął po ok. roku eksploatacji od nowości i w bardzo krótkim okresie czasu ponad pół litra oleju bez wyraźnej przyczyny. Po uzupełnieniu całkowicie mu przeszła na to ochota. Silnik cały czas był eskploatowany przez jednego użytkownika. Technika jazdy taka sama. Do tej pory zastanawiam się co było przyczyną.
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: afro »

Znajomy ma 4-ro letniego Fokusa w którym musiał wymienić miskę olejową w obawie przed gwałtownym wyciekiem oleju i zatarciem silnika ( stara przerdzewiała ! ) Podobno to normalna przypadłosć tego modelu. Brawo dla Forda :brawo :red Jestem pewny że w Fiacie nie ma takich problemów . A swoją drogą trzeba częciej sprawdzać poziom oleju to że nie brał , wcale nie musi oznaczać że teraz nie bierze . :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

afro wybacz, że zmieniam temat, ale mnie to bardzo ciekawi. Czy Ty masz na swoim multijecie 190 tys. przebiegu? Sporo jeździsz.
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: enter »

czy może to być wina złej jakości paliwa?
Pozdrawiam Enter
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Koledzy... o tym, że nasze silniki 8V potrafią zeżreć olej informowałem już nie raz. ryszardtuning, najprawdopodobniej powodem aż takiej konsumpcji były warunki, w jakich użytkowałeś auto - dość ostra zima i krótkie odcinki, jakie robiłeś. Przy takich warunkach np bardzo lubią falować obroty, co z resztą też ma związek z olejem, gdyż robi się on wtedy taki "majonezowaty" i poprzez odmę zawala on przepustnicę. Tak jak piszą koledzy - jeśli był to jednostkowy przypadek, to rada na przyszłość - częściej kontrolować poziom oleju i jak zauważysz ubytek, to po prostu dolewka :ink
afro pisze:Znajomy ma 4-ro letniego Fokusa w którym musiał wymienić miskę olejową w obawie przed gwałtownym wyciekiem oleju i zatarciem silnika ( stara przerdzewiała ! ) Podobno to normalna przypadłosć tego modelu. Brawo dla Forda :brawo :red Jestem pewny że w Fiacie nie ma takich problemów .
afro, nie bądź tego taki pewien, bo w Punto II była to klasyczna usterka - michy olejowe rdzewiały na potęgę. U siebie jeszcze nie zauważyłem, żeby cokolwiek się działo, ale mam to na uwadze :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:dość ostra zima i krótkie odcinki
Maciek, w takich warunkach powinno przybywać oleju bo niespalone paliwo spływa do miski olejowej.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mpsfc pisze:Maciek, w takich warunkach powinno przybywać oleju bo niespalone paliwo spływa do miski olejowej.
To nie wiem jak to się u nas dzieje... magia jakaś :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ