
[1.4] Co to może być... od czasu do czasu wyje
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
kylo, nic się nie przejmuj. Jak kiedyś dzwoniła miła pani z FAP czy jestem zadowolony z usług serwisu powiedziałem że nie bo pewien młody mechanik podchodził do liny na zasadzie TTTM , że to tani samochód i muszą np. stukać bałwanki itp. Cały czas naprawiam linę w tym samym ASO ale od tego czasu ten mechanik już nie naprawia mojego bolidu 

OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
jedna nowa rzuciła mi się w oczy na parkingu salonu, wcześniej jej nie było.kylo pisze:A tak poza tematem, to nowe Linki przywlekli do PZMotu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 21:45 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Na temat wycia się ASO nie wypowiedziało, bo pewnie nic nie robili, żeby to sprawdzić. Wymiana łożysk zajęła im cały dzień, samochód zostawiłem przed 9.00 i odebrałem około 19.00, po dwóch telefonach. Dzisiaj znów wyło, nagrałem im odgłos i pojadę jeszcze raz. Dodatkowo na chwilę zaczęło śmierdzieć spalenizną i zapaliła się kontrolka oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Po trzecim odpaleniu wszystko ucichło i kontrolka też zgasła. Czyżby prawdziwie było przysłowie - 3 lata nie ma Fiata?
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Ja się pod tym absolutnie nie podpisuję - mój (odpukać) ciągnie już piąty rok, i jak na razie nie mam większych problemówkylo pisze:Czyżby prawdziwie było przysłowie - 3 lata nie ma Fiata?


Czy to wycie przypadkiem nie oznacza dobiegania końca którejś rolki czy np pompy wody, czy łożysk alternatora ? Sprawdzałeś, czy altek jest cały ? Możesz umieścić ten nagrany przez Ciebie dźwięk ? Z chęcią posłuchałbym jak to wygląda, bo z podobnym przypadkiem spotkałem się w Punto II - potrafił zawyć, a raczej "pogwizdać" przez moment tylko przy odpalaniu, i to tylko jak silnik był zimny i przy stosunkowo sporej wilgotności, czyli: rano, po nocy, przy objawach porannej rosy na trawiekylo pisze:Dzisiaj znów wyło, nagrałem im odgłos i pojadę jeszcze raz.

Zapach spalenizny może z kolei oznaczać zachlapanie (zapocenie) olejem górnej części silnika - sprawdź, czy odmę masz całą oraz czy nie masz zapocenia przy wlocie powietrza do przepustnicy (przy łączeniu filtra powietrza z silnikiem). Ostatnio przerabiałem ten temat, do wymiany była uszczelka (gumowy kołnierz) uszczelniająca dolot powietrza do przepustnicy i właśnie czasami pojawiał się zapach spalenizny zaraz po odpaleniu samochodu.kylo pisze:Dodatkowo na chwilę zaczęło śmierdzieć spalenizną i zapaliła się kontrolka oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Odnośnie kontrolki przepalonej żarówki, to - albo zaczyna Ci się kończyć któraś żarówka oświetlenia tablicy, albo... komputer przyświrował przy odpalaniu

Odnośnie diagnoz ASO - może warto rozważyć wizytę w innym serwisie, skoro ten sobie nie radzi ?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Ja to jestem akurat z tych co dbają, paluchów nie pchają do tego na czym się znają (chociaż oczywiście wszyscy Polacy znają się na motoryzacji, piłce nożnej, polityce i medycynie, cóż ja wiem czego nie wiem), poza tym auto jest na gwarancji i od tego jest serwis - podobno autoryzowany.
Wyje faktycznie rano, tak po 6.00 i jak jest wilgotno, chociaż to nie reguła. Odma byłą wymieniona jakieś 6m temu. Nad zmianą ASO też się zacząłem zastanawiać, może spróbuję szczęścia w AutoTorino.
Dołączyłem plik pod tytułem głos001, jest dość cicho nagrane i trzeba chwilę poczekać na efekty.
Wyje faktycznie rano, tak po 6.00 i jak jest wilgotno, chociaż to nie reguła. Odma byłą wymieniona jakieś 6m temu. Nad zmianą ASO też się zacząłem zastanawiać, może spróbuję szczęścia w AutoTorino.
Dołączyłem plik pod tytułem głos001, jest dość cicho nagrane i trzeba chwilę poczekać na efekty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wyje sporadycznie i po 2, a ostatnio 3 zapaleniach silnika ucichło, ale obawiam się, że jak coś zdechnie to ASO będzie się próbowało wymigać od naprawy. Najlepszy był taki wąsaty kurdupel z ASO, który mi powiedział "Przyjedź Pan jak będzie wyło, bo ja tam nie wiem o co chodzi". Do pracy wyjeżdżam po 6.00 rano, a poza tym z takim wyciem obawiałbym się jechać na drugi koniec miasta.
ps przepraszam wysokich inaczej właścicieli wąsów, określenie którego użyłem powyżej odzwierciedla tylko mój stosunek do pracownika ASO.
ps przepraszam wysokich inaczej właścicieli wąsów, określenie którego użyłem powyżej odzwierciedla tylko mój stosunek do pracownika ASO.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
kylo, gdzie jest ten nagrany dźwięk, bo jakoś nie mogę się do niego dobrać.
Jeśli jest to takie wycie, jak przypuszczam, to obawiam się, że nawet nie będziesz miał szans, żeby z nim do ASO dojechać, bo ten dźwięk zapewne po kilkunastu przejechanych metrach znika - zaznaczam, że JEŚLI jest to taki dzwięk, z którym JA MIAŁEM do czynienia. Jeśli serwis nie będzie w stanie tego zdiagnozować, to pozostanie Ci tylko jedno - jeździć, aż coś się rozsypie a potem męczyć ASO z tekstem: "przecież Wam zgłaszałem, że coś wyje !"
Jeśli jest to takie wycie, jak przypuszczam, to obawiam się, że nawet nie będziesz miał szans, żeby z nim do ASO dojechać, bo ten dźwięk zapewne po kilkunastu przejechanych metrach znika - zaznaczam, że JEŚLI jest to taki dzwięk, z którym JA MIAŁEM do czynienia. Jeśli serwis nie będzie w stanie tego zdiagnozować, to pozostanie Ci tylko jedno - jeździć, aż coś się rozsypie a potem męczyć ASO z tekstem: "przecież Wam zgłaszałem, że coś wyje !"

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
W moim poście jest dołączony mp3, jak go pobrałeś to po odpaleniu trzeba poczekać około 30s i podgłośnić na max odtwarzacz bo jest cicho nagrane. Jak nie możesz pobrać to wyślę Ci na priv, jak chcesz.
Do ASO będę jeżdził i zgłaszał, zgłoszenie muszą odnotować w bazie, nawet jak nic nie zrobią to będzie ślad w dokumentacji.
Do ASO będę jeżdził i zgłaszał, zgłoszenie muszą odnotować w bazie, nawet jak nic nie zrobią to będzie ślad w dokumentacji.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Jak znów zacznie wyć to sprawdzę skąd to wyje. Wydaje mi się, że ze strony pasażera, ale pewności nie mam.
[ Dodano: |6 Cze 2012|, o 07:59 ]
Wycie wróciło, tym razem nie rano, ale po 2-3 kilometrach jazdy w średnio intensywnym deszczu, nie żeby to było oberwanie chmury lub chociaż przyzwoita ulewa. Po kilku minutach jazdy zaczęło wyć a po kolejnych 2-3 zaczęło intensywnie śmierdzieć spalenizną. Przy wjeździe na parking podziemny zgasła i nie chciała zapalić, a po kilkunastu sekundach postoju zapaliła już bez wycia i tylko smród został.
Zadzwoniłem do PZMot gdzie wielki mechanik stwierdził, że on nie wie, ale może ja wiem co to jest, a najlepiej żeby im zostawić samochód na klika dni to go poobserwują, pojeżdżą i może się to powtórzy. Mówię mu że to dzieje się rzadko, a on na to, że przecież całego samochodu nie wymienią. Byłem u nich z tym dwa razy, raz przy okazji wymiany łożysk w McPersonach a drugi raz tylko z tym, raz zapomnieli a za drugim razem "wąsaty" zapalił i stwierdził, że nic się nie dzieje więc nie ma problemu.
Jadę dzisiaj, zażądam potwierdzenia zgłoszeni, a swoją droga napisze do FAP bo to na nich dział stymulująco.
Tym razem był w obsłudze nowy gość (chyba z Autobialu), któremu się chciało (nawet zlokalizował moje koła z zimówkami na magazynie, bo nie dali mi kwitu), mechanicy grzebali we trzech chyba ze 40 minut i stwierdzili, że nie stwierdzili niczego co może dawać opisane objawy. Alternator w porządku. Mam jeździć i jakby co walić do nich jak w dym. Może poczekam na dobry deszcz i pojeżdżę w okolicach ASO i nóż widelec zacznie wyć?
[ Dodano: |6 Cze 2012|, o 07:59 ]
Wycie wróciło, tym razem nie rano, ale po 2-3 kilometrach jazdy w średnio intensywnym deszczu, nie żeby to było oberwanie chmury lub chociaż przyzwoita ulewa. Po kilku minutach jazdy zaczęło wyć a po kolejnych 2-3 zaczęło intensywnie śmierdzieć spalenizną. Przy wjeździe na parking podziemny zgasła i nie chciała zapalić, a po kilkunastu sekundach postoju zapaliła już bez wycia i tylko smród został.
Zadzwoniłem do PZMot gdzie wielki mechanik stwierdził, że on nie wie, ale może ja wiem co to jest, a najlepiej żeby im zostawić samochód na klika dni to go poobserwują, pojeżdżą i może się to powtórzy. Mówię mu że to dzieje się rzadko, a on na to, że przecież całego samochodu nie wymienią. Byłem u nich z tym dwa razy, raz przy okazji wymiany łożysk w McPersonach a drugi raz tylko z tym, raz zapomnieli a za drugim razem "wąsaty" zapalił i stwierdził, że nic się nie dzieje więc nie ma problemu.
Jadę dzisiaj, zażądam potwierdzenia zgłoszeni, a swoją droga napisze do FAP bo to na nich dział stymulująco.
Tym razem był w obsłudze nowy gość (chyba z Autobialu), któremu się chciało (nawet zlokalizował moje koła z zimówkami na magazynie, bo nie dali mi kwitu), mechanicy grzebali we trzech chyba ze 40 minut i stwierdzili, że nie stwierdzili niczego co może dawać opisane objawy. Alternator w porządku. Mam jeździć i jakby co walić do nich jak w dym. Może poczekam na dobry deszcz i pojeżdżę w okolicach ASO i nóż widelec zacznie wyć?
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Witam.
U mnie nie wyje i nie gwiżdże, ale za to jakąś sekundę po odpaleniu silnika...buczy niskim tonem. Nie nasila się to, jak mi się wydaje, wraz ze wzrostem obrotów silnika. To buczenie na tyle mało "wystaje" ponad normalną pracę silnika, że moja małżonka w ogóle nie zwróciłaby i nie zwróciła faktycznie na to uwagi. Początkowo myślałem że wentylator chodzi i czekałem aż się wyłączy sam, ale potem, skoro się nie miał zamiaru wyłączać, dotarło do mnie że dźwięk jest zbyt przytłumiony i cichszy niż wentylator właśnie, Czy to też podchodzi pod łożysko alternatora?
Pozdrawiam.
U mnie nie wyje i nie gwiżdże, ale za to jakąś sekundę po odpaleniu silnika...buczy niskim tonem. Nie nasila się to, jak mi się wydaje, wraz ze wzrostem obrotów silnika. To buczenie na tyle mało "wystaje" ponad normalną pracę silnika, że moja małżonka w ogóle nie zwróciłaby i nie zwróciła faktycznie na to uwagi. Początkowo myślałem że wentylator chodzi i czekałem aż się wyłączy sam, ale potem, skoro się nie miał zamiaru wyłączać, dotarło do mnie że dźwięk jest zbyt przytłumiony i cichszy niż wentylator właśnie, Czy to też podchodzi pod łożysko alternatora?
Pozdrawiam.
1.4 T-Jet Dynamic